ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت پنج فرمانده طالبان در افغانستان

<p dir="RTL">اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که پنج فرمانده طالبان را با ۲۰ عضو این گروه، طی عملیات جداگانه در سه ولایت هرات، هلمند و قندهار بازداشت کرده است.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">شفیق&zwnj;الله طاهری، معاون سخنگوی امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه ۲۵ مهرماه در یک نشست خبری در کابل گفت که دو شهروند تاجیکستان نیز که متهم به فعالیت&zwnj;های تروریستی هستند بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گفته وی، &quot;صفی&zwnj;الله مشهور به صوفی، از منطقه گلران و نجم&zwnj;الدین با نام مستعار مسلم از هرات، ملامحمد مشهور به صدام در قندهار، گل محمد، در منطق مارجه هلمند و سردار ولی از شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند با اسلحه و مهمات دستگیر شده&zwnj;اند.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">شفیق&zwnj;الله طاهری از افراد بازداشت شده اسلحه، کمربندهای انتحاری، بمب&zwnj;های دستی و ضد نفر، برگه&zwnj;های تبلیغاتی و اخطارنامه گرفته است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">صفی&zwnj;الله مشهور به صوفی، از منطقه گلران و نجم&zwnj;الدین با نام مستعار مسلم از هرات، ملامحمد مشهور به صدام در قندهار، گل محمد، در منطق مارجه هلمند و سردار ولی از شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند و نجم البا اسلحه و مهمات دستگیر شده&zwnj;اند.</p> </blockquote> <p dir="RTL">این مقام امنیت ملی افغانستان همچنان گفت که دو شهروند تاجیکستانی عضو گروه &laquo;جندالله&raquo; وابسته به &laquo;طاهر یولداش&raquo; رهبر طالبان ازبکستان هستند و در منطقه پل چرخی شهر کابل بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">وی گفت: &quot;این دو تن که با نام&zwnj;های مستعار و شناسنامه&zwnj;های جعلی افغانستانی فعالیت می&zwnj;کردند در اعتراف&zwnj;های اولیه خود گفته&zwnj;اند که در روسیه به جندالله پیوسته و سپس از طریق آذربایجان و ایران به پاکستان رسیده و بعد از آموزش&zwnj;های تروریستی در شهر کویته این کشور به افغانستان اعزام شدند.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">افزون براین امنیت ملی افغانستان از کشف و ضبط بیش از ۳۰ تن امونیوم نایتریت که برای ساخت بمب&zwnj;های کنار جاده&zwnj;ای مورد استفاده قرار می&zwnj;گیرد، خبر داد.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">این مقدار مواد مورد استفاده که در ساخت بمب&zwnj;های دست ساز کنار جاده&zwnj;ای استفاده می&zwnj;شود همراه با ۴۶ قبضه اسلحه گرم و ۱۵۵ حلقه بمب دستی بوده است.</p>

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که پنج فرمانده طالبان را با ۲۰ عضو این گروه، طی عملیات جداگانه در سه ولایت هرات، هلمند و قندهار بازداشت کرده است.

شفیق‌الله طاهری، معاون سخنگوی امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه ۲۵ مهرماه در یک نشست خبری در کابل گفت که دو شهروند تاجیکستان نیز که متهم به فعالیت‌های تروریستی هستند بازداشت شده‌اند.

به گفته وی، "صفی‌الله مشهور به صوفی، از منطقه گلران و نجم‌الدین با نام مستعار مسلم از هرات، ملامحمد مشهور به صدام در قندهار، گل محمد، در منطق مارجه هلمند و سردار ولی از شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند با اسلحه و مهمات دستگیر شده‌اند."

شفیق‌الله طاهری از افراد بازداشت شده اسلحه، کمربندهای انتحاری، بمب‌های دستی و ضد نفر، برگه‌های تبلیغاتی و اخطارنامه گرفته است.

این مقام امنیت ملی افغانستان همچنان گفت که دو شهروند تاجیکستانی عضو گروه «جندالله» وابسته به «طاهر یولداش» رهبر طالبان ازبکستان هستند و در منطقه پل چرخی شهر کابل بازداشت شده‌اند.

وی گفت: "این دو تن که با نام‌های مستعار و شناسنامه‌های جعلی افغانستانی فعالیت می‌کردند در اعتراف‌های اولیه خود گفته‌اند که در روسیه به جندالله پیوسته و سپس از طریق آذربایجان و ایران به پاکستان رسیده و بعد از آموزش‌های تروریستی در شهر کویته این کشور به افغانستان اعزام شدند."

افزون براین امنیت ملی افغانستان از کشف و ضبط بیش از ۳۰ تن امونیوم نایتریت که برای ساخت بمب‌های کنار جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، خبر داد.

این مقدار مواد مورد استفاده که در ساخت بمب‌های دست ساز کنار جاده‌ای استفاده می‌شود همراه با ۴۶ قبضه اسلحه گرم و ۱۵۵ حلقه بمب دستی بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.