ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه: ایران قصد ندارد با سلاح اتمی به اسرائیل حمله کند

<p>وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سخنگوی پارلمان اسرائیل گفت، روسیه تصور نمی&zwnj;کند ایران قصد حمله به اسرائیل با سلاح اتمی را داشته باشد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش نشریه اسرائیلی جروسالم پست، سرگئی لاوروف روز پنج&zwnj;شنبه ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) در نشستی در مسکو با حضور ریوون ریویلین، سخنگوی پارلمان اسرائیل ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت، هیچ سندی در دست نیست که جمهوری اسلامی در حال تولید سلاح&zwnj;های هسته&zwnj;ای باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این در حالی است که نشریه فارین پالیسی روز دوشنبه، هشت اکتبر در مطلبی به قلم دیوید راسکپف ادعا کرد، ایالات متحده و اسرائیل مشغول بررسی امکان یک حمله مشترک سریع به تأسیسات هسته&zwnj;ای ایران هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اگرچه اسرائیل و ایالات متحده هنوز به توافقی درباره تعیین &quot;خط قرمز&quot; برای ایران که عبور از آن به معنای حمله به این کشور باشد، نرسیده&zwnj;اند با این حال گزارش یادشده می&zwnj;گوید اسرائیل اکنون بحث حمله محدودتر به ایران را پیش کشیده است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>سخنگوی کنست، پارلمان اسرائیل: روسیه شاید تنها کشوری باشد که می&zwnj;تواند برنامه اتمی ایران را متوقف کند بدون آن که تحریم یا اقدام نظامی لازم بشود</p> </blockquote> <p>راسکپف، از مقامات دولت سابق بیل کلینتون و کارشناس روابط بین&zwnj;المللی، در گزارش خود به نقل از یک منبع مطلع نوشته است، محتمل&zwnj;ترین گزینه یک حمله در مقیاس کوچک به ایران است که تنها چند ساعت به طول می&zwnj;انجامد و از طریق هوایی انجام می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس این گزارش، ریوون ریویلین که ریاست هیئت اسرائیلی در دیدار با سرگئی لاوروف در مسکو را بر عهده داشت، گفت: &quot;دوستی میان روسیه و ایران این فرصت را در اختیار روسیه قرار می&zwnj;دهد که مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>سخنگوی کنست، پارلمان اسرائیل افزود: &quot;روسیه شاید تنها کشوری باشد که می&zwnj;تواند برنامه اتمی ایران را متوقف کند بدون آن که تحریم یا اقدام نظامی لازم بشود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در برابر، لاوروف شک اسرائیل درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته&zwnj;ای را بی&zwnj;اساس خواند و گفت: &quot;تاکنون ثابت نشده است که ایران قصد تولید سلاح هسته&zwnj;ای را دارد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>او افزود: &quot;روسیه تصور نمی&zwnj;کند ایران قصد حمله به اسرائیل با سلاح اتمی را داشته باشد، به&zwnj;ویژه با توجه به ساختار جمعیتی اسرائیل که متشکل از میلیون&zwnj;ها عرب و مسلمان می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>روسیه از متحدان ایران به&zwnj;شمار می&zwnj;رود که مخالف تحریم&zwnj;های یک&zwnj;جانبه یا اقدام نظامی علیه ایران است. این کشور یکی از اعضای گروه ۱+۵ است که با ایران مذاکرات هسته&zwnj;ای دامنه&zwnj;داری را آغاز کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سخنگوی پارلمان اسرائیل گفت، روسیه تصور نمی‌کند ایران قصد حمله به اسرائیل با سلاح اتمی را داشته باشد.

به گزارش نشریه اسرائیلی جروسالم پست، سرگئی لاوروف روز پنج‌شنبه ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) در نشستی در مسکو با حضور ریوون ریویلین، سخنگوی پارلمان اسرائیل ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت، هیچ سندی در دست نیست که جمهوری اسلامی در حال تولید سلاح‌های هسته‌ای باشد.

این در حالی است که نشریه فارین پالیسی روز دوشنبه، هشت اکتبر در مطلبی به قلم دیوید راسکپف ادعا کرد، ایالات متحده و اسرائیل مشغول بررسی امکان یک حمله مشترک سریع به تأسیسات هسته‌ای ایران هستند.

اگرچه اسرائیل و ایالات متحده هنوز به توافقی درباره تعیین "خط قرمز" برای ایران که عبور از آن به معنای حمله به این کشور باشد، نرسیده‌اند با این حال گزارش یادشده می‌گوید اسرائیل اکنون بحث حمله محدودتر به ایران را پیش کشیده است.

سخنگوی کنست، پارلمان اسرائیل: روسیه شاید تنها کشوری باشد که می‌تواند برنامه اتمی ایران را متوقف کند بدون آن که تحریم یا اقدام نظامی لازم بشود

راسکپف، از مقامات دولت سابق بیل کلینتون و کارشناس روابط بین‌المللی، در گزارش خود به نقل از یک منبع مطلع نوشته است، محتمل‌ترین گزینه یک حمله در مقیاس کوچک به ایران است که تنها چند ساعت به طول می‌انجامد و از طریق هوایی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، ریوون ریویلین که ریاست هیئت اسرائیلی در دیدار با سرگئی لاوروف در مسکو را بر عهده داشت، گفت: "دوستی میان روسیه و ایران این فرصت را در اختیار روسیه قرار می‌دهد که مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شود."

سخنگوی کنست، پارلمان اسرائیل افزود: "روسیه شاید تنها کشوری باشد که می‌تواند برنامه اتمی ایران را متوقف کند بدون آن که تحریم یا اقدام نظامی لازم بشود."

در برابر، لاوروف شک اسرائیل درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را بی‌اساس خواند و گفت: "تاکنون ثابت نشده است که ایران قصد تولید سلاح هسته‌ای را دارد."

او افزود: "روسیه تصور نمی‌کند ایران قصد حمله به اسرائیل با سلاح اتمی را داشته باشد، به‌ویژه با توجه به ساختار جمعیتی اسرائیل که متشکل از میلیون‌ها عرب و مسلمان می‌شود."

روسیه از متحدان ایران به‌شمار می‌رود که مخالف تحریم‌های یک‌جانبه یا اقدام نظامی علیه ایران است. این کشور یکی از اعضای گروه ۱+۵ است که با ایران مذاکرات هسته‌ای دامنه‌داری را آغاز کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    روسیه ای که پشتیبان و حافظ میلوسویچ سردار صرب ها و رهبر باند قاتل های صرب ها بود که مسلمانان را مانند مرغ قتل عام میکردن و یا زنده به گور میکردند حالا همین روسیه از حکومت "مسلمانی" در ایران و سوریه دفاع می کند !!!... امریکا روسیه رو مثل سگ از یوگسلاوی بیرون انداخت وگرنه تمام مسلمان های یوگسلاوی قتل عام شده بودند !!!این مرتیکه لاروف یه تو صورتی محکم و یه لنگه کفش باید بهش زد و اونم وسط اون پوزه کثیفش مافیوزیش !!!

  • zedderus

    ضربه‌ای که روسیه به ایران زد در ۱۰۰ سال اخیر هیچ کشوری نزد. بی‌خود نیست که زیر میزی به آخوند‌ها کمک میکنند چونکه جیغ و دادِ آخوند‌ها علیه آمریکا باعث می‌شه کارنامه روسیه به حاشیه بره!