ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسيه رهبر مخالفان پوتين را تحت پيگرد قانونی قرار داد

<p>بازپرسان پليس روسيه پرونده&zwnj;هايی را برای تعقيب قانونی سرگی اودالتسف، از مهم&zwnj;ترين رهبران مخالفان ولاديمير پوتين گشودند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، پليس روسيه، امروز، چهارشنبه ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) گفت فيلم مستندی که از يک شبکه تلويزيونی طرفدار دولت روسيه پخش شده است ثابت می&zwnj;کند که اودالتسف آشوب&zwnj;های بزرگی را طرح&zwnj;&zwnj;ريزی کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مأموران اجرای قانون بامداد امروز به آپارتمان اودالتسف در مسکو يورش برده&zwnj;اند و ادعا می&zwnj;کنند که منزل دو هم&zwnj;دست او را نيز که اتهامی مشابه برايشان در نظر گرفته شده است، بازرسی کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>برای جرم برنامه&zwnj;ريزی آشوب&zwnj;ها در روسيه مجازاتی در حدود ۱۰ سال حبس در نظر گرفته می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پرونده جنايی که برای اودالتسف گشوده شده است، اظهاراتی را که در فيلمی مستند عليه او مطرح شده، مورد استناد قرار داده است. در اين فيلم مستند که از شبکه اِن&zwnj;تی&zwnj;وی پخش شده است، گفته می&zwnj;شود که اودالتسف از يکی از هم&zwnj;پيمانان ميخائيل ساکاشويلی، رئيس جمهور گرجستان پول دريافت می&zwnj;کرده و دستور داشته است که در روسيه شورش به پا کند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>منتقدان دولت پوتين اين دولت را&zwnj; متهم می&zwnj;کنند که سرکوبی سياسی را آغاز کرده است تا هر گونه اعتراض عمومی را در نطفه خفه کند</p> </blockquote> <p>کميته بازرسی فدرال در بيانيه&zwnj;ای در وب&zwnj;سايت خود نوشت: &quot;دپارتمان اصلی کميته بازرسی، بر اساس مدارک موجود که نشان می&zwnj;دهد سرگی اودالتسف برنامه&zwnj;ريزی آشوب&zwnj;های بزرگ را بر عهده داشته، پرونده&zwnj;ای جنايی را عليه او گشوده است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين بيانيه همچنين آمده است که بازپرسان اظهاراتی را مبنی بر اين&zwnj;که اودالتسف برای انجام &quot;اقدامات تروريستی&quot; در روسيه برنامه&zwnj;ريزی می&zwnj;کرده است، مد نظر قرار داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اودالتسف می&zwnj;گويد پس از بازرسی آپارتمانش، او را برای بازجويی به اداره کل کميته بازرسی فدرال برده&zwnj;اند. او اظهاراتی را که در مستند شبکه اِن&zwnj;تی&zwnj;وی در اوايل ماه اکتبر عليه او مطرح شد، تکذيب می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>منتقدان دولت پوتين اين دولت را&zwnj; متهم می&zwnj;کنند که سرکوبی سياسی را آغاز کرده است تا هر گونه اعتراض عمومی را در نطفه خفه کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته ديميتری گودکف، نماينده اپوزيسيون در پارلمان روسيه، ظاهرا کرملين در حال بررسی اين موضوع است که برای سرکوب جنبش اعتراضی تا کجا می&zwnj;تواند پيش برود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گودکف خود نيز در کنار اودالتسف رهبری راه&zwnj;پيمايی&zwnj;های مخالفان پوتين را از اواخر سال ۲۰۱۱ بر عهده داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری اينترفکس به نقل از او نوشت: &quot;آنها شور و حرارت جامعه را از آن می&zwnj;گيرند. سرکوب&zwnj;ها ادامه خواهد يافت.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بازپرسان پليس روسيه پرونده‌هايی را برای تعقيب قانونی سرگی اودالتسف، از مهم‌ترين رهبران مخالفان ولاديمير پوتين گشودند.

به گزارش رويترز، پليس روسيه، امروز، چهارشنبه ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) گفت فيلم مستندی که از يک شبکه تلويزيونی طرفدار دولت روسيه پخش شده است ثابت می‌کند که اودالتسف آشوب‌های بزرگی را طرح‌‌ريزی کرده است.

مأموران اجرای قانون بامداد امروز به آپارتمان اودالتسف در مسکو يورش برده‌اند و ادعا می‌کنند که منزل دو هم‌دست او را نيز که اتهامی مشابه برايشان در نظر گرفته شده است، بازرسی کرده‌اند.

برای جرم برنامه‌ريزی آشوب‌ها در روسيه مجازاتی در حدود ۱۰ سال حبس در نظر گرفته می‌شود.

پرونده جنايی که برای اودالتسف گشوده شده است، اظهاراتی را که در فيلمی مستند عليه او مطرح شده، مورد استناد قرار داده است. در اين فيلم مستند که از شبکه اِن‌تی‌وی پخش شده است، گفته می‌شود که اودالتسف از يکی از هم‌پيمانان ميخائيل ساکاشويلی، رئيس جمهور گرجستان پول دريافت می‌کرده و دستور داشته است که در روسيه شورش به پا کند.

منتقدان دولت پوتين اين دولت را‌ متهم می‌کنند که سرکوبی سياسی را آغاز کرده است تا هر گونه اعتراض عمومی را در نطفه خفه کند

کميته بازرسی فدرال در بيانيه‌ای در وب‌سايت خود نوشت: "دپارتمان اصلی کميته بازرسی، بر اساس مدارک موجود که نشان می‌دهد سرگی اودالتسف برنامه‌ريزی آشوب‌های بزرگ را بر عهده داشته، پرونده‌ای جنايی را عليه او گشوده است."

در اين بيانيه همچنين آمده است که بازپرسان اظهاراتی را مبنی بر اين‌که اودالتسف برای انجام "اقدامات تروريستی" در روسيه برنامه‌ريزی می‌کرده است، مد نظر قرار داده‌اند.

اودالتسف می‌گويد پس از بازرسی آپارتمانش، او را برای بازجويی به اداره کل کميته بازرسی فدرال برده‌اند. او اظهاراتی را که در مستند شبکه اِن‌تی‌وی در اوايل ماه اکتبر عليه او مطرح شد، تکذيب می‌کند.

منتقدان دولت پوتين اين دولت را‌ متهم می‌کنند که سرکوبی سياسی را آغاز کرده است تا هر گونه اعتراض عمومی را در نطفه خفه کند.

به گفته ديميتری گودکف، نماينده اپوزيسيون در پارلمان روسيه، ظاهرا کرملين در حال بررسی اين موضوع است که برای سرکوب جنبش اعتراضی تا کجا می‌تواند پيش برود.

گودکف خود نيز در کنار اودالتسف رهبری راه‌پيمايی‌های مخالفان پوتين را از اواخر سال ۲۰۱۱ بر عهده داشته است.

خبرگزاری اينترفکس به نقل از او نوشت: "آنها شور و حرارت جامعه را از آن می‌گيرند. سرکوب‌ها ادامه خواهد يافت."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.