ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش زباله‌های بیمارستانی در تهران و ادامه دفن این زباله‌ها در آرادکوه

در حالی‌که ظرفیت آرادکوه برای پسماندهای تهران تکمیل شده، براساس دستور وزارت بهداشت زباله‌های بیمارستانی همچنان در این مکان دفن می‌شوند. زباله‌های بیمارستانی تهران از ۶۰ تن به ۱۰۰ تن رسیده.

پیش از این اعلام شده بود که ظرفیت آرادکوه برای زباله‌های تهران تکمیل شده است اما وزارت بهداشت همچنان می‌گوید زباله‌های بیمارستانی باید در این مکان دفن شوند. میزان زباله‌های تهران نزدیک به سه برابر شده و زباله‌های بیمارستانی تهران از ۶۰ تن به ۱۰۰ تن رسیده است.

دفع زباله در آرادکوه ـ عکس از آژانس تصویری تهران ـ احمد آغاسیانی

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و عضو شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران دوشنبه ۱۱ فروردین در مورد دفع پسماند در تهران گفت: «دفع پسماند در شهر تهران دو بار در روز انجام می‌شود و بدون تفکیک شدن دفن می‌شود. دفع پسماندهای بیمارستانی نیز براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در آرادکوه انجام می‌شود.»

به‌گفته کرمی محمدی میزان پسماندها در تهران افزایش پیدا کرده است و «مقدار پسماند و زباله در شهر از ۲۵۰۰ تن روزانه به ۷ هزار تن رسیده است. همچنین زباله‌های بیمارستانی از ۶۰ تن به ۱۰۰ تن رسیده است».

مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در ابتدای جاده قدیم تهران - قم و در جنوب کهریزک با مساحتی نزدیک به ۱۴۰۰هکتار از سال ۱۳۳۵ پذیرای پسماند شهر تهران است. زباله‌های وارد شده به این مرکز پس از وزن‌شدن یا برای طرح‌های پردازش پسماند و تولید کمپوست به واحد‌های بازیافت و پردازش مجتمع آرادکوه هدایت شده و یا به تراشه‌های مرکز دفن منتقل و دفن می‌شوند.

افزایش ظرفیت این سایت دفع زباله و همین‌طور حجم بالای زباله‌های ارسالی به آرادکوه موجب بروز مشکلات زیست‌محیطی بسیاری برای تهران و محیط اطراف آن شده‌ است و حتی برخی گزارش‌ها منشع بوی نامطبوع تهران در سال‌های ۱۳۹۷ و ۹۸ را این منطقه دانستند. محسنی بندپی، استاندار تهران اعلام کرده بود که فاضلاب ناشی از شیرابه‌ پسماند‌های آرادکوه و تخمیر و تجزیه مواد غذایی فسادپذیر صنایع لبنی و کشتارگاه‌ها عامل بوی نامطبوع تهران است.

در مهرماه گذشته خبرگزاری میزان در گزارشی نوشت که ارتفاع زباله‌ها در آرادکوه به ۶۰ متر رسیده است این در حالی بود که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ۶ ماه پیش از آن دستور پاکسازی این منطقه را داده بود.

مدیریت اجرایی پسماند‌ها برعهده شهرداری، نظارت بر دفع آلودگی‌ها بر عهده سازمان محیط‌ زیست و پیگیری تمام این موارد بر عهده استانداری تهران است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    تمدنی هرآنچه که نمی بینیم وجود هم ندارد جزء فرهنگ مردم ایران بوده ومی باشد که فرهنگ مقامات بی کفایت حکومتی هم به آن اضافه شده است ...درزمین ها و باغاتی که ازصاحبانش خبری نیست مدتی نگذشته به انباری ازذباله های آنچنانی تبدیل میشوند ودرکنار کوچه ها وخیابانها وجاده ها و اطراف رودخانه ها کیسه های مملو ازدباله برجای گذاشته است ...فقط رودخانه هائی ازکوه البرز درشمال شهرتهران وآنهم درمیان مناطق ثروتمند نشین جاری هستند بنگرید که همه شکل وفرمی ذباله ها درآنها روان است ...حکومت آخوندی ومقاماتش هیچگاه و درهیچ زمانی برنداشتن علم وفنی اعتراف نکرده ونمی کنند که لاقل مشکل کوه های ذباله ها را بعهده کارشناسان که صاحب چنین علومی هستند واگذارکنند آیا دراروپا و ژاپن که کشورهای صنعتی و بمراتب بیشترازایران ذباله تولید می کنند چنین فاجعه ای که سلامت مردمانشان را تهدید و به خطر بیندازد دارند؟ پاسدارها وبسیجی ها و حوزه های علمیه وارگان های مخوف سوپرمیلیاردر را چه به کوه های ذباله ؟!!میلیاردرها که ساندویچ های یک میلیون تومانی با تزئینات آنچنانی صرف می کنند را چه ذباله سازی سادویچ فروش ...درآب های سمی فاضلابی وسمی که درجنوب شهرتهران ظاهرمیشوند سبزی کاری میشود ...وای چه بوی بدی داره میاد آسایش نداریم چرا دولت کاری نمی کنه ؟ کدام دولت و کدام حکومت رو می فرمائید؟ فقط کافسیت به قیافه های فقرزده وبیمارگونه والبسه های کثیف ذباله جمع کن های شهرداری توجه کنید وانتظار حل علمی مشکل کوه های ذباله ها را ازآنها نداشته باشید که مدت ها هم حقوق نگرفته اند !!!!