ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد قابل دچار مرگ مغزی شد

<p>احمد قابل، مجتهد و پژوهشگر دينی و از شاگردان حسين&zwnj;علی منتظری به&zwnj;دنبال شدت يافتن بيماری&zwnj;اش که از عوارض جنگ ايران و عراق بود، دچار مرگ مغزی شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>خانواده اين پژوهشگر دينی در اطلاعيه&zwnj;ای اعلام کردند: &quot;پزشکان، مرگ مغزی آقای احمد قابل را اعلام کرده&zwnj;اند و حيات نباتی ايشان به&zwnj;وسيله دستگاه&zwnj;ها ادامه دارد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته خانواده احمد قابل، وی ساعت ۱۴ روز سه&zwnj;شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ در بيمارستان قائم مشهد دچار ايست قلبی شده که با شوک الکتريکی احيا شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين اطلاعيه آمده اکنون زندگی نباتی احمد قابل با کمک دستگاه&zwnj;ها ادامه دارد و مرگ قطعی هنوز از سوی بيمارستان اعلام نشده است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>احمد قابل پس از آزادی در ۲۱ خرداد ۱۳۸۹، در مورد بازجويی&zwnj;ها و وضعيت بد زندانی&zwnj;ها و اعدام&zwnj;های مخفيانه در زندان وکيل&zwnj;آباد مصاحبه کرد</p> </blockquote> <p>قابل که از مخالفان و منتقدان آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای رهبر جمهوری اسلامی ايران محسوب می&zwnj;شد، حکم اجتهاد خود را از آيت&zwnj;الله حسين&zwnj;علی منتظری گرفته&zwnj; بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمد قابل يک بار در سال ۱۳۸۰ بازداشت و پس از تحمل ۱۲۵ روز زندان انفرادی در اوين، با وثيقه آزاد شده بود. اقدام عليه امنيت ملی، اهانت به رهبر و تبليغ عليه نظام اتهام&zwnj;های او در آن زمان بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>او در سال ۱۳۸۸، هنگامی که برای مراسم تشييع آيت&zwnj;الله منتظری از مشهد به قم سفر می&zwnj;کرد، در بين راه نيشابور بازداشت شد و شش &zwnj;ماه در زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد زندانی بود. نامه&zwnj;&zwnj;های احمد قابل به علی خامنه&zwnj;ای که در آنها از او انتقاد کرده&zwnj; بود، يکی از اتهام&zwnj;های او در دادگاه عنوان شده&zwnj; بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمد قابل در ۲۱ خرداد ۱۳۸۹، پس از تحمل حدود ۱۷۰ روز زندان، با قرار وثيقه ۵۰۰ ميليون ريالی آزاد شد. او پس از آزادی در مورد بازجويی&zwnj;ها و وضعيت بد زندانی&zwnj;ها و اعدام&zwnj;های مخفيانه در زندان وکيل&zwnj;آباد مصاحبه کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمد قابل پيش از اين، مدتی از ايران به تاجيکستان مهاجرت کرده بود و در آن کشور زندگی و تحقيق می&zwnj;کرد، اما در سفری به ايران گذرنامه&zwnj;اش ضبط شد. پس از آن، در فريمان در نزديکی مشهد ساکن شد و تا قبل از شدت يافتن بيماری&zwnj;اش در فريمان بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين پژوهشگر دينی، روز دوشنبه ۲۴ مهرماه، به دنبال وخامت حالش به بيمارستان قائم مشهد منتقل و بستری شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

احمد قابل، مجتهد و پژوهشگر دينی و از شاگردان حسين‌علی منتظری به‌دنبال شدت يافتن بيماری‌اش که از عوارض جنگ ايران و عراق بود، دچار مرگ مغزی شد.

خانواده اين پژوهشگر دينی در اطلاعيه‌ای اعلام کردند: "پزشکان، مرگ مغزی آقای احمد قابل را اعلام کرده‌اند و حيات نباتی ايشان به‌وسيله دستگاه‌ها ادامه دارد."

به گفته خانواده احمد قابل، وی ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ در بيمارستان قائم مشهد دچار ايست قلبی شده که با شوک الکتريکی احيا شده است.

در اين اطلاعيه آمده اکنون زندگی نباتی احمد قابل با کمک دستگاه‌ها ادامه دارد و مرگ قطعی هنوز از سوی بيمارستان اعلام نشده است.

احمد قابل پس از آزادی در ۲۱ خرداد ۱۳۸۹، در مورد بازجويی‌ها و وضعيت بد زندانی‌ها و اعدام‌های مخفيانه در زندان وکيل‌آباد مصاحبه کرد

قابل که از مخالفان و منتقدان آيت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ايران محسوب می‌شد، حکم اجتهاد خود را از آيت‌الله حسين‌علی منتظری گرفته‌ بود.

احمد قابل يک بار در سال ۱۳۸۰ بازداشت و پس از تحمل ۱۲۵ روز زندان انفرادی در اوين، با وثيقه آزاد شده بود. اقدام عليه امنيت ملی، اهانت به رهبر و تبليغ عليه نظام اتهام‌های او در آن زمان بودند.

او در سال ۱۳۸۸، هنگامی که برای مراسم تشييع آيت‌الله منتظری از مشهد به قم سفر می‌کرد، در بين راه نيشابور بازداشت شد و شش ‌ماه در زندان وکيل‌آباد مشهد زندانی بود. نامه‌‌های احمد قابل به علی خامنه‌ای که در آنها از او انتقاد کرده‌ بود، يکی از اتهام‌های او در دادگاه عنوان شده‌ بود.

احمد قابل در ۲۱ خرداد ۱۳۸۹، پس از تحمل حدود ۱۷۰ روز زندان، با قرار وثيقه ۵۰۰ ميليون ريالی آزاد شد. او پس از آزادی در مورد بازجويی‌ها و وضعيت بد زندانی‌ها و اعدام‌های مخفيانه در زندان وکيل‌آباد مصاحبه کرد.

احمد قابل پيش از اين، مدتی از ايران به تاجيکستان مهاجرت کرده بود و در آن کشور زندگی و تحقيق می‌کرد، اما در سفری به ايران گذرنامه‌اش ضبط شد. پس از آن، در فريمان در نزديکی مشهد ساکن شد و تا قبل از شدت يافتن بيماری‌اش در فريمان بود.

اين پژوهشگر دينی، روز دوشنبه ۲۴ مهرماه، به دنبال وخامت حالش به بيمارستان قائم مشهد منتقل و بستری شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.