ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فروش ارز برای پرداخت یارانه ممنوع شد

<p>۱۷۷ نماینده مجلس ایران در جلسه صبح امروز&nbsp;(یکشنبه ۳۰ مهر) به طرح ممنوعیت پرداخت یارانه نقدی از محل منابع حاصل از فروش ارز رای مثبت دادند. به این ترتیب اگر این مصوبه در شورای نگهبان تائید شود، پرداخت یارانه نقدی از محل منابع فروش ارز ممنوع خواهد شد.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">این در حالی ا&zwnj;ست که پیش از این دست&zwnj;اندرکاران اجرای قانون هدفمندسازی یارانه&zwnj;ها، بارها تاکید کرده بودند که دولت برای تامین منابع یارانه نقدی، از مابه&zwnj;التفاوت دلار با نرخ مرجع و آزاد استفاده نمی&zwnj;کند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در همین زمینه محمدرضا فرزین، دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه&zwnj;ها گفته بود که افزایش قیمت دلار هیچ دخلی برای دولت ندارد.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به این ترتیب به نظر می&zwnj;رسد که مجلس ایران اعتماد چندانی به این گفته&zwnj;ها ندارد و این طرح را با توجه به اختلالاتی که در بازار ارز ایران به وجود آمده، تصویب کرده است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">محمدرضا فرزین، دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه&zwnj;ها گفته بود که افزایش قیمت دلار هیچ دخلی برای دولت ندارد. به این ترتیب به نظر می&zwnj;رسد که مجلس ایران اعتماد چندانی به این گفته&zwnj;ها ندارد و این طرح را با توجه به اختلالاتی که در بازار ارز ایران به وجود آمده، تصویب کرده است.</p> </blockquote> <p dir="RTL">به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس ماده واحده طرح حمایت از سرمایه&zwnj;گذاری&zwnj;های عمرانی و تولید ملی، مجلس ایران قانون بودجه سال ۱۳۹۱ این کشور را به این شکل اصلاح &zwnj;کرد که تمامی منابع حاصل از فروش ارز ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی سهم دولت، بخشی از منابع عمومی دولت محسوب می&zwnj;شود و دولت حق هزینه&zwnj; کردن این منبع را برای موارد خاص مثل پرداخت یارانه نقدی، به استثنای جزئی از قانون بودجه سال ۹۱ ندارد و بانک مرکزی ایران باید این منابع را روزانه به حساب درآمد عمومی نزد خزانه&zwnj;داری کل کشور واریز کند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">بر اساس این مصوبه، اجرا نکردن این حکم، تصرف غیر قانونی در اموال عمومی خواهد بود و تعقیب قضایی به دنبال خواهد داشت.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">بر اساس مصوبه امروز مجلس، همچنین تبدیل منابع صندوق توسعه ملی به ریال به جز در موارد ذکر شده در قانون ممنوع است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">این مصوبه با ۲۰ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع در مقابل ۱۷۷ رای موافق از میان ۲۳۲ نماینده حاضر، به تصویب رسید.</p>

۱۷۷ نماینده مجلس ایران در جلسه صبح امروز (یکشنبه ۳۰ مهر) به طرح ممنوعیت پرداخت یارانه نقدی از محل منابع حاصل از فروش ارز رای مثبت دادند. به این ترتیب اگر این مصوبه در شورای نگهبان تائید شود، پرداخت یارانه نقدی از محل منابع فروش ارز ممنوع خواهد شد.

این در حالی ا‌ست که پیش از این دست‌اندرکاران اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، بارها تاکید کرده بودند که دولت برای تامین منابع یارانه نقدی، از مابه‌التفاوت دلار با نرخ مرجع و آزاد استفاده نمی‌کند.

در همین زمینه محمدرضا فرزین، دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها گفته بود که افزایش قیمت دلار هیچ دخلی برای دولت ندارد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که مجلس ایران اعتماد چندانی به این گفته‌ها ندارد و این طرح را با توجه به اختلالاتی که در بازار ارز ایران به وجود آمده، تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس ماده واحده طرح حمایت از سرمایه‌گذاری‌های عمرانی و تولید ملی، مجلس ایران قانون بودجه سال ۱۳۹۱ این کشور را به این شکل اصلاح ‌کرد که تمامی منابع حاصل از فروش ارز ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی سهم دولت، بخشی از منابع عمومی دولت محسوب می‌شود و دولت حق هزینه‌ کردن این منبع را برای موارد خاص مثل پرداخت یارانه نقدی، به استثنای جزئی از قانون بودجه سال ۹۱ ندارد و بانک مرکزی ایران باید این منابع را روزانه به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

بر اساس این مصوبه، اجرا نکردن این حکم، تصرف غیر قانونی در اموال عمومی خواهد بود و تعقیب قضایی به دنبال خواهد داشت.

بر اساس مصوبه امروز مجلس، همچنین تبدیل منابع صندوق توسعه ملی به ریال به جز در موارد ذکر شده در قانون ممنوع است.

این مصوبه با ۲۰ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع در مقابل ۱۷۷ رای موافق از میان ۲۳۲ نماینده حاضر، به تصویب رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.