ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره جنوبی واردات نفت ايران را پس از دو ماه از سر گرفت

<p>کره جنوبی پس از دو ماه خريد نفت ايران را در ماه اکتبر از سر گرفت و برای اجتناب از تحريم&zwnj;های اتحاديه اروپا، نفت اين کشور را با کشتی&zwnj;هايی که تحت پوشش بيمه ايران بودند، وارد کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>رويترز بر اساس آماری که دولت کره جنوبی منتشر کرده گزارش داده است، مجموع واردات نفت اين کشور آسيای شرقی در ماه سپتامبر به نسبت سال قبل تا ۲.۸ درصد کاهش يافت و به ۷۸.۳۶ ميليون بشکه يا ۲.۶ ميليون بشکه در روز رسيد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کره جنوبی که پنجمين واردکننده بزرگ نفت خام در جهان و يکی از مهم&zwnj;ترين مشتريان ايران محسوب می&zwnj;شود، پس از دو ماه وقفه، واردات نفت خام از ايران را برای ماه اکتبر از سر گرفت که مطابق قرارداد در حدود شش ميليون بشکه در ماه يا ۲۰۰ هزار بشکه در روز است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>يکی از مقامات دولت کره جنوبی که اجازه نداد نام او منتشر شود گفت، با توجه به دو ماه وقفه، انتظار می&zwnj;رود واردات نفت ايران در سال جاری به حدود يک سوم کاهش يابد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>يکی از مقامات دولت کره جنوبی: کاهش واردات نفت ايران در سال جاری بيشتر از ۲۰ درصدی است که ما برای محفوظ ماندن از تحريم&zwnj;های ايالات متحده نياز داشتيم</p> </blockquote> <p>او افزود: &quot;کاهش واردات نفت ايران در سال جاری بيشتر از ۲۰ درصدی است که ما برای محفوظ ماندن از تحريم&zwnj;های ايالات متحده نياز داشتيم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايالات متحده تاکنون چندين کشور اروپايی و آسيايی را به خاطر کاهش خريد نفت ايران از تحريم&zwnj;های اقتصادی معاف کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کره جنوبی از ابتدای ماه ژوئيه به خاطر تحريم&zwnj;های اتحاديه اروپا که با هدف بازداشتن ايران از ادامه فعاليت هسته&zwnj;ای آن وضع شده است، واردات نفت خام ايران را متوقف کرد. با اين حال به&zwnj;خاطر تأخير در رسيدن محموله&zwnj;های نفتی در ماه ژوئن، سئول در ماه ژوئيه به&zwnj;طور غيرمنتظره&zwnj;ای ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ بشکه نفت خام از ايران دريافت کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تحريم&zwnj;های اتحاديه اروپا عليه ايران شامل بيمه نفتکش&zwnj;های حامل نفت اين کشور است، اما ايران با هدف مقابله با اين تحريم&zwnj;ها پيشنهاد بيمه کردن نفتکش&zwnj;هايی را ارائه کرد که نفت ايران را به کره جنوبی منتقل می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

کره جنوبی پس از دو ماه خريد نفت ايران را در ماه اکتبر از سر گرفت و برای اجتناب از تحريم‌های اتحاديه اروپا، نفت اين کشور را با کشتی‌هايی که تحت پوشش بيمه ايران بودند، وارد کرد.

رويترز بر اساس آماری که دولت کره جنوبی منتشر کرده گزارش داده است، مجموع واردات نفت اين کشور آسيای شرقی در ماه سپتامبر به نسبت سال قبل تا ۲.۸ درصد کاهش يافت و به ۷۸.۳۶ ميليون بشکه يا ۲.۶ ميليون بشکه در روز رسيد.

کره جنوبی که پنجمين واردکننده بزرگ نفت خام در جهان و يکی از مهم‌ترين مشتريان ايران محسوب می‌شود، پس از دو ماه وقفه، واردات نفت خام از ايران را برای ماه اکتبر از سر گرفت که مطابق قرارداد در حدود شش ميليون بشکه در ماه يا ۲۰۰ هزار بشکه در روز است.

يکی از مقامات دولت کره جنوبی که اجازه نداد نام او منتشر شود گفت، با توجه به دو ماه وقفه، انتظار می‌رود واردات نفت ايران در سال جاری به حدود يک سوم کاهش يابد.

يکی از مقامات دولت کره جنوبی: کاهش واردات نفت ايران در سال جاری بيشتر از ۲۰ درصدی است که ما برای محفوظ ماندن از تحريم‌های ايالات متحده نياز داشتيم

او افزود: "کاهش واردات نفت ايران در سال جاری بيشتر از ۲۰ درصدی است که ما برای محفوظ ماندن از تحريم‌های ايالات متحده نياز داشتيم."

ايالات متحده تاکنون چندين کشور اروپايی و آسيايی را به خاطر کاهش خريد نفت ايران از تحريم‌های اقتصادی معاف کرده است.

کره جنوبی از ابتدای ماه ژوئيه به خاطر تحريم‌های اتحاديه اروپا که با هدف بازداشتن ايران از ادامه فعاليت هسته‌ای آن وضع شده است، واردات نفت خام ايران را متوقف کرد. با اين حال به‌خاطر تأخير در رسيدن محموله‌های نفتی در ماه ژوئن، سئول در ماه ژوئيه به‌طور غيرمنتظره‌ای ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ بشکه نفت خام از ايران دريافت کرد.

تحريم‌های اتحاديه اروپا عليه ايران شامل بيمه نفتکش‌های حامل نفت اين کشور است، اما ايران با هدف مقابله با اين تحريم‌ها پيشنهاد بيمه کردن نفتکش‌هايی را ارائه کرد که نفت ايران را به کره جنوبی منتقل می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.