ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات بر عليه رأی دادگاهی در قاهره به خشونت کشيده شد

<p>تظاهرات عليه تبرئه چندين تن از مسئولان حکومتی دوران حسنی مبارک از سوی دادگاهی در قاهره به خشونت کشيده شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز اين تظاهرات امروز، جمعه ۲۱ مهرماه (۱۲ اکتبر) بر عليه رأی دادگاهی برگزار شد که مقام&zwnj;هايی از حکومت حسنی مبارک را به&zwnj;خاطر برنامه&zwnj;ريزی حمله با گله شترها به تجمع انقلابيون در ميدان تحرير قاهره، محاکمه کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به اين گزارش طرفداران محمد مرسی، رئيس&zwnj;جمهور اسلام&zwnj;گرای مصر که عليه رأی دادگاه تظاهرات می&zwnj;کردند با مخالفان درگير شدند و دو طرف به&zwnj;سوی يکديگر سنگ و بطری پرتاب کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از گذشت يک سال و نيم از سرنگونی حکومت حسنی مبارک در مصر و نزديک به چهار ماه از رياست جمهوری محمد مرسی، اين رويدادها نشان می&zwnj;دهند که تنش در جامعه مصر به&zwnj;شکل قابل توجهی همچنان باقیست.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>روز چهارشنبه گذشته دادگاهی در قاهره به دليل فقدان شواهد لازم ۲۴ تن از مسئولان حکومت مبارک را تبرئه کرد</p> </blockquote> <p>روز چهارشنبه گذشته دادگاهی در قاهره به دليل فقدان شواهد لازم ۲۴ تن از مسئولان حکومت مبارک را تبرئه کرد. اين افراد متهم بودند در تاريخ ۱۳ بهمن&zwnj;ماه ۱۳۸۹ (دوم فوريه ۲۰۱۱)، ۹ روز پيش از سرنگونی مبارک، حمله با گله شترها به سوی تظاهرات انقلابيون را در ميدان تحرير تدارک ديده بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين دادگاه به يکی از خشن&zwnj;ترين دوره&zwnj;های انقلاب مصر پرداخته است که موجب مرگ صدها تن در ماه&zwnj;های ژانويه و فوريه ۲۰۱۱ ميلادی شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از تبرئه متهمان، مخالفان رأی دادگاه اعلام کردند عبدالمجيد محمود، دادستان کل، اين پرونده را درست آماده نکرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همين رابطه شامگاه روز گذشته (پنج&zwnj;شنبه) محمد مرسی اعلام کرد که عبدالمجيد محمود به&zwnj;عنوان سفير مصر در واتيکان منصوب شده است. بدين ترتيب محمود از سمت دادستان کل بر کنار شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين در حالی است که در مصر حق برکناری دادستان کل از رئيس&zwnj;جمهور سلب شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>چنين تصميمی از سوی&nbsp; محمد مرسی، به دليل مستقل بودن قوه قضائيه در مصر از سوی انجمن قضات اين کشور در رسانه&zwnj;ها مورد انتقاد گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

تظاهرات عليه تبرئه چندين تن از مسئولان حکومتی دوران حسنی مبارک از سوی دادگاهی در قاهره به خشونت کشيده شد.

به گزارش رويترز اين تظاهرات امروز، جمعه ۲۱ مهرماه (۱۲ اکتبر) بر عليه رأی دادگاهی برگزار شد که مقام‌هايی از حکومت حسنی مبارک را به‌خاطر برنامه‌ريزی حمله با گله شترها به تجمع انقلابيون در ميدان تحرير قاهره، محاکمه کرده بود.

بنا به اين گزارش طرفداران محمد مرسی، رئيس‌جمهور اسلام‌گرای مصر که عليه رأی دادگاه تظاهرات می‌کردند با مخالفان درگير شدند و دو طرف به‌سوی يکديگر سنگ و بطری پرتاب کردند.

پس از گذشت يک سال و نيم از سرنگونی حکومت حسنی مبارک در مصر و نزديک به چهار ماه از رياست جمهوری محمد مرسی، اين رويدادها نشان می‌دهند که تنش در جامعه مصر به‌شکل قابل توجهی همچنان باقیست.

روز چهارشنبه گذشته دادگاهی در قاهره به دليل فقدان شواهد لازم ۲۴ تن از مسئولان حکومت مبارک را تبرئه کرد

روز چهارشنبه گذشته دادگاهی در قاهره به دليل فقدان شواهد لازم ۲۴ تن از مسئولان حکومت مبارک را تبرئه کرد. اين افراد متهم بودند در تاريخ ۱۳ بهمن‌ماه ۱۳۸۹ (دوم فوريه ۲۰۱۱)، ۹ روز پيش از سرنگونی مبارک، حمله با گله شترها به سوی تظاهرات انقلابيون را در ميدان تحرير تدارک ديده بودند.

اين دادگاه به يکی از خشن‌ترين دوره‌های انقلاب مصر پرداخته است که موجب مرگ صدها تن در ماه‌های ژانويه و فوريه ۲۰۱۱ ميلادی شد.

پس از تبرئه متهمان، مخالفان رأی دادگاه اعلام کردند عبدالمجيد محمود، دادستان کل، اين پرونده را درست آماده نکرده بود.

در همين رابطه شامگاه روز گذشته (پنج‌شنبه) محمد مرسی اعلام کرد که عبدالمجيد محمود به‌عنوان سفير مصر در واتيکان منصوب شده است. بدين ترتيب محمود از سمت دادستان کل بر کنار شد.

اين در حالی است که در مصر حق برکناری دادستان کل از رئيس‌جمهور سلب شده است.

چنين تصميمی از سوی  محمد مرسی، به دليل مستقل بودن قوه قضائيه در مصر از سوی انجمن قضات اين کشور در رسانه‌ها مورد انتقاد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.