ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اهتمام کشورهای مدعی حقوق بشر به بهداشت زندانیان به اندازه ما نیست»

سخنگوی قوه قضائیه مدعی شد اقدامات انجام شده در زندان‌های ایران برای پیشگیری از کرونا، در کشور‌های مختلف دنیا اصلا شبیه و نظیر ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه مدعی شد اقدامات انجام شده در زندان‌های ایران برای پیشگیری از کرونا، در کشور‌های مختلف دنیا اصلا شبیه و نظیر ندارد. این در حالی‌ست که بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها از درون زندان‌های ایران در روزهای اخیر و به ‌دنبال عدم اتخاذ تمهیدات بهداشتی و پیشگیرانه از سوی مسئولان قضایی و امنیتی، صدها زندانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعدادی نیز جان باخته‌اند. 

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه

    به گزارش خبرگزاری میزان، غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین‌ ماه در در گفت‌وگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران با مطرح کردن ادعای تازه خود مبنی بر «اقدامات بی‌نظیر» قوه قضائیه در راستای اعزام به مرخصی زندانیان و همچنین تدابیر انجام شده برای جلوگیری از ابتلای زندانیان به ویروس کرونا گفت:

    «این اقدام هم در جهت حوزه سلامت و هم در اعطای مرخصی در کشور‌های مختلف دنیا اصلا شبیه و نظیر ندارد و هیچ یک از کشورها نتوانستند چنین اقدامی انجام دهند و این واقعا یک اقدام بی‌نظیر در نظام حکمرانی کشورها بود.»

    او در ادامه گفت:

    «امروزه شیوع بیماری کووید-۱۹ را در کشور‌های مختلف داریم و میزان آلودگی به ویروس و تعداد مبتلایان و جان باختگان در بسیاری از کشور‌های مدعی حقوق بشر به مراتب بیش از کشور ماست. تعداد زندانیان آن‌ها هم بیشتر است ولی اهتمام آن‌ها به بهداشت زندانیان به اندازه ما نیست.»

    این ادعای جدید سخنگوی قوه قضائیه در حالی است که بر اساس یکی از تازه‌ترین خبرها، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز دوشنبه ۲۵ فروردین‌ ماه از ابتلای دست‌کم ۱۰۰ نفر از زندانیان زندان ارومیه به بیماری کرونا خبر داده و اعلام کرده است از بین این مبتلایان تا کنون هفت زندانی جان خود را از دست داده‌اند.

    غلامحسین اسماعیلی در ادامه گفته‌های خود اما با اشاره به وقوع شورش در برخی از زندان‌های کشور از جمله سقز و شیراز گفت:

    «موضوع زندان سقز یک حادثه و استثنا بود. اقدامی درآمیخته از توطئه تعدادی از زندانیان و دو سه نفر از پرسنل حوزه زندانبانی که برخلاف جمع کثیری از زندانبانان و پرسنلی که وظیفه‌شناس و هوشمند هستند، به نوعی قصور و تقصیر کردند و این حادثه در آن زندان اتفاق افتاد و منجر به فرار تعدادی از زندانیان شد.»

    به گفته اسماعیلی در شیراز هم عده‌ای از زندانیان به دنبال این بوده‌اند تا ببینند آیا می‌توانند اقدامی شبیه زندان سقز انجام دهند که «با هوشیاری‌ها و آمادگی‌ها» نتوانستند کاری انجام دهند: «در آنجا حادثه مهمی رخ نداد.»

    این مقام قضایی اما در اشاره‌ به شورش و اعتراضات صورت گرفته از سوی زندانیان، به سرکوب‌ خشونت‌‌آمیز مأموران امنیتی در زندان‌ها در طی هفته‌های اخیر نپرداخت.

      اسماعیلی همچنین در ادامه گفته‌های امروز خود بدون اشاره به دلایل عدم اعزام به مرخصی صدها زندانی سیاسی و عقیدتی در زندان‌های ایران گفت:

      «قریب به ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان توانستند در این ایام از مرخصی بهره‌مند شوند و در کنار خانواده باشند و دغدغه‌ سلامت خود و خانواده آن‌ها کاهش یابد.»

      او همچنین از مورد عفو واقع شدن ۱۰ هزار زندانی از سوی قوه قضائیه و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خبر داد.

        این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

        آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

        .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

        توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

        نظر بدهید

        در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

        نظرها

        • Reza

          ادعا های پوچ این مردم ستیز ها حتی مصرف داخلی هم نداره، در کشورهای دمکراتیک زندانی سیاسی وجود نداره و زندانیان غیر سیاسی زندان از امکانات رفاهی و بهداشتی با کیفیت بسیار مطلوبی برخوردارند. دروغ و عوامفریبی حلق جناق نیست که گریبان رو بگیره

        • دکتر سید محمد حسن حسینی

          مسیولان قوه قضاییه "عمدا" و با سو استفاده از بیت المال مسلمین که من خودم و قلم و زبانم را وقف آنها کرده ام من را که با اندیشه ام مشکل داشتند ضد انقلاب کردند و حالا مزبوحانه درصدد کافر کردن من هم هستند تا از شر اندیشه ام راحت شوند!: لطفا منتشر کنید: ***