ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال بازپس‌گيری برخی امضاهای طرح سئوال از احمدی‌نژاد

<p>شماری از نمايندگان مجلس ايران می&zwnj;گويند امضای خود را از طرح سئوال از محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور اين کشور پس می&zwnj;گيرند. اين طرح در ابتدا ۱۰۲ امضا داشت که با اين بازپس&zwnj;گيری به حدود ۹۴ امضا خواهد رسيد. طرح سئوال از احمدی&zwnj;نژاد برای اينکه متوقف نشود بايد دست&zwnj;کم ۷۴ امضا داشته باشد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>حمدعلی پورمختار، رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس ايران به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: &quot;پنج الی شش نفر از امضاکنندگان، امضای خود را از طرح سئوال از رئيس&zwnj;جمهور قرار است پس بگيرند و ممکن است طرح سئوال از رئيس جمهور منتفی شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته پورمختار &quot;بسياری از اصولگرايان مجلس در صدد هستند با رايزنی طرح سئوال از رئيس&zwnj;جمهور را حل و فصل نمايند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت: &quot;بهتر است در اين برهه از زمان که چند ماهی بيشتر به پايان دولت دهم باقی نمانده است کمی واقع&zwnj;بينانه نگاه کنيم و به&zwnj;دنبال ايجاد التهاب در کشور نباشيم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس افزود: &quot;سئوال از رئيس&zwnj;جمهور در اين زمان به صلاح کشور نيست.&quot;</p> <blockquote> <p>&nbsp;</p> <p>شمار نمايندگان مجلس ايران در حال حاضر ۲۹۰ نفر است که بايد اين طرح دست&zwnj;کم ۷۴ امضا داشته باشد</p> </blockquote> <p>حسين سبحانی&zwnj;نيا، عضو هيئت رئيسه مجلس ايران نيز گفته است: &quot;حد نصاب برای طرح سئوال از رئيس&zwnj;جمهور ۷۴ نفر است و اگر کم&zwnj;تر از حد نصاب شود، &zwnj;ممکن است لغو شود اما در همين حال ممکن است برخی به امضا&zwnj;کنند&zwnj;گان بپيوندد که در اين صورت می&zwnj;توانند سئوال را مطرح کنند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس قوانين ايران، طرح سئوال از رئيس&zwnj;جمهور بايد به امضای يک چهارم نمايندگان مجلس برسد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شمار نمايندگان مجلس ايران در حال حاضر ۲۹۰ نفر است که بايد اين طرح دست&zwnj;کم ۷۴ امضا داشته باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيشتر يکی از نمايندگان مجلس گفته بود : &quot;طراحان اين طرح به&zwnj;دنبال جمع&zwnj;آوری امضا تا بيش از ۱۰۰ امضا هستند تا در صورتی که امضاکنندگان تحت فشار امضای خود را از طرح برداشتند، طرح مذکور نصاب لازم را برای ارائه به هيئت رئيسه مجلس داشته باشد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>محورهای طرح جديد سئوال از احمدی&zwnj;نژاد را &quot;آشفتگی بازار ارز، واردات گندم و واردات خودرو&quot; تشکيل می&zwnj;دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اگر اين طرح به جريان بيفتد و مورد رسيدگی قرار گيرد، دومين بار در تاريخ جمهوری اسلامی است که يک رئيس&zwnj;جمهور بايد به سئوالات نمايندگان مجلس پاسخ دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نخستين بار نيز اين اتفاق در اسفندماه ۱۳۹۰ افتاد که در آن هنگام نيز احمدی&zwnj;نژاد نخستين رئيس&zwnj;جمهوری بود که در برابر سئوالات نمايندگان قرار گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

شماری از نمايندگان مجلس ايران می‌گويند امضای خود را از طرح سئوال از محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور اين کشور پس می‌گيرند. اين طرح در ابتدا ۱۰۲ امضا داشت که با اين بازپس‌گيری به حدود ۹۴ امضا خواهد رسيد. طرح سئوال از احمدی‌نژاد برای اينکه متوقف نشود بايد دست‌کم ۷۴ امضا داشته باشد.

حمدعلی پورمختار، رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس ايران به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: "پنج الی شش نفر از امضاکنندگان، امضای خود را از طرح سئوال از رئيس‌جمهور قرار است پس بگيرند و ممکن است طرح سئوال از رئيس جمهور منتفی شود."

به گفته پورمختار "بسياری از اصولگرايان مجلس در صدد هستند با رايزنی طرح سئوال از رئيس‌جمهور را حل و فصل نمايند."

وی گفت: "بهتر است در اين برهه از زمان که چند ماهی بيشتر به پايان دولت دهم باقی نمانده است کمی واقع‌بينانه نگاه کنيم و به‌دنبال ايجاد التهاب در کشور نباشيم."

رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس افزود: "سئوال از رئيس‌جمهور در اين زمان به صلاح کشور نيست."

شمار نمايندگان مجلس ايران در حال حاضر ۲۹۰ نفر است که بايد اين طرح دست‌کم ۷۴ امضا داشته باشد

حسين سبحانی‌نيا، عضو هيئت رئيسه مجلس ايران نيز گفته است: "حد نصاب برای طرح سئوال از رئيس‌جمهور ۷۴ نفر است و اگر کم‌تر از حد نصاب شود، ‌ممکن است لغو شود اما در همين حال ممکن است برخی به امضا‌کنند‌گان بپيوندد که در اين صورت می‌توانند سئوال را مطرح کنند."

بر اساس قوانين ايران، طرح سئوال از رئيس‌جمهور بايد به امضای يک چهارم نمايندگان مجلس برسد.

شمار نمايندگان مجلس ايران در حال حاضر ۲۹۰ نفر است که بايد اين طرح دست‌کم ۷۴ امضا داشته باشد.

پيشتر يکی از نمايندگان مجلس گفته بود : "طراحان اين طرح به‌دنبال جمع‌آوری امضا تا بيش از ۱۰۰ امضا هستند تا در صورتی که امضاکنندگان تحت فشار امضای خود را از طرح برداشتند، طرح مذکور نصاب لازم را برای ارائه به هيئت رئيسه مجلس داشته باشد."

محورهای طرح جديد سئوال از احمدی‌نژاد را "آشفتگی بازار ارز، واردات گندم و واردات خودرو" تشکيل می‌دهد.

اگر اين طرح به جريان بيفتد و مورد رسيدگی قرار گيرد، دومين بار در تاريخ جمهوری اسلامی است که يک رئيس‌جمهور بايد به سئوالات نمايندگان مجلس پاسخ دهد.

نخستين بار نيز اين اتفاق در اسفندماه ۱۳۹۰ افتاد که در آن هنگام نيز احمدی‌نژاد نخستين رئيس‌جمهوری بود که در برابر سئوالات نمايندگان قرار گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    من فکر میکنم نمایندگان این دوره از مجلس فرمایشی ضعیف ترین نمایندگان در طول تاریخ هستند. قطعا بعدها از این مجلس به عنوان ننگین ترین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ قید خواهد شد. چرا که چنذمین بار است که تصمیم به کاری میگیرد و بعد به فرموده آغا پشیمان میشوند و جا میزنند. همان که احمدی نژاد در سفر نیویورک در جواب خبرنگار بی بی سی گفت بیشتر لایق نیستند. صلاحیتشان در خوردن همان الفاظ است