ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی در پیام نوروزی خود جریان‌های تندرو داخلی را به بیماری روحی و روانی متهم کرد

رئبس جمهوری اسلامی اعلام کرد سال نو سال تحولات اقتصادی و تعامل با همسایگان است و در همان حال از مخالفان داخلی هم غافل نماند.

روحانی هم مانند خامنه‌ای در پیام سال نو از اعتراضات آبان ۹۸ غافل ماند. رئیس جمهوری اسلامی جریان‌های تندرو داخلی را به بیماری روحی و روانی متهم کرد که به تعبیر او جانکاه‌تر از ابتلا به کرونا است.

حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران

حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ اعلام کرد:

«سال ۹۹ سالِ افتتاح طرح‌های بزرگ، سال رونق با کمک همه مردم در بخش اقتصاد و سال تحول در زندگی مردم و روابط اقتصادی ما با جهان و تعاملات ما با همسایگان ما خواهد بود.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در پیام مشابهی سال نو را سال «جهش تولید» خواند و از مردم خواست ۱۰ برابر بیشتر از قبل کار کنند، چنانکه اثر کار آن‌ها در اقتصاد کشور مشهود باشد.

روحانی اگرچه مانند خامنه‌ای درباره اعتراضات آبان ۹۸ کاملا سکوت کرد، اما از دعواهای جناحی غافل نماند. رئیس جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت:

«از کرونا خطرناک‌تر، از بیماری جسم سخت‌تر، بیماری روح و روان است که باید با آن مقابله کنیم و بجنگیم. چه کسی باور می‌کرد که در این فضای سخت و در این بیماری عده‌ای با روح و جان و سلامت مردم هم بخواهند بازی کنند، سخنانی در فضای مجازی و حقیقی بگویند که روح مردم را آزرده کند.»

۲۶ اسفند، عده‌ای با تجمع مقابل حرم معصومه در قم خواستار بازگشایی درهای حرم شدند که برای  جلوگیری از شیوع کرونا بسته شده بود. این افراد بعد از چند ساعت تجمع و تحصن در حرم را شکستند و وارد حرم شدند. این حرکت ابتدا به جریان شیرازی نسبت داده شد. اما به زودی معلوم شد جریان‌های محرک پشت پرده همان‌هایی بودند که با شعار «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتطارت» تجمع ضد برجام برگزار کرده و در حمایت از رحیم پورازغدی طومار نوشته بودند.

در تجمع ۲۵ مرداد ۹۸ طلبه‌های مدرسه فیضیه قم شعار ««آنکه مذاکره شعارت-استخر فرح درانتظارت» بعد از اعتراض ناصر مکارم شیرازی، در رسانه‌های طرفدار دولت پربازتاب شد. مکارم شیرازی که از سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی درباره «اشرافیت مذهبی» و «سکولاریسم حوزوی» ناخشنود بود، این شعار را به تهدید به قتل «رئیس جمهور محترم» تعبیر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.