ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش طلاق و کاهش ازدواج در ايران

<p>بر پايه آمار رسمی سازمان ثبت احوال ايران، شمار طلاق در اين کشور در شش ماهه ابتدای سال جاری خورشيدی افزايش يافته و ميزان ازدواج نيز در اين مدت کاهش يافته است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، احمد تويسرکانی، رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران گفت: &quot;در شش ماه نخست سال جاری ۷۰ هزار و ۸۴۱ طلاق در کشور ثبت شده است که اين تعداد در مقايسه با سال قبل از آن شش درصد افزايش يافته است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی همچنين با اشاره به اين&zwnj;که در نيمه نخست سال جاری خورشيدی، ۴۱۵ هزار و ۶۲۰ ازدواج در ايران ثبت شده است، افزود: &quot;اين تعداد نيز در مقاسيه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش يافته است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در سال&zwnj;های اخير هم&zwnj;زمان با افزايش سن ازدواج در ايران، ميزان طلاق&zwnj;ها نيز رو به افزايش بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وزارت ورزش و جوانان ايران در حال حاضر سن ازدواج دختران در اين کشور به ۲۴ سال و سن ازدواج پسران به ۲۹ سال رسيده است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>به گفته وزارت ورزش و جوانان ايران در حال حاضر سن ازدواج دختران در اين کشور به ۲۴ سال و سن ازدواج پسران به ۲۹ سال رسيده است</p> </blockquote> <p>بر اساس آمارهای رسمی از هر ۱۰ ازدواج در ايران سه مورد آن به طلاق منجر می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>افزايش طلاق در ايران تنها منحصر به شهرها نيست، بلکه روستاهای اين کشور نيز شاهد افزايش طلاق هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>چند روز پيش شهروز افخمی، عضو کميسيون اجتماعی مجلس ايران گفت: &quot;اگر تا چند سال پيش، از هر يک هزار ازدواج در شهر تهران، پنج ازدواج منجر به طلاق می&zwnj;شد و در روستاها و شهرهای کوچک از هر يک هزار ازدواج، يک ازدواج به طلاق می&zwnj;انجاميد، هم اکنون اين نرخ در شهرهای بزرگ به ۱۵ مورد طلاق و در شهرهای کوچک و روستاها به پنج مورد طلاق رسيده است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی &quot;نگاهی به آمارها نشان می&zwnj;دهد در حالی که نرخ رشد طلاق در شهرهای بزرگ سه برابر شده است، اين نرخ در روستاها و شهرهای کوچک حدود پنج برابر شده است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهدی صابری، مدير بخش روان&zwnj;پزشکی سازمان پزشکی قانونی ارديبهشت&zwnj;ماه سال گذشته خورشيدی گفت ۵۰ تا ۶۰ درصد طلاق&zwnj;ها به دليل مشکلات و اختلالات جنسی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمارها نشان می&zwnj;دهند که در سال ۱۳۸۴ آمار طلاق در ايران ۸۴ هزار مورد بوده که در سال ۱۳۹۰ به بيش از ۱۴۰ هزار مورد رسيده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بر پايه آمار رسمی سازمان ثبت احوال ايران، شمار طلاق در اين کشور در شش ماهه ابتدای سال جاری خورشيدی افزايش يافته و ميزان ازدواج نيز در اين مدت کاهش يافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد تويسرکانی، رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران گفت: "در شش ماه نخست سال جاری ۷۰ هزار و ۸۴۱ طلاق در کشور ثبت شده است که اين تعداد در مقايسه با سال قبل از آن شش درصد افزايش يافته است."

وی همچنين با اشاره به اين‌که در نيمه نخست سال جاری خورشيدی، ۴۱۵ هزار و ۶۲۰ ازدواج در ايران ثبت شده است، افزود: "اين تعداد نيز در مقاسيه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش يافته است."

در سال‌های اخير هم‌زمان با افزايش سن ازدواج در ايران، ميزان طلاق‌ها نيز رو به افزايش بوده است.

به گفته وزارت ورزش و جوانان ايران در حال حاضر سن ازدواج دختران در اين کشور به ۲۴ سال و سن ازدواج پسران به ۲۹ سال رسيده است.

به گفته وزارت ورزش و جوانان ايران در حال حاضر سن ازدواج دختران در اين کشور به ۲۴ سال و سن ازدواج پسران به ۲۹ سال رسيده است

بر اساس آمارهای رسمی از هر ۱۰ ازدواج در ايران سه مورد آن به طلاق منجر می‌شود.

افزايش طلاق در ايران تنها منحصر به شهرها نيست، بلکه روستاهای اين کشور نيز شاهد افزايش طلاق هستند.

چند روز پيش شهروز افخمی، عضو کميسيون اجتماعی مجلس ايران گفت: "اگر تا چند سال پيش، از هر يک هزار ازدواج در شهر تهران، پنج ازدواج منجر به طلاق می‌شد و در روستاها و شهرهای کوچک از هر يک هزار ازدواج، يک ازدواج به طلاق می‌انجاميد، هم اکنون اين نرخ در شهرهای بزرگ به ۱۵ مورد طلاق و در شهرهای کوچک و روستاها به پنج مورد طلاق رسيده است."

به گفته وی "نگاهی به آمارها نشان می‌دهد در حالی که نرخ رشد طلاق در شهرهای بزرگ سه برابر شده است، اين نرخ در روستاها و شهرهای کوچک حدود پنج برابر شده است."

مهدی صابری، مدير بخش روان‌پزشکی سازمان پزشکی قانونی ارديبهشت‌ماه سال گذشته خورشيدی گفت ۵۰ تا ۶۰ درصد طلاق‌ها به دليل مشکلات و اختلالات جنسی است.

آمارها نشان می‌دهند که در سال ۱۳۸۴ آمار طلاق در ايران ۸۴ هزار مورد بوده که در سال ۱۳۹۰ به بيش از ۱۴۰ هزار مورد رسيده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.