ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحویل انبوه پهپادهایی با قابلیت «رزمی» و برد هزار و ۵۰۰ کیلومتر به ارتش

وزیر دفاع در مراسم تحویل‌دهی پهپادهای «کرار» و «ابابیل ۳» به نیروهای هوایی ارتش، از مجهز بودن این پهپادها به انواع بمب و موشک خبر داد و گفت که می‌توان از آنها برای عملیات رزمی استفاده کرد.

وزیر دفاع ایران در مراسم تحویل‌دهی انبوه پهپادهای «کرار» و «ابابیل ۳» به نیروهای هوایی ارتش، از مجهز بودن این پهپادها به انواع بمب و موشک خبر داد و گفت که می‌توان از آنها برای عملیات رزمی و همچنین پدافندی و شناسایی استفاده کرد.

امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران/ عکس از آرشیو

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسمی از تحویل‌دهی انبوه «تعدادی پهپاد توسط وزارت دفاع تولید شده است» به نیروی پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش خبر داد.

وزیر دفاع ایران بر قابلیت رزمی این پهپادها تاکید کرد و گفت «با توجه به تجهیز این پهپاد‌ها به انواع بمب و موشک، این هواپیما‌ها می‌توانند در مأموریت رزمی به‌کار گرفته شوند.»

حاتمی افزود این پهپادها می‌توانند برای «پدافند و ماموریت فریب دشمن در شبکه پدافندی» و همچنین به عنوان «هواپیماهای شناسایی» مورد استفاده قرار بگیرند.

به گفته وزیر دفاع ارتفاع پرواز پهپادهای موسوم به «کرار» و «ابابیل ۳» ۴۰ تا ۴۵ هزار، و شعاع پرواز آنها تا هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.

حاتمی تولید این پهپادها را حاصل «توان داخلی صنایع دفاعی، دانشگاه‌های کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان» توصیف کرده است.

پهپاد جزو تسلیحات اساسی ایران در پاسداری از مرزهایش است، به خصوص در آب‌های خلیج فارس و در تنگه هرمز که گذرگاه ک پنجم نفت جهان است، ایران با کمک پهپادهایش حضور خود را تثبیت کرده است.

هواپیماهای بدون سرنشین برای کشورهای دیگر منطقه و جهان نیز عنصری مهم برای شناسایی، جاسوسی و عملیات نظامی است. قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در تاریخ سوم ژانویه در حمله پهپادی ایالات متحده کشته شد.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • حقیقتگو

      حکومت آخوندی وسپاه وبسیج دانسته که حجم انبوه ازنارضایتی مردم و ضمیمه آن بحران اقتصادی و روحی وروانی مردم ناشی ازحماقت های حکومت آخوندی و بی پناه گذاشتن مردم بدون شک به تظاهرات گسترده و فذاگیرمردم درسطح کشور خواهد انجامید ..مجهز شدن ارتش علاوه برسپاه به پهپادها برای هدف قراردادن و حتی بمباران تظاهرات مردم است

    • طاهر

      ادعا در حد خدا ، عمل در حد پشيز، وقتي كشوري شبكه پدافندش هواپيما را با موشك اشتباه ميگيرد ودر اين حد در تشخيص دوست از دشمن ناتوان است چطور ميتواند ادعا كندكه: این پهپادها می‌توانند برای «پدافند و ماموریت فریب دشمن در شبکه پدافندی»مورد استفاده قرار بگیرند. شما در فضايي كه مربوط به خويش است خود به خود فريب خورده ايد ،صحبت در باره فريب در فضاي ديگران كمي بيشرمي و وقاحت ميخواهد آنهم براي كساني كه پس از آن فاجعه بزرگ مناقفانه آرزوي مرگ كرده بودند،لعنت خدا وخلق خدا بر شما و هرچه بيشرم و وطن بر باد ده است.