ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران جایزه نوبل اسلامی اعطا می‌کند

<p dir="RTL">دولت ايران می&zwnj;گويد قصد دارد به دانشمندان مسلمان جايزه &quot;نوبل اسلامی&quot; اعطا کند.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گزارش تارنمای دولت ايران، نسرين سلطان&zwnj;خواه، معاون علمی فناوری رئيس&zwnj;جمهور اين کشور گفت: &quot;هر دو سال يک بار اين جايزه در سه حوزه از فناوری&zwnj;هايی که خود ايران در آن&zwnj;ها برجستگی دارد، در سطح تمام دانشمندان جهان اسلام برگزار می&zwnj;شود تا يک صحنه رقابت، هماوردی و توانمندی را در اين سطح ايجاد کنيم که برگزيدگان اين جايزه بتوانند در سطح نوبل هم رقابت کنند.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">نسرين سلطان&zwnj;خواه افزود: &quot;جايزه نوبل (جهانی) قسمت&zwnj;های مختلفی دارد که آن بخش علمی و غيره (فيزيک، شيمی، فيزيولوژی و پزشکی، ادبيات) کمتر شائبه سياسی بودن دارند و آن بخش که مربوط به جايزه صلح است، چندان پارامترهای روشن و مشخصی ندارد و بيشتر هم بر پايه رويکردهای سياسی اعطامی&zwnj;&zwnj;&zwnj;شود. <span dir="LTR">&quot;</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گفته وی &quot;برای اينکه محققان و دانشمندان ما بتوانند در رقابت&zwnj;هايی در سطح نوبل حاضر شوند، لازم است ابتدا در سکوها و مرتبه&zwnj;های پايين&zwnj;تری توانمندی خود را بروز دهند<span dir="LTR">.&quot;</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">معاون علمی فناوری رئيس&zwnj;جمهور ايران گفت: &quot;يکی از اقداماتی که انجام شده، تدوين آيين&zwnj;نامه جايزه فناوری پيامبر اعظم&nbsp; برای دانشمندان مسلمان جهان است که به شورای عالی انقلاب فرهنگی پيشنهاد و خوشبختانه در اين شورا مصوب شد و منتظر ابلاغ آن هستيم.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">نوبل، معتبرترين جايزه&zwnj; بين&zwnj;المللی است که به يک دانشمند تعلق می&zwnj;گيرد. جايزه صلح نوبل نيز از سوی يک کميته پنج نفره در سوئد انتخاب می&zwnj;شود و يک مدال طلا، يک لوح افتخار و ۱۰ ميليون کرون سوئد (معادل يک ميليون و چهار صد هزار دلار) به فرد برنده داده می&zwnj;شود.<span dir="LTR"> </span>امسال جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا تعلق گرفت.</p>

دولت ايران می‌گويد قصد دارد به دانشمندان مسلمان جايزه "نوبل اسلامی" اعطا کند.

به گزارش تارنمای دولت ايران، نسرين سلطان‌خواه، معاون علمی فناوری رئيس‌جمهور اين کشور گفت: "هر دو سال يک بار اين جايزه در سه حوزه از فناوری‌هايی که خود ايران در آن‌ها برجستگی دارد، در سطح تمام دانشمندان جهان اسلام برگزار می‌شود تا يک صحنه رقابت، هماوردی و توانمندی را در اين سطح ايجاد کنيم که برگزيدگان اين جايزه بتوانند در سطح نوبل هم رقابت کنند."

نسرين سلطان‌خواه افزود: "جايزه نوبل (جهانی) قسمت‌های مختلفی دارد که آن بخش علمی و غيره (فيزيک، شيمی، فيزيولوژی و پزشکی، ادبيات) کمتر شائبه سياسی بودن دارند و آن بخش که مربوط به جايزه صلح است، چندان پارامترهای روشن و مشخصی ندارد و بيشتر هم بر پايه رويکردهای سياسی اعطامی‌‌‌شود. "

به گفته وی "برای اينکه محققان و دانشمندان ما بتوانند در رقابت‌هايی در سطح نوبل حاضر شوند، لازم است ابتدا در سکوها و مرتبه‌های پايين‌تری توانمندی خود را بروز دهند."

معاون علمی فناوری رئيس‌جمهور ايران گفت: "يکی از اقداماتی که انجام شده، تدوين آيين‌نامه جايزه فناوری پيامبر اعظم  برای دانشمندان مسلمان جهان است که به شورای عالی انقلاب فرهنگی پيشنهاد و خوشبختانه در اين شورا مصوب شد و منتظر ابلاغ آن هستيم."

نوبل، معتبرترين جايزه‌ بين‌المللی است که به يک دانشمند تعلق می‌گيرد. جايزه صلح نوبل نيز از سوی يک کميته پنج نفره در سوئد انتخاب می‌شود و يک مدال طلا، يک لوح افتخار و ۱۰ ميليون کرون سوئد (معادل يک ميليون و چهار صد هزار دلار) به فرد برنده داده می‌شود. امسال جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا تعلق گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهلا

    نوبل اسم یک ادم هست. جایزه ایی که به ابتکار الفرد نوبل درست شده اینها که نمی توانند بگویند نوبل اسلامی. باید یک اسم دیگر بگذارند و گرنه باید بگویند اقای نوبل قسمت اسلامی اش را راه انداخته.