ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سهیل عربی با وعده مساعد مسئولان زندان به اعتصاب غذای خود پایان داد

یکی از مطالبات این زندانی سیاسی، رسیدگی پزشکی به او و دیگر زندانیان با توجه به شیوع ویروس کرونا در زندان است.

سهیل عربی، عکاس و فعال سایبری که از روز ۲۶ اسفند ماه ۹۸ در اعتراض به شرایط نامساعد زندان مرکزی تهران بزرگ (فشافویه) و عدم رسیدگی پزشکی دست به اعتصاب غذا زده بود، با وعده یکی از مسئولان زندان مبنی بر اعزام او به بیمارستان و نامه‌نگاری به منظور موافقت با آزادی موقت ۵۰ نفر از زندانیان سیاسی بازداشت شده در اعتراضات سراسری آبان، به اعتصاب غذای خود پایان داد. یکی از مطالبات این زندانی سیاسی، رسیدگی پزشکی به او و دیگر زندانیان با توجه به شیوع ویروس کرونا در زندان است.

سهیل عربی در لباس زندان

این زندانی سیاسی پس از پایان اعتصاب غذای خود اعلام کرده چنانچه مسئولان زندان ظرف دو هفته آینده به وعده‌های خود عمل نکنند، مجددا دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری هرانا (ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، سهیل عربی پس از ۱۰ روز اعتصاب غذا، سرانجام پس از شنیدن وعده‌های مساعد از سوی مسئولان زندان، روز پنج‌شنبه هفتم فروردین ‌ماه با تزریق سرم در بهداری زندان فشافویه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

سهیل عربی در زندان به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و همچنین عوارض ناشی از چند بار اعتصاب غذای طولانی مدت به بیماری‌های مختلفی مبتلا شده است.

به گزارش هرانا، یک منبع مطلع از وضعیت سهیل عربی گفته است این زندانی سیاسی صبح امروز پس از دریافت وعده مساعد از سوی یکی از مسئولان زندان مبنی بر اعزام او به بیمارستان و نامه‌نگاری برای موافقت با آزادی موقت ۵۰ نفر از زندانیان سیاسی بازداشت شده در اعتراضات آبان، با زدن سرم در بهداری زندان به اعتصاب خود پایان داد.

این منبع مطلع همچنین گفته سهیل عربی که با وجود درد شدید ناشی از بیماری «ترومای بلانت» و ایجاد عفونت در بدن، از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم مانده بود، پس از اعلام پایان اعتصاب غذا، توسط دکتر معاینه شده و قرار است روز ۱۶ فروردین‌ برای انجام مراحل درمانی به بیمارستان اعزام شود.

سهیل عربی روز ۲۸ اسفند ماه و به دنبال وخامت شرایط جسمانی به بیمارستان خمینی تهران اعزام شد اما به دلیل بدهکار بودن سازمان زندان‌ها به بیمارستان و عدم تقبل هزینه‌ها از سوی مسئولان زندان تهران بزرگ، این زندانی سیاسی بدون انجام مراحل درمانی به زندان بازگردانده شد.

عربی پیش از این یک ‌بار دیگر نیز به علت بیماری از زندان به بیمارستان فیروز‌آبادی تهران اعزام شده بود اما به دلیل عدم هماهنگی قبلی مسئولان زندان با کادر پزشکی بیمارستان و همچنین نبود تخت خالی برای بستری شدن، پس از انجام معاینات ابتدایی و بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد.

در ماه‌های اخیر و پس از تشخیص بیماری «ترومای بلانت» در بدن سهیل عربی، مسئولان زندان به او اعلام کردند که پرداخت هزینه ۶۰ میلیون تومانی عمل جراحی به ‌عهده خود او گذاشته شده و زندان، هزینه درمان او را متقبل نخواهد شد.

سهیل عربی آذر ماه سال ۹۲ بازداشت و به اتهام «سب‌النبی» به مجازات مرگ محکوم شد اما به دنبال تلاش‌های خانواده و وکیلان او و دخالت نهادهای بین‌المللی، پرونده او در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور بررسی و مجازات اعدامش لغو شد.

او در نهایت به هفت سال و شش ماه زندان محکوم شد اما با پرونده‌ جدیدی که در زندان علیه او باز شد، در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» به سه سال حبس، سه سال تبعید و جزای نقدی محکوم شد.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.