ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلمی خلیل‌زاد از مبادله زندانیان در افغانستان استقبال کرد

نماینده‌ ویژه‌ آمریکا در امور صلح افغانستان از طالبان و کابل خواسته است که برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده در توافق‌نامه‌ صلح ایالات متحده و طالبان بیشتر تلاش کنند.

نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ آمریکا در امور صلح افغانستان ضمن استقبال از مبادله زندانیان میان دولت افغانستان و گروه طالبان، خواستار سرعت‌بخشیدن به تلاش‌ها برای دستیابی به اهداف مشخص‌شده در توافق‌نامه‌ صلح آمریکا و طالبان شد.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان ـ عکس از آرشیو

زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ آمریکا در امور صلح افغانستان دوشنبه ۲۵ فروردین / ۱۳ آوریل در صفحه توئیتر خود آزادی زندانیان در افغانستان را گام مهمی در روند صلح و کاهش خشونت خواند.

خلیل‌زاد در توئیتر نوشت: «دو طرف باید تلاش‌های خود را در جهت دستیابی به اهداف مشخص‌شده در توافق‌نامه آمریکا و طالبان هر چه زودتر سرعت بخشند.»

او همچنین شیوع ویروس جدید کرونا در زندان‌ها به دلیل ظرفیت پایین آن‌ها را تهدیدی واقعی دانسته و تأکید کرده است که به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا، روند آزادی زندانیان هرچه زودتر انجام شود.

— U.S. Special Representative Zalmay Khalilzad (@US4AfghanPeace) April 13, 2020

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، روز گذشته، یکشنبه ۲۴ فروردین / ۱۲ آوریل اعلام کرد که سومین گروه از زندانیان طالبان براساس فرمان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور و با درنظر گرفتن «وضعیت سلامت، سن و مدت مجازات باقی مانده آن‌ها» آزاد شده‌اند.

شورای امنیت ملی شمار زندانیانی که یکشنبه آزاد شدند اعلام نکرد اما پیش از این گفته شده بود که ۱۰۰ زندانی گروه طالبان در مرحله سوم آزاد خواهند شد.

روند آزادی زندانیان طالبان چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد. در این روز دولت افغانستان ۱۰۰ زندانی طالبان را آزاد کرد و در روز پنج‌شنبه نیز ۱۰۰ تن دیگر از این گروه آزاد شدند.

جاوید فیصل، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان نیز روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت دولت افغانستان تا کنون ۳۶۱ زندانی طالبان را از زندان بگرام آزاد کرده است.

فیصل تأکید کرده است که این روند ادامه دارد و دولت در مجموع یک‌هزار و ۵۰۰ زندانی طالبان را آزاد خواهد کرد.

گروه طالبان که روز جمعه اعلام کرده بود آزادی زندانیان این گروه مطابق توافق‌نامه‌ آمریکا و این گروه نیست و کسانی که آزاد شده‌اند «افراد نامعلوم» هستند، روز گذشته (یکشنبه) ۲۰ زندانی دولت افغانستان را آزاد کرد. افراد آزادشده از طریق صلیب سرخ به دفتر والی قندهار منتقل شدند.

گفت‌وگوهای میان دولت افغانستان و طالبان باید ۱۰ روز پس از امضای توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان آغاز می‌شد، اما به‌دلیل تأخیر در آزادی زندانیان طالبان و روشن نبودن هیئت مذاکره‌کننده دولت و اختلافات سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله، مسئول اجرایی پیشین افغانستان و رقیب غنی در انتخابات ریاست جمهوری، این گفت‌وگوها نیز به تأخیر افتاده ‌است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    واقعا" درحیرت وتعجبم که چرا امریکا واروپا ازویروس کرونا استقبال نمی کنند و ویروس کرونا درکشورهایشان آزاد نمی گذارند که هرآنچه ویروس کرونا بنابه خصلت ذاتی اش بخواهد برمردمان نژاد برتر روا کند و انها را بکشد!!!ویروس طالیبان ازبدو ظهورش درافغانستان تابهال ده ها بیشتر ازآمارتلف شدگان ویروس کرونا درجهان مردم افغانستان را کشته است ..ولی امریکا واروپا توسط دلال سیاسی شان آقای خلیل زاد خواهان آزاد شدن ویروس مخرب و کشنده طالیبان درافغانستان هستند وویروس طالیبان به امریکا واروپا قول داده ویروس هایش درکشتن نزادبرتران استفاده نکند و همچون گذشته درجهت کشتن مردم افغانستان استفاده کند!!!فقط کافیست به عکس این جنایتگران توجه کنید ومابقی را خودتان حدس بزنید چه روزگارفرای تصورتاریکی برافغانستان ظاهرخواهد شد !!!