ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آذربايجان ۲۲ تن را به اتهام جاسوسی برای ايران محکوم کرد

<p>دادگاهی در جمهوری آذربايجان ۲۲ تن را به اتهام هم&zwnj;دستی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران و چنان&zwnj;چه گفته شده است، طراحی نقشه&zwnj;های تروريستی عليه منافع ايالات متحده آمريکا و اسرائيل در خاک آذربايجان به زندان&zwnj;های طولانی مدت محکوم کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش آسوشيتدپرس، دادگاه جرائم عمده باکو امروز سه&zwnj;شنبه، ۹ اکتبر (۱۸ مهر) اعلام کرد اين ۲۲ متهم که اسفندماه سال گذشته دستگير شده بودند، به تحمل زندان از ۱۰ تا ۱۵ سال محکوم شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دادگاه همچنين اتهامات ديگر آنان را نيز خيانت و مالکيت غيرقانونی سلاح اعلام کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس اين گزارش، جلسات دادگاه پشت درهای بسته برگزار شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مقامات آذربايجان می&zwnj;گويند، سپاه پاسداران نيازی کريم&zwnj;اوف، شهروند آذربايجانی را در سال ۱۹۹۹ و هنگامی که داخل ايران بود به استخدام خود درآورد و به او مأموريت تشکيل يک گروه از ديگر شهروندان آذربايجانی با هدف جاسوسی را محول کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>روابط دو کشور همسايه و نفت&zwnj;خيز ايران و آذربايجان مدتی است با بحران&zwnj;های بسياری همراه بوده است</p> </blockquote> <p>چنان&zwnj;چه گفته می&zwnj;شود، اين گروه تروريستی قصد حمله به سفارتخانه&zwnj;های ايالات متحده و اسرائيل و شرکت&zwnj;های غربی مستقر در خاک آذربايجان را داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>روابط دو کشور همسايه و نفت&zwnj;خيز ايران و آذربايجان مدتی است با بحران&zwnj;های بسياری همراه بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تحليلگران از نزديک شدن جمهوری آذربايجان به اسرائيل و اتحاد استراتژيک اين دو کشور سخن می&zwnj;گويند که همين نيز بارها باعث واکنش&zwnj;های مقامات ايران شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فوريه سال جاری اعلام شد که آذربايجان ۱.۶ ميليارد دلار از اسرائيل سلاح خريده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در ماه&zwnj;های اخير بارها بحث کمک آذربايجان به اسرائيل در حمله احتمالی به ايران در رسانه&zwnj;های غربی مطرح شده است و اين&zwnj;که آذربايجان پايگاه&zwnj;های نظامی خود را در اختيار اسرائيل می&zwnj;گذارد، اما مقامات آذربايجان اين ادعاها را تکذيب کرده&zwnj;اند.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>از سويی ايران نيز به دفعات دستگاه&zwnj;های امنيتی آذربايجان را به جاسوسی در ايران متهم کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ماه گذشته، ايران دو تبعه جمهوری آذربايجان را که پيشتر به &quot;جاسوسی&quot; متهم کرده بود، آزاد کرد به اين اميد که روابط دو کشور بهبود يابد.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

دادگاهی در جمهوری آذربايجان ۲۲ تن را به اتهام هم‌دستی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران و چنان‌چه گفته شده است، طراحی نقشه‌های تروريستی عليه منافع ايالات متحده آمريکا و اسرائيل در خاک آذربايجان به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش آسوشيتدپرس، دادگاه جرائم عمده باکو امروز سه‌شنبه، ۹ اکتبر (۱۸ مهر) اعلام کرد اين ۲۲ متهم که اسفندماه سال گذشته دستگير شده بودند، به تحمل زندان از ۱۰ تا ۱۵ سال محکوم شده‌اند.

دادگاه همچنين اتهامات ديگر آنان را نيز خيانت و مالکيت غيرقانونی سلاح اعلام کرد.

بر اساس اين گزارش، جلسات دادگاه پشت درهای بسته برگزار شده است.

مقامات آذربايجان می‌گويند، سپاه پاسداران نيازی کريم‌اوف، شهروند آذربايجانی را در سال ۱۹۹۹ و هنگامی که داخل ايران بود به استخدام خود درآورد و به او مأموريت تشکيل يک گروه از ديگر شهروندان آذربايجانی با هدف جاسوسی را محول کرد.

روابط دو کشور همسايه و نفت‌خيز ايران و آذربايجان مدتی است با بحران‌های بسياری همراه بوده است

چنان‌چه گفته می‌شود، اين گروه تروريستی قصد حمله به سفارتخانه‌های ايالات متحده و اسرائيل و شرکت‌های غربی مستقر در خاک آذربايجان را داشته است.

روابط دو کشور همسايه و نفت‌خيز ايران و آذربايجان مدتی است با بحران‌های بسياری همراه بوده است.

تحليلگران از نزديک شدن جمهوری آذربايجان به اسرائيل و اتحاد استراتژيک اين دو کشور سخن می‌گويند که همين نيز بارها باعث واکنش‌های مقامات ايران شده است.

فوريه سال جاری اعلام شد که آذربايجان ۱.۶ ميليارد دلار از اسرائيل سلاح خريده است.

در ماه‌های اخير بارها بحث کمک آذربايجان به اسرائيل در حمله احتمالی به ايران در رسانه‌های غربی مطرح شده است و اين‌که آذربايجان پايگاه‌های نظامی خود را در اختيار اسرائيل می‌گذارد، اما مقامات آذربايجان اين ادعاها را تکذيب کرده‌اند. 

از سويی ايران نيز به دفعات دستگاه‌های امنيتی آذربايجان را به جاسوسی در ايران متهم کرده است.

ماه گذشته، ايران دو تبعه جمهوری آذربايجان را که پيشتر به "جاسوسی" متهم کرده بود، آزاد کرد به اين اميد که روابط دو کشور بهبود يابد. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>********************* برای دست بوسی مجبور است مشتی آدم بیگناه را بگیرد که نانی برای شب داشته باشد. ***********</p>

  • کاربر مهمان

    در آذربايجان و يمن و عراق و لبنان و نرکيه و افغانستان مشغول جاسوسي و تحريک هستند و توقع دارند تحريمها لغو شوند؟!