ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ایران برای جلوگیری از کرونا

در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کسانی که در مسافرت هستند باید سریعاً به خانه‌های خود برگردند و تنها به افراد ساکن اجازه ورود داده می‌شود. هر نقطه‌ای که محل تجمع باشد باید بسته شود.

سرانجام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که در کشورهای درگیر بیماری کرونا به‌اجرا گذاشته شده در ایران هم اجرا می‌شود. براساس این طرح افرادی که در مسافرت هستند باید هر چه سریع‌تر به خانه‌های خود برگردند و تنها به افراد ساکن اجازه ورود داده می‌شود. هر مکان تجمع هم باید بسته شود.

کرونا در ایران ـ عکس از مجید اصغری‌پور ـ خبرگزاری مهر

حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، پنج‌شنبه ۷ فروردین از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ایران به مدت دو هفته به‌منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

ذوالفقاری ضمن بیان این‌که «آمار نشان از کاهش مبتلایان به کرونا نمی‌دهد» گفت: «اگر زنجیره انتقال بیماری قطع نشود نمی‌توانیم شاهد کاهش ابتلا باشیم.»

حسین ذوالفقاری درباره جزئیات این طرح گفت: «کسانی که قصد مسافرت دارند از همین لحظه سفر خود را قطع کنند، در این طرح صرفاً به افراد ساکن اجازه ورود داده می‌شود. کسانی که الان در مسافرت هستند سریعاً به خانه‌های خود برگردند، کسانی هم که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیم نگیرند، کسانی که مسافر هستند باید بدون ورود به شهرهای در مسیر به مقصد اصلی بروند.»

به‌گفته او، کد ملی، پلاک خودرو و بیمه افراد ملاک شناسایی است و رانندگان خودروهایی که قصد رفتن به شهرها را دارند و تخلف کنند و وارد شهرهای دیگر شوند خودروهای آن‌ها یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

همچنین برخی کارمندان یا کارگران باید برای کار به جای دیگر بروند، محدودیت‌هایی هم در حمل و نقل عمومی و خطوط ریلی، هوایی و زمینی اعمال می‌شود؛ ادارات، پارک‌ها و بوستان‌ها تعطیل می‌شوند و هر نقطه‌ای که محل تجمع باشد باید بسته شود.

بخش خدمات اصناف به فعالیت خود ادامه می‌دهند و اصناف دیگر تا پایان طرح تعطیل خواهند بود. محل کسب اصناف خاطی نیز یک ماه پلمپ خواهد شد.

کلیه وسایل نقلیه باری، نیروهای درمانی، پلیس و آتش‌نشانی از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مستثنا هستند.

حسین ذوالفقاری گفت اگر روند شیوع کروناویروس کاهشی باشد اجرای این طرح هم بررسی خواهد شد، اما اگر شدت بیماری افزایش یابد نحوه اجرای طرح تشدید خواهد شد.

با توجه به میزان مبتلایان به ویروس کرونا در ایران و شمار بالای مرگ‌ومیر، اعمال محدودیت‌ها در این زمینه با تأخیر صورت می‌گیرد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت دوشنبه ۴ فروردین احتمال داده بود که در جلسه همان روز ستاد ملی مبارزه با کرونا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به تصویب برسد اما چنین نشد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چهارشنبه ۶ فروردین در جلسه هیئت دولت گفته بود طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تصویب و ابلاغ خواهد شد و ممکن است سخت‌گیرانه باشد. او تأکید کرده بود که «مردم باید به شرایط سخت‌تر قناعت کنند».

در حالی که وزارت بهداشت جمهوری اسلامی گفته است آمار مبتلایان به کرونا و مرگ‌ومیر بیماران فراتر از پیش‌بینی‌های قبلی است، حسن روحانی، دو روز پیش، سه‌شنبه پنجم فروردین، اعلام کرد که در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گزارش داده شد که «ورودی به بیمارستان‌ها در استان‌ها کاهش پیدا کرده و از آن طرف تعداد فوتی‌ها هم روند کاهشی داشته است».

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت که ظهر چهارشنبه ۶ فروردین اعلام شد، مجموع درگذشتگان بر اثر کرونا در کشور به ۲۰۷۷ نفر و شمار مبتلایان به این بیماری به ۲۷۰۱۷ نفر رسید. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۹۶۲۵ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    شل کن صفت کن حسن روحانی دهن خیلی ها رو به خاک داد.

  • نقی

    در ایران 20هزار نفر کشته شده اند و 120هزارنفر مبتلا هستند.خامنه ای متوهم جنایتکارمسئول مرگ هر بیمار مبتلا به کروناست این فسیل عقب مانده مانع کمک های انساندوستانه جهانیان مانند پزشکان بدون مرز شده است .مرگ بر روحانی شیاد