ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کودکان و مادران زندانی؛ آنها که فراموش شدند - قسمت دوم

بخش دوم از پادکست زمانه درباره کودکان و مادران زندانی را بشنوید که در گفت‌وگو با حامد فرمند تهیه شده است.

کودکان و مادران زندانی گروهی از شهروندان زندانی هستند که به دلیل عدم شفافیت و اطلاع‌رسانی صحیح درباره آنها و شرایط­‌ خاص‌شان، کمتر درباره آنان شنیده‌ایم. همین امر باعث شده توجه چندانی به وضعیت آنان نشود و محیط نامناسب زندان نقض هرچه بیشتر حقوق‌شان را به دنبال داشته باشد.

این گروه شامل مادرانی می­‌شوند که به دلیل ارتکاب جرم در زندان به سر می­‌برند و فرزندان آنها نیز به دلایل مختلفی همچون شیرخوارگی و نداشتن سرپرست در بیرون از زندان، به ناچار با مادران خود در زندان زندگی می­‌کنند. اکنون با شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و ورود آن به زندان‌ها، شرایط کودکان و مادران زندانی بیش از هر زمان دیگری در خطر است.

زندان‌های ایران، به اعتراف مقام‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی، فاقد شرایط مطلوب و استانداردهای لازم برای نگهداری زندانیان است. این در حالی‌‌است که ایران جزو ۱۰ کشوری‌ست که به نسبت جمعیت، بیشترین تعداد زندانی را دارند.

زمانه موضوع کودکان و مادران زندانی را در پادکستی دو قسمتی، به همراه حامد فرمند، فعال حقوق کودکان و بنیان‌گذار موسسه کودکان زندانیان (کویپی)، مورد بررسی قرار داده است.

بخش دوم پادکست «کودکان و مادران زندانی؛ آنها که فراموش شدند‎» را بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در بخش اول با حامد فرمند وضعیت کودکان و مادران زندانی در زندان‌های ایران، نقض حقوق آنها، شرایط زندان‌های ایران و استانداردهای لازم برای نگهداری از این گروهِ خاص از زندانیان، وجود مهدکودک به عنوان راهکاری جایگزین برای کودکان در زندان، تأثیرات منفی محیط زندان بر کودکان و خطراتی که آنها را تهدید می‌کند، بررسی کردیم.

در قسمت دوم و پایانی، آمارهای متناقض در مورد کودکان و مادران زندانی، بحران کرونا و تهدیدات مضاعفی که این گروه از زندانیان را تهدید می‌کند را به بحث گذاشتیم.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.