ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۰ تا ۴۰ درصد از دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان به اینترنت دسترسی ندارند

با توجه به محدودیت دسترسی دانش آموزان سیستان و بلوچستان به اینترنت، بسته‌های اموزشی به شکل سی دی و مکتوب به آنها داده می‌شود.

حمیدرضا رخشانی، مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفته با توجه به شرایط و زیرساخت‌هایی که استان سیستان و بلوچستان دارد، ۳۰ تا ۴۰ درصد از دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی ندارند. او گفته از روزهای اول شیوع کرونا و از چهارم اسفند ماه به بعد تلاش شده بسته‌های آموزشی به صورت سی‌دی و مکتوب به وسیله راهبران آموزشی به دست دانش‌آموزان برسد.

مدارس سیستان و بلوچستان از محروم‌ترین مدارس ایران هستند-عکس از آرشیو

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفته از مدتی قبل، راهبران آموزشی به صورت حضوری به خانه دانش‌آموزان رفته‌اند و بسته‌ آموزشی را به آنها تحویل داده‌اند. حتی در مواقعی که دانش‌آموزان نمی‌توانسته‌اند از سی‌دی‌ها استفاده کنند، راهبران آموزشی با رعایت فاصله اجتماعی سعی کردند بر اساس همان موارد نوشتاری و کتاب‌های دانش‌آموزان با آنها کار کنند.

رخشانی همچنین با اشاره به اینکه سال تحصیلی در سیستان و بلوچستان به دلیل گرمسیر بودن کوتاه‌تر است گفته:

«اکثر دروس تا آخر اسفند آموزش داده می‌شود و نهایت یک یا دو درس را برای بعد از اسفند می‌گذارند و امتحانات را در اردیبهشت ماه برگزار می‌کنند. به همین خاطر بیشتر مطالب درسی ما پیش از عید آموزش داده شده بود.»

او گفته از روسای ادارات استان خواسته‌ شده تمام موارد را به شکل موردی و با جزییات مشخص کنند تا مشخص شود به کدام یک از دانش‌آموزان بسته‌های آموزشی مکتوب نرسیده است.

رخشانی گفته اکثریت مدارس این استان از مهر ماه ارتباط گروه کلاسی و مدرسه‌ای در فضای مجازی داشته‌اند و این ارتباط میان مدیران، معلمان، والدین و دانش‌آموزان وجود داشته و با وجود اپلیکیشن شاد، این وضعیت منظم‌تر شده است.

اپلیکیشن شاد برنامه‌ای است که آموزش و پرورش ایران برای آموزش مجازی به مدارس ایران معرفی کرده است.

مدارس سیستان و بلوچستان از محروم‌ترین مدارس ایران هستند و تعداد مدارس کپری در این استان از سایر نقاط ایران بیشتر است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.