ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعيت جسمی احمد قابل "وخيم" است

<p>وضعيت جسمی احمد قابل، پژوهشگر دینی در ايران که نخستين بار بحث اعدام&zwnj;های &quot;گروهی&quot; در مشهد را به رسانه&zwnj;ها اطلاع داد، &quot;وخيم&quot; گزارش شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کلمه، احمد قابل که بيماری تومور مغزی دارد، هم اکنون در وضعيت &quot;نيمه کما&quot; به&zwnj;سر می&zwnj;برد و پزشکان از بهبود حال وی &quot;ابراز نااميدی کرده&zwnj;اند&quot;.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خانواده اين پژوهشگر دينی می&zwnj;گويند تابستان سال گذشته که به ملاقاتش در زندان رفته بودند متوجه تغيير وضعيت وی شدند که بعد از گرفتن مرخصی و انجام آزمايشات پزشکی به بيماری تومور مغزی پی بردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>قابل مرداد ۱۳۹۰ در پی تأييد حکم ۲۰ ماه حبس به زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد منتقل شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی سال ۱۳۸۹ نيز به اتهام &quot;تبليغ عليه نظام&quot; به يک سال و به اتهام &quot;اهانت به رهبری&quot; به هشت ماه حبس و همچنين به سه سال ممنوعيت مصاحبه و سه سال ممنوع&zwnj;الخروجی از محل زندگی (فريمان) و به دليل داشتن گيرنده ماهواره، به جريمه نقدی و مصادره لپ&zwnj;تاپ شخصی محکوم شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>احمد قابل پس از آزادی از زندان اعلام کرد که متهمان مواد مخدر در زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد در يک گروه ۷۰ نفری به صورت &quot;دسته&zwnj;جمعی&quot; اعدام شده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>احمد قابل همچنين ۲۹ آذرماه ۸۸ زمانی که قصد داشت برای حضور در مراسم خاکسپاری آيت&zwnj;الله حسين&zwnj;علی منتظری از مراجع تقليد به قم برود، بازداشت شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی اسفندماه ۸۸ پس از ۱۷۰ روز بازداشت با قرار وثيقه از زندان آزاد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>قابل پس از آزادی از زندان در گفت&zwnj;وگو با تارنمای کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر اعلام کرد که متهمان مواد مخدر در زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد در يک گروه ۷۰ نفری به صورت &quot;دسته&zwnj;جمعی&quot; اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمد قابل همچنين در سال ۱۳۸۰ بازداشت شده بود که پس از تحمل ۱۲۵ روز زندان انفرادی در اوين، به قيد وثيقه آزاد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اتهامات او در اين پرونده نيز &quot;اقدام عليه امنيت ملی، اهانت به رهبر و تبليغ عليه نظام&quot; بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

وضعيت جسمی احمد قابل، پژوهشگر دینی در ايران که نخستين بار بحث اعدام‌های "گروهی" در مشهد را به رسانه‌ها اطلاع داد، "وخيم" گزارش شده است.

به گزارش تارنمای کلمه، احمد قابل که بيماری تومور مغزی دارد، هم اکنون در وضعيت "نيمه کما" به‌سر می‌برد و پزشکان از بهبود حال وی "ابراز نااميدی کرده‌اند".

خانواده اين پژوهشگر دينی می‌گويند تابستان سال گذشته که به ملاقاتش در زندان رفته بودند متوجه تغيير وضعيت وی شدند که بعد از گرفتن مرخصی و انجام آزمايشات پزشکی به بيماری تومور مغزی پی بردند.

قابل مرداد ۱۳۹۰ در پی تأييد حکم ۲۰ ماه حبس به زندان وکيل‌آباد مشهد منتقل شده بود.

وی سال ۱۳۸۹ نيز به اتهام "تبليغ عليه نظام" به يک سال و به اتهام "اهانت به رهبری" به هشت ماه حبس و همچنين به سه سال ممنوعيت مصاحبه و سه سال ممنوع‌الخروجی از محل زندگی (فريمان) و به دليل داشتن گيرنده ماهواره، به جريمه نقدی و مصادره لپ‌تاپ شخصی محکوم شده بود.

احمد قابل پس از آزادی از زندان اعلام کرد که متهمان مواد مخدر در زندان وکيل‌آباد مشهد در يک گروه ۷۰ نفری به صورت "دسته‌جمعی" اعدام شده‌اند

احمد قابل همچنين ۲۹ آذرماه ۸۸ زمانی که قصد داشت برای حضور در مراسم خاکسپاری آيت‌الله حسين‌علی منتظری از مراجع تقليد به قم برود، بازداشت شد.

وی اسفندماه ۸۸ پس از ۱۷۰ روز بازداشت با قرار وثيقه از زندان آزاد شد.

قابل پس از آزادی از زندان در گفت‌وگو با تارنمای کمپين بين‌المللی حقوق بشر اعلام کرد که متهمان مواد مخدر در زندان وکيل‌آباد مشهد در يک گروه ۷۰ نفری به صورت "دسته‌جمعی" اعدام شده‌اند.

احمد قابل همچنين در سال ۱۳۸۰ بازداشت شده بود که پس از تحمل ۱۲۵ روز زندان انفرادی در اوين، به قيد وثيقه آزاد شد.

اتهامات او در اين پرونده نيز "اقدام عليه امنيت ملی، اهانت به رهبر و تبليغ عليه نظام" بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.