ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هیچ مدرکی دال بر عدم ابتلای دوباره بهبودیافتگان از کرونا وجود ندارد

سازمان جهانی بهداشت به دولت‌ها هشدار داد که «پاسپورت‌های مصونیت» برای بهبودیافتگان از کووید-۱۹ صادر نکنند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد افراد بهبود یافته از بیماری کووید-۱۹ از ابتلای دوباره ایمن هستند.

کرونا در تهران ــ ‌عکس: Shutterstock

در یک گزارش علمی، سازمان جهانی بهداشت به دولت‌ها هشدار داد که «پاسپورت‌های مصونیت» و «مدارک ایمنی» برای کسانی که از کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند صادر نکنند، زیرا هنوز تضمینی وجود ندارد که این افراد بار دیگر به ویروس کرونا آلوده نشوند.

چنین اقدامی می‌تواند خطر شیوع بیشتر بیماری را افزایش دهد زیرا کسانی که از بیماری بهبود یافته اند ممکن است دیگر شرط احتیاط برای روابط اجتماعی را کنار بگذارند و به توصیه‌ها عمل نکنند.

سازمان جهانی بهداشت در اعلامیه خود نوشت: «برخی دولت‌ها پیشنهاد داده‌اند که یافتن آنتی‌بادی برای سارس-کووید-۲، ویروسی که منجر به کووید-۱۹ می‌شود می‌تواند مبنایی برای صدور "پاسپورت مصونیت" یا "مدرک ایمنی" باشد که به افراد اجازه می‌دهد سفر کنند یا به کار بازگردند، با این فرض که در برابر عفونت دوباره مقاوم شده‌اند.»

اما این سازمان گفته است که «در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر این وجود ندارد که افراد بهبود یافته از کووید ۱۹ که آنتی‌بادی‌ها را دارند از عفونت مجدد در امان باشند.»

شیلی هفته پیش اعلام کرد که به افرادی که از بیماری بهبود یافته‌اند «پاسپورت‌های سلامت» می‌دهد. شیلی گفته بود پس از آنکه معلوم شود آنتی‌بادی‌های لازم برای ایمن شدن در برابر ویروس در بدن آنها ایجاد شده، می‌توانند بلافاصله به فعالیت‌های اقتصادی بازگردند.

سازمان جهانی بهداشت گفته است که همچنان به تحقیقات خود برای یافتن شواهد درباره آنتی‌بادی‌های تولید شده در بدن انسان علیه این ویروس ادامه می‌دهد.

نزدیک به ۲,۸ میلیون نفر در جهان مبتلا به ویروس کرونا شده، و بیش از ۱۹۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت گفته است که بیشتر مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که از بیماری بهبود یافته‌اند علیه ویروس آتی‌بادی‌هایی دارند. اما در برخی موارد میزان آنتی‌بادی‌ها در خون بسیار کم است که می‌تواند نشان دهد «مصونیت سلولی نیز نقشی اساسی در بهبود بیماران دارد.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.