ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: کرونا جمعیت گرسنگان جهان را دو برابر می‌کند

پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ زندگی ۱۳۰ میلیون‌ نفر دیگر را به کمک‌های غذایی سازمان ملل وابسته خواهد کرد.

شیوع کرونا امنیت غذایی بالغ بر ۱۳۰ میلیون نفر در جهان را به خطر انداخته است. سازمان ملل از احتمال دوبرابر شدن گرسنگان جهان به‌خاطر پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ خبر داد و گفت زندگی میلیون‌ها نفر دیگر در سال جاری به کمک‌های غذایی سازمان ملل وابسته خواهد شد. نگرانی اصلی درباره کسانی‌ است که با شیوع ویروس کرونا به فروش وسایل امرار معاش خود روی آورده‌اند.

«برنامه جهانی غذا»ی سازمان ملل متحد نسبت به تبعات شیوع کووید ۱۹ بر زندگی کشاورزان ابراز نگرانی جدی کرده است. توقف فعالیت آن‌ها علاوه بر خودشان، امنیت غذایی جهانی را نیز با مخاطره مواجه خواهد کرد. عکس از Shutterstock

به گزارش خبرگزاری رویترز «برنامه جهانی غذا»ی سازمان ملل متحد سه‌شنبه ۲۱ آوریل /۲ اردیبهشت اعلام کرد تحولات اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹، ناامنی غذایی حاد را در جهان تا دو برابر افزایش خواهد داد و شمار گرسنگان را به بیش از ۲۶۵ میلیون نفر خواهد رساند.

پیش بینی می‌شود در سال جاری ازبین رفتن درآمد گردشگری، کاهش پرداخت‌ها، مسافرت‌ها و محدودیت‌های دیگری که پس از شیوع ویروس کرونای جدید وضع شده‌اند، به گرسنگی حاد ۱۳۰ میلیون نفر دیگر درجهان منجر شوند. در حال حاضر شمار کسانی که در این دسته‌بندی قزار دارند بالغ بر ۱۳۵ میلیون نفر است.

عارف حسین، اقتصاددان ارشد و مدیر بخش پژوهش، ارزیابی و نظارت در «برنامه جهانی غذا» سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری مجازی در ژنو اعلام کرد: کووید ۱۹ احتمالا برای میلیون‌ها نفر که تاکنون نیز زندگی آن‌ها به ریسمانی متصل بوده (شرایط متزلزلی داشتند)، فاجعه‌بار خواهد بود. او اضافه کرد: اگر برای مقابله با این وضع متحد نشویم، هزینه آن در سطح جهانی بسیار بالا خواهد رفت و علاوه بر کسانی که زندگی خود را از دست می‌دهند، تعداد بیشتری وسیله امرار معاش خود را از دست خواهند داد.

 فروش سرمایه‌ها به تنگدستی منجر می‌شود

عارف حسین گفت: بسیار حیاتی است که سریعا جلوی مردمی که در حال فروش سرمایه‌های خود هستند گرفته شود چرا که سال‌های سال طول خواهد کشید تا دوباره بتوانند به خود متکی شوند. به گفته او بسیاری از مزرعه‌داران برای تامین معیشت خود به فروش گاوآهن و تجهیزات شخم‌زنی خود روی آورده‌اند که ممکن است در سال‌های آتی به تولید غذا آسیب جدی وارد کند.

عارف حسین گفت سازمان ملل نسبت به کسانی که پیشتر وضعیت مناسبی داشتند اما حالا در معرض فقر قرار گرفته‌اند و خصوصا در کشورهایی که دولت شبکه‌ حمایتی ندارد، نگرانی جدی دارد.

طبق اعلام او «برنامه جهانی غذا» پیش‌بینی می‌کند در سال جاری به ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار برای تامین مالی کمک‌رسانی‌ها احتیاج داشته باشد که از رکورد ۸.۳ میلیارد دلاری سال گذشته بیشتر است. بر همین اساس سازمان ملل قصد دارد پیش از افزایش تقاضا به کمک‌های غذایی، به انبار کردن غذا روی بیاورد.

«بحران حاد غذایی»

در درجه‌بندی سازمان ملل وضعیت کنونی که با عنوان «بحران حاد غذا و امرار معاش» خوانده می‌شود فاز سوم (از پنج فاز) به حساب می‌آید که به معنای «کمبود حیاتی دسترسی به غذا و بالاتر از سو تغذیه معمول» است. فاز پنجم اما به معنای «گرسنگی توده‌های مردم» است.

مقامات سازمان ملل درباره پراکندگی جغرافیایی مناطقی که در معرض خطر گرسنگی قرار دارند توضیحاتی ارائه نکردند اما می‌گویند احتمالا آفریقا بدترین ضربه را تحمل خواهد کرد.

بر اساس گزارش سازمان ملل بیشتر کسانی که در حال حاضر به کمک‌های غذایی این سازمان وابسته‌اند در نقاط درگیر در مناقشات نظامی از جمله سوریه و یمن و همچنین در کشورهایی که تغییرات اقلیمی ضربه سختی به آن‌ها وارد آورده، زندگی می‌کنند.

امنیت غذایی جهان پیش از شیوع کرونا نیز در معرض تهدید قرار داشت. در ماه‌های اخیر ملخ‌های صحرایی در شرق آفریقا محصولات کشاورزی را نابود کرده و تعداد کسانی را که به کمک‌های غذایی وابسته بودند، افزایش داده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.