ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی افغانستان در حملات طالبان کشته شدند

در افغانستان دست‌کم ۳۳ نفر از نیروهای امنیتی در حملات جداگانه طالبان به ولایت‌های تخار، بلخ و ارزگان، کشته شدند.

به‌رغم توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان و مبادله زندانیان بین دولت افغانستان و طالبان، حملات این گروه به نیروهای دولتی افغانستان ادامه دارد. دست‌کم ۳۳ نفر از نیروهای امنیتی در حملات جداگانه طالبان به ولایت‌های تخار، بلخ و ارزگان، کشته شدند.

دست‌کم ۳۳ نفر از نیروهای امنیتی در حملات طالبان به سه ولایت افغانستان کشته شدند ـ عکس از خبرگزاری فرانسه

شبکه طلاوع‌نیوز افغانستان به‌نقل از مقام‌های محلی نوشته است که این حملات شب گذشته یکشنبه ۳۱ فروردین / ۱۹ آوریل انجام شد.

محمدجواد هجری، سخنگوی والی تخار اعلام کرد که در حمله طالبان به ولسوالی خواجه غار این ولایت ۱۹ نفر از نیروهای خیزش مردمی جان باختند و پنج تن دیگر، زخمی شدند. اوضاع صبح دوشنبه یکم اردیبهشت / ۲۰ آوریل در این ولایت آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

در ولایت بلخ نیز سیدعارف اقبالی، فرمانده پلیس ولسوالی شولگره گفت شب گذشته در درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان ۹ تن از نیروهای دولتی کشته و ۵ نفر دیگر‌ از جمله یک کودک، زخمی شدند. در این درگیری سه عضو طالبان از جمله فرمانده محلی این گروه به نام خالد، مشهور به مولوی سیف‌الله نیز کشته شدند.

مسیر ولسوالی شولگره به روستای دالان در ولایت بلخ نیز بسته است که مقام‎های محلی بلخ می‌گویند از راه ولسوالی چهارکنت در تلاش کمک به مردم محل هستند.

مقام‌های محلی ولایت بلخ پیش از این خبر داده بود که ۱۰ روز پیش نیز طالبان ۸ تن از ساکنان یک روستا را در ولسوالی شولگره ربودند و پس از ساعاتی، تیرباران کردند.

در همین حال، زلگی عبادی، سخنگوی والی ارزگان از کشته شدن پنج تن از نیروهای پلیس در حمله شب گذشته طالبان به یک پاسگاه پلیس در شهر ترنیکوت، مرکز ولایت ارزگان، خبر داد.

طالبان تاکنون در مورد این حملات چیزی نگفته‌اند.

شامگاه پنج‌شنبه ۲۸ فروردین نیز در حمله افراد وابسته به طالبان به ولایت پروان شش نفر از کارمندان خدماتی پایگاه بگرام کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که طالبان برای پیشبرد صلح توافق‌نامه‌ای با آمریکا در قطر امضا کرده‌اند و در ادامه آن دولت افغانستان در چند نوبت ده‌ها نفر از زندانیان طالبان را آزاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.