ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت ۱۰ زندانی محکوم به اعدام به بندهای خود

<p>۱۰ متهم محکوم به اعدام که گفته می&zwnj;شد امروز قرار است آنان را اعدام کنند به زندان قزل&zwnj;حصار بازگشتند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين افراد پس از سه روز، امروز شنبه ۲۲ مهرماه&nbsp; به بندهای خود در زندان قزل&zwnj;حصار بازگردانده شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين ۱۰ محکوم صبح چهارشنبه جهت اجرای حکم اعدام به سلول&zwnj;های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوين منتقل شده بودند، و گفته می&zwnj;شود مجازات آنها تا اطلاع ثانوی به تعويق افتاده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در پی انتقال اين افراد که به اتهام جرائم مربوط به مواد مخدر دستگير شده بودند جمعی از اعضای خانواده&zwnj;های آنان تلاش&zwnj;های بسياری کردند تا بستگان خود را از مرگ نجات دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آنها که معتقد بودند اعترافات گرفته&zwnj;شده از بستگان&zwnj;شان بر اثر فشار بر آنها بوده است چند روز پيش به مراجع قضائی مختلف رجوع کردند اما هي&zwnj;کدام از آنها پاسخی به خانواده&zwnj;ها ندادند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>به&zwnj;نظر می&zwnj;رسد فشارهای اين چند روزه و رسانه&zwnj;ای شدن موضوع اعدام اين زندانيان موجب تعويق اعدام آنها شده باشد</p> </blockquote> <p>همچنين مأموران امنيتی جمهوری اسلامی ايران مجيد صدقی، برادر يکی از محکومان به اعدام به&zwnj; نام سعيد صدقی را دو روز پيش بازداشت کردند. وی زمانی که هيچ مقام مسئولی به خانواده&zwnj;های زندانيان پاسخی نداد با رسانه&zwnj;های خارج از کشور مصاحبه کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مجید صدیقی در مصاحبه با رسانه&zwnj;های برون مرزی اعلام داشت که برادرش در محاکمه&zwnj;ای ناعادلانه به اعدام محکوم شده است و خواهان رسیدگی به پرونده وی شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از بازجویی و بازپرسی در دادسرای زندان اوین اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه&zwnj;های بیگانه به نامبرده تفهیم شد و دادسرای مستقر در زندان اوین امروز برای مجید صدیقی قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صادر کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شب گذشته نيز احمد شهيد، کريستوف هينز و خوان مندز سه گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد با صدور بيانيه&zwnj;ای از جمهوری اسلامی خواستند اعدام اين افراد را متوقف کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گزارشگران سازمان ملل متحد در بيانيه خود گفتند: &quot;در کشورهايی که مجازات مرگ منسوخ نشده است، اين مجازات تنها برای مهم&zwnj;ترين جرائم وضع می&zwnj;شود که شامل مواد مخدر نيست.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>آنها افزودند: &quot;ما بارها از ايران خواسته&zwnj;ايم مجازات اعدام را متوقف کند. [اما] متأسفانه نه تنها به خواسته&zwnj;های ما اعتنايی نشده است بلکه مقامات ايران استفاده از مجازات اعدام را افزايش داده&zwnj;اند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به&zwnj;نظر می&zwnj;رسد فشارهای اين چند روزه و رسانه&zwnj;ای شدن موضوع اعدام اين زندانيان موجب تعويق اعدام آنها شده باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

۱۰ متهم محکوم به اعدام که گفته می‌شد امروز قرار است آنان را اعدام کنند به زندان قزل‌حصار بازگشتند.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين افراد پس از سه روز، امروز شنبه ۲۲ مهرماه  به بندهای خود در زندان قزل‌حصار بازگردانده شدند.

اين ۱۰ محکوم صبح چهارشنبه جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوين منتقل شده بودند، و گفته می‌شود مجازات آنها تا اطلاع ثانوی به تعويق افتاده است.

در پی انتقال اين افراد که به اتهام جرائم مربوط به مواد مخدر دستگير شده بودند جمعی از اعضای خانواده‌های آنان تلاش‌های بسياری کردند تا بستگان خود را از مرگ نجات دهند.

آنها که معتقد بودند اعترافات گرفته‌شده از بستگان‌شان بر اثر فشار بر آنها بوده است چند روز پيش به مراجع قضائی مختلف رجوع کردند اما هي‌کدام از آنها پاسخی به خانواده‌ها ندادند.

به‌نظر می‌رسد فشارهای اين چند روزه و رسانه‌ای شدن موضوع اعدام اين زندانيان موجب تعويق اعدام آنها شده باشد

همچنين مأموران امنيتی جمهوری اسلامی ايران مجيد صدقی، برادر يکی از محکومان به اعدام به‌ نام سعيد صدقی را دو روز پيش بازداشت کردند. وی زمانی که هيچ مقام مسئولی به خانواده‌های زندانيان پاسخی نداد با رسانه‌های خارج از کشور مصاحبه کرده بود.

مجید صدیقی در مصاحبه با رسانه‌های برون مرزی اعلام داشت که برادرش در محاکمه‌ای ناعادلانه به اعدام محکوم شده است و خواهان رسیدگی به پرونده وی شده بود.

پس از بازجویی و بازپرسی در دادسرای زندان اوین اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه به نامبرده تفهیم شد و دادسرای مستقر در زندان اوین امروز برای مجید صدیقی قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صادر کرد.

شب گذشته نيز احمد شهيد، کريستوف هينز و خوان مندز سه گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد با صدور بيانيه‌ای از جمهوری اسلامی خواستند اعدام اين افراد را متوقف کنند.

گزارشگران سازمان ملل متحد در بيانيه خود گفتند: "در کشورهايی که مجازات مرگ منسوخ نشده است، اين مجازات تنها برای مهم‌ترين جرائم وضع می‌شود که شامل مواد مخدر نيست."

آنها افزودند: "ما بارها از ايران خواسته‌ايم مجازات اعدام را متوقف کند. [اما] متأسفانه نه تنها به خواسته‌های ما اعتنايی نشده است بلکه مقامات ايران استفاده از مجازات اعدام را افزايش داده‌اند."

به‌نظر می‌رسد فشارهای اين چند روزه و رسانه‌ای شدن موضوع اعدام اين زندانيان موجب تعويق اعدام آنها شده باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mo

    <p>هموطنان, جمهوری اسلامی در تنگنا قرار دارد؛ عمرش را بدهکار به تعداد محکومان به اعدام است. با اعدام ميترساند و هر اعدام به جمهوری اسلامی اجازۀ باقی ماندن را ميدهد. فردوسی از ضحاک گفته بود:فردوسی که طی 30 سال از استفاده از کلمات عرب خودداری کرده بود، به جانيترين فرد شاهنامه اش اسم ضحاک را ميدهد.ضحاک بايد مارهای روی دوشش را با مغزه جوانان سير ميکرد.ضحاک و جوان! خامنه ای و اعدام عزيزان مادر!شما چگونه مادری را که فرزند خود را با شيرۀ تنش آبياری کرد را ميتوانيد دلداری دهيد؟ پدری که مسئول حمايت فرزندانش است در برابر يک حکم اعدام چگونه شب را ميگذاراند؛ ما مسئوليم، جهالت و مذهب پريشی ما مسئول است.مائی که دگر شعوره خود را از دست داده ايم و برخی از جنايات را چون حملۀ انتحاری مقدس ميشماريم.مائيکه به دينی که خود عيبهايش را ميدانيم وابسته ايم و ضعف روانی ما ما را ميترساند که عيبهای جمهوری اسلامی را نبينيم. همه با هم در برابر هر اعدام بايد اعتراض کنيم. ديری نخواهد گذشت که اين رژيم فرو ريزد؛همکاران اين رژيم بايد جواب دهند! مزدوران بدانند هواپيمای آقا آماده است تا در دشتهای کوکائين آمريکای جنوبی بنشيند، پاسخگو گماشته های کوچکند که بايد پاسخگو باشند! نه به اعدام، نه به اسلام ايران و فرهنگ ايرانی جاودان! دگر از **** بدر خواهيم آمد و دين قديم خود را مقدس خواهيم شمارد!</p>

  • کاربر مهمانsaman

    اگر مردم با هم متحد باشند . ایران راهم ازاد میکنیم

  • haghighatgo

    10 تا ضربدر 45000 تومن یارانه این اعدامی ها میکنه 450000تومن ..حیف این پول نباشه که باهاش نشه پارچه چادری و مغنه برای زن ها و صیغه ای هام بخرم... آخونده میگه ....!!!..مردم ....آهای مردم ..کسی جواب نمیده ....آ ها ی....م ر د م ...اتحاد کنید دیگه ....آقا.. جون من بیا اتحاد کن ....کار دارم برو کنار دیگه مسخره ....خانم شما ..اتحاد ...من می خوام ولی .بچم مریضه و قابلمم رو شعله گازه ..غذام میسوزه ...آقا شما ...چیه قیافم مگه به عملی ها می خوره ..برو تا نزدم زیر گوشت ....آقا پسر میای با بنده اتحاد کنی که بر علیه آخوندها ...من باید از مامانم اجازه بگیرم وگرنه اون من و میزنه...حتما با اون آقا اتحاد میشه که یه عصام دستش و یه عینک دودی هم زده ...سلام حاج آقا می اید با من اتحا کنید که من هم با یکی دیگه اتحاد کنم که اون هم با یکی دیگه اتحاد کنه که .....آقا من نابینا و علیل هستم ولی یه چیری به شما بگم که آیا شما آب رو تا حالا در هونگ کوبیدی ؟؟؟ ببین آقا ...این ها اونطوری مردم نیستن که باید مردم باشن مثل مردمان کشورهای فرنگی ..این جماعت رو اگر اون چیزهائی رو فرنگی ها دستشون دادن و تنشون کردن و یا بزکشون ازشون بگیرن همون چارزن های تنبون پوش دوره گردن که بخاط یه قرون دوزار تو سر گله هم دیگه میزنن ...وقت خودتون رو با "اتحاد" تلف نکنید برید تو صف مرغ بایستید که صرفش بیشتره ....!!!