ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهدید جانی در زندان؛ با درخواست مرخصی نرگس محمدی مخالفت شد

محمود بهزادی راد، وکیل نرگس محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان زنجان از مخالفت قوه قضاییه با آزادی مشروط یا مرخصی این زندانی سیاسی خبر داد و گفت این مخالفت‌ها در حالی است که موکلش خلاف رعایت اصل تفکیک جرایم در کنار زندانیان جرایم خطرناک نگهداری می‌شود.

محمود بهزادی راد، وکیل نرگس محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان زنجان از مخالفت قوه قضاییه با آزادی مشروط یا مرخصی او خبر داد و گفت این مخالفت‌ها در حالی است که موکلش خلاف رعایت اصل تفکیک جرایم در کنار زندانیان جرایم خطرناک نگهداری می‌شود.

نرگس محمدی در زندان

به نوشته سایت کلمه، این وکیل دادگستری روز جمعه ۲۹ فروردین ‌ماه، درباره آخرین وضعیت نرگس محمدی اعلام کرد که موکلش چندین بار از سوی زندانیانی که به اتهام قتل در زندان به‌سر می‌برند، تهدید جانی شده است.

نرگس محمدی از اردیبهشت ۱۳۹۴ با شکایت وزارت اطلاعات مجددا بازداشت شد و از آن زمان با وجود بیماری در زندان‌های اوین و زنجان نگهداری می‌شود. مسرولان این دو زندان بارها مانع تماس تلفنی او با فرزندانش شده‌اند.

محمود بهزادی راد اما اعلام کرده که موکلش تنها اجازه تماس با یک شماره تلفن را دارد.

این وکیل دادگستری گفته است که موکلش چند روز پیش با یکی دیگر از وکلا تماس داشت و طی این تماس اعلام کرد که به دلیل بیماری وضعیت جسمانی خوبی ندارد.: «بیماری خانم محمدی طوری است که باید دائما توسط پزشک ویزیت شود و پزشک معالجش در تهران مستقر است. در چنین شرایطی نگهداری او در زندان زنجان غیرقانونی است.»

براساس قوانین جاری در دستگاه قضایی ایران، این زندانی سیاسی در حال حاضر حدود هفت سال از دوره محکومیت ۱۰ ساله خود را سپری کرده و طبق قانون می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند.

بر اساس ماده‌ ۵۸ قانون مجازات هرکسی که یک سوم از حکم خود را گذرانده باشد، می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند.

بهزادی راد همچنین در رابطه با رعایت نشدن اصل تفکیک جرایم از سوی مسئولین زندان زنجان و تبعات ناشی از این مسأله برای موکلش، اعلام کرد: «چند شب پیش یک زندانی که به اتهام سه فقره قتل در آنجا به سر می‌برد و در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارد، موکل بنده را در حضور ۱۴ زندانی دیگر، تهدید جانی کرده است. موکلم وضعیت روحی وخیمی دارد و شب‌ها را با ترس از دست دادن جان خود، صبح می‌کند. شرایط زندان به قدری وخیم است که خانم محمدی درخواست انتقال به انفرادی را دارد.»

در ادامه پیگیری‌ها برای آزادی نرگس محمدی، هفته گذشته، عذرا بازرگان، مادر نرگس محمدی، در چهارمین نامه خود به ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه ضمن اعتراض شدید نسبت به وضعیت نامطلوب این زندانی سیاسی نوشته است هر اتفاقی که برای دخترش بیفتد قطعا عمدی است و مسئولیت آن نه بر عهده‌ زندانیان پرخطر در زندان زنجان، که بر عهده‌ مسوولان است.

مادر این زندانی سیاسی در ادامه نامه خود وضعیت بد سلامت روانی زندانیان عادی محبوس در زندان زنجان را مد نظر قرار داده و به نقل از نرگس محمدی نوشته است که در شرایط سخت حاکم بر زندان‌های عادی، اضافه شدن شرایط پر اضطراب و قرنطینه کرونایی، آستانه تحمل و آسیب‌پذیری زندانیان را بسیار پایین آورده و رفتارهای پرخطر افزایش یافته است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.