ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موج دوم شیوع کرونا و تحریک احساسات بیگانه‌ستیزانه در چین

در پی هشدار دولت چین نسبت به آغاز شیوع دوم کرونا در این کشور به خاطر ورود مسافران آلوده به ویروس، موارد متعددی از ستیزه‌جویی با خارجیان و مهاجران مقیم چین گزارش شده است.

با آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در چین و هشدار دولت این کشور درباره احتمال شیوع کرونا به خاطر ورود مسافران آلوده به ویروس، موارد متعددی از ستیزه‌جویی با خارجیان مقیم چین در شبکه‌های اجتماعی گزارش شده است.

همزمان با موج دوم شیوع کرونا در چین احساسات بیگانه‌ستیزانه در این کشور تحریک شده است/ عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری «سی‌ان‌ان»، مهاجران آفریقایی‌تبار در شهر گوانگ‌ژو یک گروه از قربانیانِ بر انگیخته شدن احساسات بیگانه‌ستیزانه در چین هستند و بسیاری از آنها بی‌خانمان شده‌اند.

در شهر جنوبی گوانگ‌ژو صاحبخانه‌ها افراد با تبار آفریقایی را از خانه‌ها بیرون رانده‌اند. بسیاری از آنها با وجود اینکه گفته‌اند اخیراً هیچ سفری به خارج از چین نداشته و با بیماران کووید ۱۹ تماس برقرار نکرده‌اند، با از دست دادن خانه‌هایشان ناچار شدند در هتل‌ها ساکن شوند.

خبرگزاری سی ان ان که با بیش از ۱۰ آفریقایی تبار ساکن گوانگ‌ژو مصاحبه کرد گزارش داد که بسیاری از آنها تجربه مشابهی داشته‌اند: بیرون انداخته شدن از خانه، انجام آزمایش بی‌جهت کرونا از آنها، قرنطینه شدن به مدت ۱۴ روز در خانه‌ها خود، و همه اینها بدون نشان دادن هیچ گونه علائمی از بیماری و بدون داشتن ارتباط با بیماران.

این وضعیت در شرایطی به وجود آمده که موج دوم شیوع ویروس کرونا در چین بر اثر انتقال بیماری از خارج از کشور در رسانه‌ها پوشش داده می‌شود. اوایل این هفته، زی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین از مقامات کشور خواست که با دقت مراقب ورود موراد مبتلا به کرونا از کشورهای دیگر باشند.

اما یک اطلاعات مهم در این مورد نادیده انگاشته شده: وزیر بهداشت چین در تاریخ ۲۶ مارس اعلام کرده بود که ۹۰ درصد موارد وارد شده مبتلایان به کرونا پاسپورت چینی دارند.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا در چین بیگانه‌ستیزی و نژادپرستی در سایر نقاط جهان نسبت به آسیایی‌تباران و مهاجران اهل چین بالا گرفت.

در آن زمان کارشناسان هشدار داده بودند که مسئله نژادپرستی و بیگانه‌ستیزی به خاطر شیوع کرونا هنوز در مراحل اولیه است اما ممکن است به خشونت بیشتر نیز منجر شود.

در حال حاضر شیوع کرونا در بیشتر نقاط جهان موجب کاهش مسافرت‌ها میان کشورها، و اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه علیه مهاجران و پناهندگان شده است. رسانه‌ها در اغلب موارد بر مسئله شیوع بیماری متمرکز هستند و کمتر درباره تبعات برخی اقدامات اقتصادی و سیاسی دولت‌ها در خصوص اقلیت‌ها و اقشار حاشیه‌ای گزارش می‌دهند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    حکومت آخوندی اگرقشونی وافرادی درایران به افشاگری های مالی و جنایتی بپردازند و این افشاگری ها به خارج ازکشوردرز کرده وبساط تنش روحی وروانی حکومت گران اخوندی راسبب شود بدون درنگ درصدد دستگیری افشاگران برخواهند خواست و انهم با برچسب جاسوسی که به سالهای زنان محکوم میشوند و یا اعدام میشوند و اگرامکان ترورکردن و آدم ربائی آفشاگران درخارج کشورمهیا باشد بدون فوت وقت انجام داده و میدهند وخواهند داد...حکومت چین مدت ها فاجعه بروزویروس کرونا همچون حکومت اخوندی عمدا" پنهان کرده بوده است وتنها اقشار دانشوجویان خارجی مقیم وهان چین بودند که آنچه حکومت پنهان کرده بوده است به خارج ازچین گزارش کرده بودند وبه این دلیل اقشاردانشجویان اززمره جاسوسان خارجی تلقی میشوند وهمچون جاسوسان با آنها رفتارمیشود وفشاار برای بیرون انداختن آنها ازچین با اعمال نژادپرستانه مردم چین ذوب شده در اعمال وکرداررهبر چین هم به این دلیل است ...اگراین دانشجویان خارجی نبودند که گزارش کنند ماجرای ظهورویروس همچنان زیرفرش حکومت چین پنهان می ماند...چینی ها معادن سنگ اهن درامریکای جنوبی را درتصاحب خودشان دارند و برای حفاظت معادنشان نیروی نظامی چین این معادن را محافظت می کند ...درافریقا وامریکای جنوبی معادن استخراج طلا را صاحب شدند که بازهم نظامیون چینی حاضر دراین کشورها اززانها محافظت می کنند ومردمان بومی این کشورها حتی اجازه تردد درحوالی معادن را ندارند !!!