ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"خودداری دادستانی از صدور حکم مرخصی رونقی ملکی"

<p>سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ايران موافقت کرده است که حسين رونقی ملکی، فعال حقوق بشر زندانی به مرخصی درمانی برود اما دادستانی تهران از صدور حکم مرخصی وی &quot;خودداری می&zwnj;کند.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کلمه، قرار بازداشت اين وبلاگ&zwnj;نويس هفته گذشته در شعبه يک دادگاه انقلاب تبريز به قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی تبديل و با سپردن اين وثيقه توسط خانواده&zwnj;اش حکم آزادی وی صادر و به دادستانی تهران ابلاغ شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر پايه اين گزارش، &quot;دادستانی تهران با وجود طی شدن مراحل اداری و موافقت اطلاعات سپاه با مرخصی استعلاجی حسين رونقی ملکی از صدور حکم مرخصی وی خودداری می&zwnj;کند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اتهامات وارده به اين زندانی سياسی &quot;مشارکت در اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم عليه امنيت کشور، تهديد عليه بهداشت عمومی از طريق پخش مواد غدايی فاسد و تمرد از مأموران عنوان شده است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>حسين رونقی ملکی هفته گذشته در نامه&zwnj;ای به آيت&zwnj;الله صادق لاريجانی، خواهان محاکمه مأمورانی شد که او و امدادگران زلزله شمال غرب ايران را &quot;مورد ضرب &zwnj;و شتم&quot;&zwnj; قرار داده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>حسين رونقی ملکی دوم شهريورماه سال جاری در کمپ سرند به هنگام کمک به زلزله&zwnj;زدگان آذربايجان توسط اداره اطلاعات تبريز بازداشت شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی هفته گذشته در نامه&zwnj;ای به آيت&zwnj;الله صادق لاريجانی، خواهان محاکمه مأمورانی شد که او و امدادگران زلزله شمال غرب ايران را &quot;مورد ضرب &zwnj;و شتم&quot;&zwnj; قرار داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رونقی ملکی خطاب به آيت&zwnj;الله لاريجانی افزوده بود: &quot;من از حضرت&zwnj;عالی درخواست دارم مأمورانی را که ما امدادگران را ضرب و شتم کردند، قضاتی را که ناعادلانه و به نادرستی قضاوت کردند و آنانی را که سعی کردند کمک&zwnj;های امدادگران را وارونه جلوه دهند، به ميز محاکمه&zwnj;ای بکشانيد که در آن اندکی از عدل علی جاری باشد. عدلی که از ظلم و حق&zwnj;کشی بيزار است و از انسانيت پشتيبانی می&zwnj;کند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>حسين رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدين وبلاگ می&zwnj;نوشت در تاريخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربايجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده&zwnj;اش حدود ۳۰۰ روز در سلول&zwnj;های انفرادی بند دو الف زندان اوين به&zwnj;سر برد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين فعال حقوق بشر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شد و اين حکم از سوی دادگاه تجديد نظر استان تهران تأييد گرديد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رونقی ملکی ۱۲ تيرماه سال جاری خورشيدی پس از ٣٢ ماه حبس و با پشت سر گذاشتن چندين اعتصاب غذا سرانجام با وثيقه يک ميليارد تومانی به مرخصی آمده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ايران موافقت کرده است که حسين رونقی ملکی، فعال حقوق بشر زندانی به مرخصی درمانی برود اما دادستانی تهران از صدور حکم مرخصی وی "خودداری می‌کند."

به گزارش تارنمای کلمه، قرار بازداشت اين وبلاگ‌نويس هفته گذشته در شعبه يک دادگاه انقلاب تبريز به قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی تبديل و با سپردن اين وثيقه توسط خانواده‌اش حکم آزادی وی صادر و به دادستانی تهران ابلاغ شد.

بر پايه اين گزارش، "دادستانی تهران با وجود طی شدن مراحل اداری و موافقت اطلاعات سپاه با مرخصی استعلاجی حسين رونقی ملکی از صدور حکم مرخصی وی خودداری می‌کند."

اتهامات وارده به اين زندانی سياسی "مشارکت در اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم عليه امنيت کشور، تهديد عليه بهداشت عمومی از طريق پخش مواد غدايی فاسد و تمرد از مأموران عنوان شده است."

حسين رونقی ملکی هفته گذشته در نامه‌ای به آيت‌الله صادق لاريجانی، خواهان محاکمه مأمورانی شد که او و امدادگران زلزله شمال غرب ايران را "مورد ضرب ‌و شتم"‌ قرار داده‌اند

حسين رونقی ملکی دوم شهريورماه سال جاری در کمپ سرند به هنگام کمک به زلزله‌زدگان آذربايجان توسط اداره اطلاعات تبريز بازداشت شد.

وی هفته گذشته در نامه‌ای به آيت‌الله صادق لاريجانی، خواهان محاکمه مأمورانی شد که او و امدادگران زلزله شمال غرب ايران را "مورد ضرب ‌و شتم"‌ قرار داده‌اند.

رونقی ملکی خطاب به آيت‌الله لاريجانی افزوده بود: "من از حضرت‌عالی درخواست دارم مأمورانی را که ما امدادگران را ضرب و شتم کردند، قضاتی را که ناعادلانه و به نادرستی قضاوت کردند و آنانی را که سعی کردند کمک‌های امدادگران را وارونه جلوه دهند، به ميز محاکمه‌ای بکشانيد که در آن اندکی از عدل علی جاری باشد. عدلی که از ظلم و حق‌کشی بيزار است و از انسانيت پشتيبانی می‌کند."

حسين رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدين وبلاگ می‌نوشت در تاريخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربايجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوين به‌سر برد.

اين فعال حقوق بشر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شد و اين حکم از سوی دادگاه تجديد نظر استان تهران تأييد گرديد.

رونقی ملکی ۱۲ تيرماه سال جاری خورشيدی پس از ٣٢ ماه حبس و با پشت سر گذاشتن چندين اعتصاب غذا سرانجام با وثيقه يک ميليارد تومانی به مرخصی آمده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.