ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدی هاشمی رفسنجانی با خانواده‌اش ملاقات کرد

<p>مهدی هاشمی رفسنجانی پس از ۱۷ روز بازداشت توانسته است روز پنج&zwnj;شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱&nbsp; با خانواده&zwnj;اش در زندان اوين ملاقات کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>محمود عليزاده طباطبايی، وکيل مهدی هاشمی رفسنجانی شامگاه سه&zwnj;شنبه ۲۵ مهر به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت عفت مرعشی همسر اکبر هاشمی&zwnj;رفسنجانی به همراه همسر و فرزند مهدی هاشمی روز پنج&zwnj;شنبه در زندان اوين با وی ملاقات کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عليزاده توضيح نداده چرا خبر اين ملاقات را بعد از چند روز تأخير به رسانه&zwnj;ها اعلام کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وکيل خانواده هاشمی رفسنجانی هفته گذشته گفته بود مهدی هاشمی از زمان بازداشت در انفرادی و ممنوع&zwnj;الملاقات است. محمود عليزاده طباطبايی&nbsp; گفته بود به اين وضعيت معترض است. ظاهراً يک روز پس از اين اعتراض به خانواده مهدی هاشمی اجازه ملاقات داده شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عليزاده افزوده است: &quot;اين ملاقات در حضور بازپرس به مدت نيم &zwnj;ساعت انجام شد و به من اجازه ملاقات با موکلم داده نشد.&quot;</p> <blockquote> <p>وکيل مهدی هاشمی رفسنجانی: اين ملاقات در حضور بازپرس به مدت نيم &zwnj;ساعت انجام شد و به من اجازه ملاقات با موکلم داده نشد</p> </blockquote> <p>اين وکيل دادگستری گفت اگر قرار باشد مدت بازداشت مهدی هاشمی را تمديد کنند، به آن اعتراض خواهد کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام که پس از انتخابات رياست&zwnj;جمهوری سال ۱۳۸۸ در خارج از ايران مقيم شده بود، پس از بازگشت به تهران، روز سوم مهر ۱۳۹۱ بازداشت شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اتهامات مهدی هاشمی به&zwnj;صورت رسمی اعلام نشده اما حاميان حکومت ايران، فرزندان هاشمی رفسنجانی را به هدايت &quot;فتنه ۸۸&quot; متهم می&zwnj;کنند و خواهان محاکمه آن&zwnj;ها هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&quot;فتنه ۸۸&quot; اصطلاحی است که حکومت ايران درباره اعتراضات به نتيجه انتخابات دهمين دوره رياست&zwnj;جمهوری به کار می&zwnj;برد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وکيل مهدی هاشمی می&zwnj;گويد: &quot;تاکنون هيچ درخواستی برای در نظر گرفتن تسهيلات ويژه برای ملاقات مهدی با خانواده&zwnj;اش نداشته&zwnj;ايم و هيچ تسهيلاتی هم برای ما در نظر گرفته نشده است و خروج مهدی از زندان برای ملاقات شايعه است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين يک روز پيش از بازگشت مهدی هاشمی، فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال سياسی و فرزند ديگر اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه، يکم مهر در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دليل بازداشت فائزه هاشمی اجرای حکم محکوميت شش ماهه وی اعلام شده است. اين محکوميت به دليل مصاحبه وی با تارنمای روزآنلاين است که در آن حاکمان ايران را &quot;اراذل و اوباش&quot; توصيف کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

مهدی هاشمی رفسنجانی پس از ۱۷ روز بازداشت توانسته است روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱  با خانواده‌اش در زندان اوين ملاقات کند.

محمود عليزاده طباطبايی، وکيل مهدی هاشمی رفسنجانی شامگاه سه‌شنبه ۲۵ مهر به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت عفت مرعشی همسر اکبر هاشمی‌رفسنجانی به همراه همسر و فرزند مهدی هاشمی روز پنج‌شنبه در زندان اوين با وی ملاقات کرده‌اند.

عليزاده توضيح نداده چرا خبر اين ملاقات را بعد از چند روز تأخير به رسانه‌ها اعلام کرده است.

وکيل خانواده هاشمی رفسنجانی هفته گذشته گفته بود مهدی هاشمی از زمان بازداشت در انفرادی و ممنوع‌الملاقات است. محمود عليزاده طباطبايی  گفته بود به اين وضعيت معترض است. ظاهراً يک روز پس از اين اعتراض به خانواده مهدی هاشمی اجازه ملاقات داده شده است.

عليزاده افزوده است: "اين ملاقات در حضور بازپرس به مدت نيم ‌ساعت انجام شد و به من اجازه ملاقات با موکلم داده نشد."

وکيل مهدی هاشمی رفسنجانی: اين ملاقات در حضور بازپرس به مدت نيم ‌ساعت انجام شد و به من اجازه ملاقات با موکلم داده نشد

اين وکيل دادگستری گفت اگر قرار باشد مدت بازداشت مهدی هاشمی را تمديد کنند، به آن اعتراض خواهد کرد.

فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام که پس از انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در خارج از ايران مقيم شده بود، پس از بازگشت به تهران، روز سوم مهر ۱۳۹۱ بازداشت شد.

اتهامات مهدی هاشمی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما حاميان حکومت ايران، فرزندان هاشمی رفسنجانی را به هدايت "فتنه ۸۸" متهم می‌کنند و خواهان محاکمه آن‌ها هستند.

"فتنه ۸۸" اصطلاحی است که حکومت ايران درباره اعتراضات به نتيجه انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوری به کار می‌برد.

وکيل مهدی هاشمی می‌گويد: "تاکنون هيچ درخواستی برای در نظر گرفتن تسهيلات ويژه برای ملاقات مهدی با خانواده‌اش نداشته‌ايم و هيچ تسهيلاتی هم برای ما در نظر گرفته نشده است و خروج مهدی از زندان برای ملاقات شايعه است."

همچنين يک روز پيش از بازگشت مهدی هاشمی، فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال سياسی و فرزند ديگر اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه، يکم مهر در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.

دليل بازداشت فائزه هاشمی اجرای حکم محکوميت شش ماهه وی اعلام شده است. اين محکوميت به دليل مصاحبه وی با تارنمای روزآنلاين است که در آن حاکمان ايران را "اراذل و اوباش" توصيف کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    مثلیکه تحریم های جدید اروپا در مورد ایشون آقا مهدی زودتر انجام شد و اثر کرد....پول های خانواده رفسجانی بعلاوه پول های آقا مهدی رو انگلیس ها برای خودشون برداشتن "حساب های بانکی مسدود شد " و یه تیپا هم به آقا مهدی زدن و انداختنش در داخل قفس ملاهای وحشی و گوشت خوار !!!