ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانياهو اطلاعی از "توافق ايران و آمريکا برای مذاکره" ندارد

<p>بنيامين نتانياهو، نخست&zwnj;وزير اسرائيل نسبت به گزارش&zwnj;هايی که از توافق ايران و آمريکا برای گفت&zwnj;وگوی بی&zwnj;واسطه با يکديگر خبر می&zwnj;دهند، اظهار بی&zwnj;اطلاعی کرد و گفت، اگر چنين گفت&zwnj;وگوهايی انجام شود، تنها ايران زمان بيشتری خواهد خريد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش نشريه اسرائيلی جروسالم پست، نتانياهو روز يکشنبه، ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) گفت: &quot;اسرائيل اطلاعاتی درباره اين تماس&zwnj;ها ندارد و من نمی&zwnj;توانم تأييد کنم که چنين چيزی رخ داده است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>او در ادامه گفت، تهران به واسطه گفت&zwnj;وگوهای خود که با گروه ۱+۵، شامل ايالات متحده، بريتانيا، فرانسه، چين، روسيه و آلمان انجام داده، زمان بيشتری برای پيش&zwnj;برد برنامه هسته&zwnj;ای خود يافته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نتانياهو افزود: &quot;تنها در يک سال گذشته که اين گفت&zwnj;وگوها ادامه يافته، ايران هزاران کيلوگرم اورانيوم را غنی&zwnj;سازی کرده است و من دليلی نمی&zwnj;بينم که آنها در صورت انجام گفت&zwnj;وگو با ايالات متحده نيز برنامه خود را به همين شيوه ادامه ندهند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>نتانياهو گفت، جامعه جهانی بايد خيلی شفاف از ايران بخواهد که برنامه غنی&zwnj;سازی اورانيوم را متوقف سازد و تمام اورانيوم غنی&zwnj;شده خود را از کشور خارج کند</p> </blockquote> <p>نشريه نيويورک تايمز هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که از توافق ايران و ايالات متحده برای انجام مذاکرات بی&zwnj;واسطه خبر می&zwnj;داد. اين گزارش اما با تکذيب مقامات ايران و آمريکا مواجه شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نيويورک تايمز نوشته بود، ايران می&zwnj;خواهد اين گفت&zwnj;وگوها پس از انتخابات رياست جمهوری آمريکا در شش نوامبر انجام شود و اين که چنين توافقی حاصل ارتباطات گسترده مخفيانه ميان دو طرف بوده است که به آغاز دوران رياست جمهوری اوباما بازمی&zwnj;گردد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تونی ويتور، سخنگوی کاخ سفيد اين گزارش را تکذيب کرد و گفت: &quot;اين صحت ندارد که ايالات متحده و ايران برای انجام گفت&zwnj;وگوهای بی&zwnj;واسطه يا هر نشست ديگری پس از انتخابات آمريکا به توافق رسيده&zwnj;اند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران نيز روز يکشنبه در يک کنفرانس خبری گفت: &quot;گفت&zwnj;وگوهای هسته&zwnj;ای با گروه ۱+۵ ادامه می&zwnj;يابد و به جز اين، ما هيچ گفت&zwnj;وگويی با ايالات متحده نداريم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>گروه ۱+۵ از ماه آوريل تاکنون سه بار با مقامات ايران مذاکره کرده، اما اين مذاکرات هيچ پيشرفتی نداشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نتانياهو گفت، جامعه جهانی بايد خيلی شفاف از ايران بخواهد که برنامه غنی&zwnj;سازی اورانيوم را متوقف سازد و تمام اورانيوم غنی&zwnj;شده خود را از کشور خارج کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>او افزود: &quot;به نظر من بهترين راه برای متوقف ساختن برنامه هسته&zwnj;ای ايران ترکيبی از تحريم&zwnj;های سفت و سخت و گزينه نظامی است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>نتانياهو همچنين گفت: &quot;در هر صورت، تا زمانی که من نخست&zwnj;وزير اسرائيل هستم، اسرائيل به ايران اجازه نخواهد داد که به توانايی هسته&zwnj;ای نظامی دست يابد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايران همواره اتهام تلاش برای دستيابی به سلاح هسته&zwnj;ای را رد کرده است.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل نسبت به گزارش‌هايی که از توافق ايران و آمريکا برای گفت‌وگوی بی‌واسطه با يکديگر خبر می‌دهند، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت، اگر چنين گفت‌وگوهايی انجام شود، تنها ايران زمان بيشتری خواهد خريد.

به گزارش نشريه اسرائيلی جروسالم پست، نتانياهو روز يکشنبه، ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) گفت: "اسرائيل اطلاعاتی درباره اين تماس‌ها ندارد و من نمی‌توانم تأييد کنم که چنين چيزی رخ داده است."

او در ادامه گفت، تهران به واسطه گفت‌وگوهای خود که با گروه ۱+۵، شامل ايالات متحده، بريتانيا، فرانسه، چين، روسيه و آلمان انجام داده، زمان بيشتری برای پيش‌برد برنامه هسته‌ای خود يافته است.

نتانياهو افزود: "تنها در يک سال گذشته که اين گفت‌وگوها ادامه يافته، ايران هزاران کيلوگرم اورانيوم را غنی‌سازی کرده است و من دليلی نمی‌بينم که آنها در صورت انجام گفت‌وگو با ايالات متحده نيز برنامه خود را به همين شيوه ادامه ندهند."

نتانياهو گفت، جامعه جهانی بايد خيلی شفاف از ايران بخواهد که برنامه غنی‌سازی اورانيوم را متوقف سازد و تمام اورانيوم غنی‌شده خود را از کشور خارج کند

نشريه نيويورک تايمز هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که از توافق ايران و ايالات متحده برای انجام مذاکرات بی‌واسطه خبر می‌داد. اين گزارش اما با تکذيب مقامات ايران و آمريکا مواجه شد.

نيويورک تايمز نوشته بود، ايران می‌خواهد اين گفت‌وگوها پس از انتخابات رياست جمهوری آمريکا در شش نوامبر انجام شود و اين که چنين توافقی حاصل ارتباطات گسترده مخفيانه ميان دو طرف بوده است که به آغاز دوران رياست جمهوری اوباما بازمی‌گردد.

تونی ويتور، سخنگوی کاخ سفيد اين گزارش را تکذيب کرد و گفت: "اين صحت ندارد که ايالات متحده و ايران برای انجام گفت‌وگوهای بی‌واسطه يا هر نشست ديگری پس از انتخابات آمريکا به توافق رسيده‌اند."

علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران نيز روز يکشنبه در يک کنفرانس خبری گفت: "گفت‌وگوهای هسته‌ای با گروه ۱+۵ ادامه می‌يابد و به جز اين، ما هيچ گفت‌وگويی با ايالات متحده نداريم."

گروه ۱+۵ از ماه آوريل تاکنون سه بار با مقامات ايران مذاکره کرده، اما اين مذاکرات هيچ پيشرفتی نداشته است.

نتانياهو گفت، جامعه جهانی بايد خيلی شفاف از ايران بخواهد که برنامه غنی‌سازی اورانيوم را متوقف سازد و تمام اورانيوم غنی‌شده خود را از کشور خارج کند.

او افزود: "به نظر من بهترين راه برای متوقف ساختن برنامه هسته‌ای ايران ترکيبی از تحريم‌های سفت و سخت و گزينه نظامی است."

نتانياهو همچنين گفت: "در هر صورت، تا زمانی که من نخست‌وزير اسرائيل هستم، اسرائيل به ايران اجازه نخواهد داد که به توانايی هسته‌ای نظامی دست يابد."

ايران همواره اتهام تلاش برای دستيابی به سلاح هسته‌ای را رد کرده است. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    نژادپرست تروریست و دروغگو

  • کاربر مهمان

    ظاهرا بده و بستان و پيغام و پسغام در رابطه با حفظ اسد وحزب اله لبنان و دادن تعهد از پاسداران قدس در مورد دخالت کمتر در عراق و افغانستان پس از خروج آمريکا و واردات گندم و...انتخابات آمريکا .ادامه داشته ؟!