ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"آمريکا دولت ايران را مسئول حملات سايبری اخير می‌داند"

<p>يکی از اعضای سابق دولت ايالات متحده می&zwnj;گويد، مقامات آمريکا معتقدند هکرهای ايرانی که احتمال می&zwnj;رود حکومت ايران آنها را حمايت می&zwnj;کند، مسئول حملات سايبری اخير به شرکت&zwnj;های نفت و گاز در خليج فارس هستند و به نظر می&zwnj;رسد اين حملات به تلافی آخرين دور تحريم&zwnj;های ايالات متحده عليه اين کشور انجام شده باشد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>اين مقام سابق دولت آمريکا در حالی چنين سخنانی را به خبرگزاری آسوشيتدپرس می&zwnj;گويد که لئون پانه&zwnj;تا، وزير دفاع ايالات متحده روز گذشته، ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) در جمع بازرگانان به وقوع چنين حملاتی اعتراف کرد و آنها را ويرانگرترين حملاتی خواند که بخش خصوصی شايد تاکنون ديده باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پانه&zwnj;تا اگرچه به&zwnj;طور مستقيم ايران را مسئول اين حملات معرفی نکرد، اما اعلام کرد ايالات متحده با استفاده از ابزار تکنولوژيک پيشرفته هويت عاملان حمله را شناسايی می&zwnj;کند و عليه آنها اقداماتی انجام خواهد داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>يکی از مقامات ايالات متحده گفت، دولت اوباما می&zwnj;داند چه کسانی اين حملات سايبری عليه شرکت&zwnj;های خليج فارس را انجام داده&zwnj;اند و اين که يک دولت پشت آن است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>حملات سايبری اخير به شرکت نفتی آرماکو برای عربستان سعودی و شرکت توليدکننده گاز طبيعی راس&zwnj;گاز ضررهايی را وارد کرده است</p> </blockquote> <p>بر اساس اين گزارش، نهادهای امنيتی ايالات متحده تحقيقاتی را با همکاری کشورهای خليج فارس در رابطه با اين حملات انجام داده&zwnj;اند که نتايج آن نشان می&zwnj;دهد به نوعی يک دولت بايد در اين ماجرا دخالت داشته باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پانه&zwnj;تا نيز دراين&zwnj;باره اظهار داشت: &quot;مهاجمان بايد بدانند که ايالات متحده توانايی رديابی آنها را دارد و آنها به خاطر اقداماتشان بايد جوابگو باشند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>حملات سايبری اخير به شرکت نفتی آرماکو برای عربستان سعودی و شرکت توليدکننده گاز طبيعی راس&zwnj;گاز ضررهايی را وارد کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين حملات با استفاده از يک ويروس به نام شمعون انجام شده است که می&zwnj;تواند در شبکه&zwnj;های کامپيوتری پخش شود و فايل&zwnj;ها را از بين ببرد.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;پانه&zwnj;تا گفت، ويروس شمعون فايل&zwnj;های اساسی سيستم آرماکو را از بين برد و به جای آن تصوير پرچم آمريکا را جايگزين کرد که در حال سوختن بود. اين ويروس موجب شد بيش از ۳۰ هزار کامپيوتر از کار بيفتند. حمله به سيستم&zwnj;های کامپيوتری شرکت قطری نيز کيفيت مشابهی داشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

يکی از اعضای سابق دولت ايالات متحده می‌گويد، مقامات آمريکا معتقدند هکرهای ايرانی که احتمال می‌رود حکومت ايران آنها را حمايت می‌کند، مسئول حملات سايبری اخير به شرکت‌های نفت و گاز در خليج فارس هستند و به نظر می‌رسد اين حملات به تلافی آخرين دور تحريم‌های ايالات متحده عليه اين کشور انجام شده باشد.

اين مقام سابق دولت آمريکا در حالی چنين سخنانی را به خبرگزاری آسوشيتدپرس می‌گويد که لئون پانه‌تا، وزير دفاع ايالات متحده روز گذشته، ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) در جمع بازرگانان به وقوع چنين حملاتی اعتراف کرد و آنها را ويرانگرترين حملاتی خواند که بخش خصوصی شايد تاکنون ديده باشد.

پانه‌تا اگرچه به‌طور مستقيم ايران را مسئول اين حملات معرفی نکرد، اما اعلام کرد ايالات متحده با استفاده از ابزار تکنولوژيک پيشرفته هويت عاملان حمله را شناسايی می‌کند و عليه آنها اقداماتی انجام خواهد داد.

يکی از مقامات ايالات متحده گفت، دولت اوباما می‌داند چه کسانی اين حملات سايبری عليه شرکت‌های خليج فارس را انجام داده‌اند و اين که يک دولت پشت آن است.

حملات سايبری اخير به شرکت نفتی آرماکو برای عربستان سعودی و شرکت توليدکننده گاز طبيعی راس‌گاز ضررهايی را وارد کرده است

بر اساس اين گزارش، نهادهای امنيتی ايالات متحده تحقيقاتی را با همکاری کشورهای خليج فارس در رابطه با اين حملات انجام داده‌اند که نتايج آن نشان می‌دهد به نوعی يک دولت بايد در اين ماجرا دخالت داشته باشد.

پانه‌تا نيز دراين‌باره اظهار داشت: "مهاجمان بايد بدانند که ايالات متحده توانايی رديابی آنها را دارد و آنها به خاطر اقداماتشان بايد جوابگو باشند."

حملات سايبری اخير به شرکت نفتی آرماکو برای عربستان سعودی و شرکت توليدکننده گاز طبيعی راس‌گاز ضررهايی را وارد کرده است.

اين حملات با استفاده از يک ويروس به نام شمعون انجام شده است که می‌تواند در شبکه‌های کامپيوتری پخش شود و فايل‌ها را از بين ببرد. 

 پانه‌تا گفت، ويروس شمعون فايل‌های اساسی سيستم آرماکو را از بين برد و به جای آن تصوير پرچم آمريکا را جايگزين کرد که در حال سوختن بود. اين ويروس موجب شد بيش از ۳۰ هزار کامپيوتر از کار بيفتند. حمله به سيستم‌های کامپيوتری شرکت قطری نيز کيفيت مشابهی داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.