ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 واکنش فعالان صنفی معلمان به اخراج محمد حبیبی از آموزش و پرورش

محمد حبیبی از آموزش و پرورش اخراج و حکم بازخرید او به همسرش ابلاغ شد. شماری از فعالان صنفی فرهنگیان در اعتراض به این اقدام بیانیه‌ای صادر کردند.

محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، محبوس در تیپ پنج زندان تهران بزرگ توسط اداره آموزش و پرورش اخراج و حکم بازخرید او به همسرش ابلاغ شد. شماری از فعالان صنفی فرهنگیان در اعتراض به این اقدام، روز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ ماه، بیانیه‌ای صادر کردند.

محمد حبیبی معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران

به نوشته کانال تلگرامی معلمان عدالت‌خواه، فعالان صنفی معلمان در بیانیه خود ضمن اعتراض به حکم اخراج محمد حبیبی و همچنین با اشاره به ممانعت از اعزام به مرخصی این زندانی سیاسی، از همه تشکل‌ها و فعالان صنفی و مدنی خواسته‌اند در مقابل این عمل سرکوبگرانه دولت سکوت نکنند و به هر نحو ممکن به این حکم ظالمانه اعتراض کنند.

در این بیانیه آمده است:

«ساده‌لوحی است که گمان کنیم امنیتی‌ترین دولت می‌تواند امنیت فرهنگی را تامین کند. اگر بازجو خوب می‌خواست به راحتی می‌توانست با درخواست مرخصی بدون حقوق این فعال صنفی موافقت کند.»

بنا بر اعلام این فعالان صنفی، دولت با اعمال فشار و عدم حمایت از صدور مرخصی برای محمد حبیبی خواسته است تا به معلمان و فعالان صنفی مشت آهنین نشان دهد:

«[دولت خواسته است به ما] پیام دهد نه تنها ما شما را حبس می‌کنیم بلکه معیشت و شغل شما را نیز می‌گیریم.»

محمد حبیبی خوزانی، معلم و از اعضای هیأت مدیره تشکیلات کانون صنفی معلمان ایران است که به‌ دلیل اعتراض به روند پولی سازی آموزش و همچنین اعتراض به واگذاری مدارس به بخش خصوصی، از سوی نهادهای امنیتی و قضایی با اتهامات ساختگی «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «اخلال در نظم عمومی» مواجه شده و هم‌اکنون در زندان به‌ سر می‌برد.

محمد حبیبی آخرین بار روز ۲۰ اردیبهشت سال ۹۷ در تجمع سراسری معلمان، مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران از سوی مأموران سپاه ثارالله، همراه با ضرب و شتم بازداشت شد.

پیش از این و در روز ۲۳ فروردین‌ماه، ۱۵ تشکل صنفی معلمان در سراسر کشور با ارسال نامه سرگشاده‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خواستار آزادی یا اعزام به مرخصی محمد حبیبی شده بودند.

    در بیانیه اخیر فعالان صنفی فرهنگیان اما خطاب به مسئولان دولتی آمده است:

    «اعتدالیون و اصلاح‌طلبان قلابی مسئول مستقیم اخراج محمد حبیبی هستند و از کارشناسان که به صورت غیرقانونی غیبت او را غیر موجه ثبت نمودند تا هیأت کذایی رسیدگی به تخلفات اداری و وزیر، در تکمیل پروسه سرکوب این معلم زندانی نقش دارند.»

    هم‌زمان با این واکنش اعتراضی فعالان صنفی فرهنگیان، بیانیه اعتراضی دیگری از سوی شماری از فعالان صنفی فرهنگیان موسوم به «گروه چالش صنفی فرهنگیان ایران» در کانال تلگرامی معلمان عدالت‌خواه منتشر شده است.

    در بیانیه این گروه از معلمان نیز «رفتار نابخردانه آموزش و پرورش» مبنی بر اخراج محمد حبیبی به‌شدت محکوم شده است.

    در این بیانیه خطاب به مقامات دولتی آمده است:

    «حتما این تصمیم می‌خواهد درس عبرتی برای دیگر مطالبه‌گران باشد تا دیگر نگویند کودک باز مانده از تحصیل، معلم حق‌التدریس، خرید خدمت، بازنشسته، شاغل و ... حقی دارند.»

    این فعالان صنفی معلمان همچنین از وعده‌های داده شده برای اعزام به مرخصی محمد حبیبی تحت عنوان «دروغ‌گویی» یاد کرده و این اقدام را «جزیی از شوآف» مقامات توصیف کرده‌اند.

    محمد حبیبی که در حال حاضر دومین سال محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند، با کارشکنی مقامات قضایی و مسئولان زندان از اعزام به مرخصی محروم مانده و در خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا است.

    این معلم زندانی از سوی دادگاه انقلاب تهران در مجموع به تحمل بیش از ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده که هفت سال و نیم آن قابل اجراست.

    وکیل او پیش از این گفته است او به‌ عنوان مجازات تکمیلی به ۷۴ ضربه شلاق، دو سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و همچنین ممنوعیت خروج از کشور نیز محکوم شده است.

    اوایل بهمن‌ماه ۹۸ با دستور دادستانی، محمد حبیبی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شد. مقامات قضایی درباره این انتقال توضیحی نداده‌اند اما این زندانی سیاسی، هشت هفته پیش از انتقال به زندان فشافویه به دلیل اعتراض مدنی به همراه چند زندانی دیگر، به مدت شش هفته ممنوع الملاقات شده‌ بود.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.