ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش تتلو در اینستاگرام برای راه‌اندازی «حرم‌سرا» ناکام ماند

امیر تتلو خواننده ایرانی ساکن ترکیه در اینستاگرام خود از دختران زیر ۱۸ سال خواسته بود برای ورود به «حرم‌سرایش» با او تماس بگیرند.

امیر حسین مقصودلو، معروف به امیر تتلو خواننده ایرانی ساکن ترکیه است که  در روزهای اخیر در صفحه اینستاگرام خود از دختران زیر ۱۸ سال خواسته برای ورود به «حرم‌سرایش» با او تماس بگیرند. برخی از فعالان حقوق کودکان و روزنامه‌نگاران این اقدام تتلو را مصداق «سوء استفاده جنسی از کودکان» توصیف کرده‌اند. 

بزرگ‌ کنید
امیر تتلو،از دختران زیر ۱۸ سال خواسته بود به حرمسرایش بپیوندند

تتلو در روزهای اخیر از طریق راه‌اندازی لایوهای اینستاگرامی با چند نفر از کاربران شناخته شده فضای مجازی، توانست دنبال‌کنندگان خود را به چهار میلیون نفر برساند و رکورد لایو اینستاگرام را با ۶۳۰ هزار بیننده بزند.

 آیدا قجر، روزنامه‌نگار و فعال حقوق پناهجویی در حساب کاربری توئیتر خود از پیگیری چندین کارگروه حقوق بشری، روزنامه‌نگار و حقوق‌دان برای جمع‌آوری مدارکی دال بر کودک‌آزاری و آزار جنسی کاربران شبکه‌های اجتماعی از سوی او خبر داد. او در توئیتی دیگر، نوشت: «پرمخاطب‌ترین خواننده ایرانی در اینستاگرام به‌دنبال دخترهای زیر سن قانونی می‌گردد و مبلغانش برای ورود به حرم‌سرای سلطان آگهی می‌زنند. شما هم اگر وکیل، روزنامه‌نگار و رسانه ترک می‌شناسید، این عکس‌ها را با صفحه اینستاگرام تتلو برایشان بفرستید. این اقدام قابل پیگیری حقوقی است.»

برخی از روزنامه‌نگاران اما روز شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه از بسته شدن صفحه اینستاگرام امیر تتلو خبر دادند.

امیر تتلو که کار در عرصه موزیک را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است، یکی از پرحاشیه‌ترین شخصیت‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

او آخرین بار در اوایل بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در کشور ترکیه با اتهام «ترغیب جوانان به مصرف مواد مخدر» دستگیر و مدتی در زندان بود. احمد نوریان سخنگوی نیروی انتظامی اما مدعی شد که دستگیری تتلو توسط پلیس ترکیه به درخواست پلیس ایران انجام شده است. نوریان گفت: «به علت پرونده‌های قضایی که برای تتلو در ایران تشکیل شده بود، اعلان قرمز اینترپل برای این فرد اعلام و وی در ترکیه بازداشت شد.»

هم‌زمان هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در همین رابطه اعلام کرد: «بازداشت تتلو به درخواست مراجع قضایی ایران از اینترپل انجام شده‌است.»

این ادعای مقامات پلیس ایران در حالی بود که نام امیرحسین مقصودلو (تتلو) در سایت پلیس اینترپل هیچ‌گاه درج نشده بود.

سرانجام تتلو پس از یک هفته بازداشت در روز ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ آزاد شد. او پس از آزادی در شبکه‌های اجتماعی خود از پلیس ترکیه، طرفدارانش و سایر کسانی که خواهان آزادی او شده بودند، تشکر کرد.

این خواننده پیش‌تر یک بار دیگر و روز سوم شهریور ۱۳۹۵ توسط نیروهای لباس شخصی در تهران بازداشت شده بود. برخی از خبرگزاری‌ها اتهام او را «ترویج فساد و فحشا» عنوان کرده بودند. این عنوان اتهامی در خبرگزاری‌های رسمی در مورد او در حالی منتشر شد که چند ماه پیش از این بازداشت و در جریان مذاکرات هسته‌ای، تتلو ویدئویی منتشر کرد که در آن بر روی «عرشهٔ یک ناو نظامی ایران» از حق ایران برای داشتن انرژی هسته‌ای می‌خواند.

 او سرانجام پس از دو ماه بازداشت و در آبان‌ماه ۹۵ آزاد شد.

امیر تتلو پانزدهم مهر ۱۳۹۴ در موزه صلح تهران حضور یافت و از سوی مجروحان و جانبازان شیمیایی و قطع نخاع ایران برای ساخت کلیپ «شهدا» تجلیل شد و به عنوان «سفیر صلح» این موزه معرفی شد.

امیر تتلو از متحدان کارزار انتخاباتی ابراهیم رئیسی

امیرحسین مقصودلو (تتلو) روز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ و اندکی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فرودگاه مهرآباد با سید ابراهیم رئیسی، رئیس فعلی قوه قضاییه و کاندیدای آن دوره از انتخابات ریاست جمهوری دیدار کرد. 

هم‌زمان ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در مشهد از امیرحسین مقصودلو (تتلو) دعوت کرد برای «پابوس و زیارت» مقبره امام هشتم شیعیان و حضور در کنار محمدباقر قالیباف در همایش بزرگ نهایی خراسان به مشهد بیاید.

تتلو چند ماه بعد، دلیلش برای حمایت از ابراهیم رئیسی را «جوانی و قدرت» این نامزد انتخاباتی عنوان کرد.

به‌نقل از فعالان ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی، او تتلو را به «حر زمانه» تشبیه کرده بود.

آن‌گونه که در تاریخ آمده، حر نام شخصیتی است که در جریان جنگ برای تصاحب قدرت میان خلفای مسلمین در عراق، با پشت کردن به یزیدبن معاویه، به گروه حسین بن علی، امام سوم شیعیان پیوست.

همچنین تتلو زمانی که در ایران به‌سر می‌برد در شبکه‌های اجتماعی بارها از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تعریف و تمجید کرد.

در همین زمینه:

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Mehran Golawer

    کامنت نخست از فرج سرکوهی بسیار منا سب است. هم به میخ زده و هم به نعل.افسوس که افرادی چون سرکوهی امکان حضور و نقد مسوولانه در داخل را ندارند. گرچه زحمات شما و یا رانتان بخصوص در ْآدینهْ کماکان ستودنی است.فضای ملتهب امروز جامعه به منتقدین آگاه و مسوول شاید بیش از گذشته نیاز دارد...شما که جور شاه و شیخ را دیده اید!

  • کیوان

    داستان تتلو و تتلوها را از منظر دیگری نیز میتوان ارزیابی کرد . تاریخ تولد تتلو را ۱۳۶۲ یا ۱۳۶۶ یا در همین حدود ذکر می کنند ( ۶۲ منطقی تر به نظر می رسد ) اما تفاوتی نمی کند ، همهء این تاریخ ها در مقطع اوج جنگ قرار می گیرند . همچنین در مقطع دوران طلایی امام و دوران انقلاب فرهنگی و اوج سرکوب ها و اوج فشارها برای تحمیل ارزش های دستوری و حکومتی ..... و حال نتیجه را ببینید ؛ پرورش و ظهور نسلی بی هویت ، پوچ گرا ، لذت طلب و شهوت خواه ، سیاست زدوده و در مجموع بی مسلک و بی مرام . بله تتلو دقیقا دستپخت همین نظام است . نظامی که هنوز پس از ۴۲ سال ، تمامی مشکلات و نابسامانی ها را به پهلوی یا آمریکا نسبت می دهد . نظامی که خود از پایه فاسد و خائن است باید هم چنین دستپختی داشته باشد . تتلو فقط مشتی است نمونهء خروار .

  • محمود

    باشد که روزی برسد که در ایران فضا برای سخن گفتن کسانی غیر از دکتر زیباکلام و عباس عبدی و عطاءالله و باقی جماعت باز شود. روزی برسد که گذشته و امروزِ دکتر سروش و دکتر محمد خاتمی و دکتر احمدی‌نژاد و دکتر حسن روحانی بر پرده‌ی روشن مطبوعات داخل ایران به تصویر درآید. روزی برسد که جرأت کنیم بدون ترس از تیرهای غیبی بگوییم همراهی و مدارای ما در طی چهل سال با خانواده‌های مذهبی و هم‌کلاسی‌ها و دوستانِ مذهبی و رئیس انجمن‌های مذهبی و مدیران و همکارانِ مذهبی و دیگر زورمندانِ مبلغِ دروغ چه‌ بی‌حاصل و چه‌قدر از سر ناچاری بود. صد سال است که بسیاری از ما می‌دانیم این مذهب و آیین چه ویرانگر است ولی خب گیر افتاده‌ایم.

  • فرج سرکوهی

    حقه‌ جدید مارگیری در معرکه‌گیری تتلوئی آقای زیباکلام آقای صادق زیباکلام، با ادعای نظریه‌پردازی، جامعه‌شناسی و تخصص در علوم سیاسی و انسانی و..، در متنی با عنوان «از تتلو‌ها می‌ترسم»، که آن‌را به مناسبت ماجرای اخیر تتلو تجدید چاپ کرده‌است، می‌کوشد تا با توسل به بندبازی زبانی و حقه‌های مارگیری معرکه‌گیران قدیمی، شورش‌های مردمی دی‌ماه 96 علیه نظام فقر و ستم و استبداد و تبعیض و غارت و علیه جناح‌های حکومتی جمهوری اسلامی را در ردیف حرکت هواداران «تتلوها» و.. طبقه‌بندی کرده و بی‌اعتبار کند. آقای زبیاکلام از مفهوم یا مقوله‌ای با عنوان «تتلوها» می‌نویسد. برخلاف شیوه علمی از مقوله یا مفهوم خود تعریفی به دست نمی‌دهد اما با توسل به ترفند بندبازی با کلمات و لمس سطحی احساسات مخاطب به ردیف کردن مصادیق «تتلوها» بسنده و درست در همین بندبازی است که پیام خود را بسته‌بندی می‌کند. آقای صادق زبباکلام «تتلوها» را،ــ که از آن‌ها می‌ترسد و لابد دیگران هم باید از آن‌ها بترسند ــ در این مصداق‌ها و جرکت‌ها دیده‌است: «مراسم تشییع‌جنازه مرتضی پاشایی، حمایت از تیم ملی فوتبال، ناآرامی‌های دی ماه نود و شش، وحید مرادی، مائده هژبری، دخترآبی، امیرتتلو و.... » در نوشته او « بغض و کینه و نفرت نهفته در دهه هفتادی‌ها و به‌تدریج هشتادی‌ها» در این حرکت‌ها هست. وقتی کسی مدعی جامعه‌شناسی بدون به دست دادن تعریف از به قول او مقوله «تتلوها» و بدون به دست معیارهای طبقه‌بندی رخدادهای گوناگون در یک مقوله، سرقلم می‌رود و اعتراض‌های لایه‌های مهمی از مردم را در دی‌ماه 96 در حدود 160 شهر ایران، ـــ که گرچه خودانگیخته بود اما هدف‌های اعتراض مردم و خواست‌های اقتصادی و سیاسی آن‌‌ها در شعارها و.. روشن بود ــــ، با تشییع «مرتضی پاشایی، حمایت از تیم ملی فوتبال، وحید مرادی، مائده هژبری، دخترآبی، امیرتتلو و..» در یک مقوله و رده جای می‌دهد تنها به این دلیل که به نظر او درهمه این حرکت‌ها «بغض و کینه و نفرت ... نهفته» است،ـــ که در همه آن‌ها نهفته نیست،ـــ چه می‌‌توان گفت جز آن که این نظر ماقبل نقد است. ارزش نقد ندارد. نقد نظری بر تعریف‌های مشخص و معیارها و شاخصه‌های روشن استوار می‌شود نه بر معرکه‌گیری و بندبازی با کلمات. وقتی مدعی جامعه‌شناسی و علوم سیاسی برای اعتراض یا شورش مردم در دی‌ماه 96 اصطلاح «ناآرامی» را به کار می‌برد که بار منفی دارد، وقتی همه داده‌ها را در باره ترکیب مردم معترض در دی ماه 96 ، خواست‌ها، وضعیت آن‌ها و همه تحلیل‌ها را در باره زمینه‌ها و دلایل و عوامل این اعتراض‌ها نادیده می‌گیرد، جای نقد نیست. حقه‌های مارگیری معرکه‌گیران را نقد نمی‌توان کرد و نکته دیگر آن‌که نه فقط اعتراض‌های مردمی دی‌ماه 98 که برخی دیگر از مصداق‌های آقای زیباکلام در مقوله «تتلوها»ی او نمی‌گنجد. بازی چرخ «صوفی نهاد دام و سر حقه باز کرد» تا شورش دی‌ماه 96 را با انگ «نفرت و بغض نهفته» در آن و ترفند یکی کردن اعتراض مردم با به گفته او «تتلوها»، بی‌اعتبار کند. «ترس» آقای زبباکلام از «بغض و کینه و نفرت ...نهفته» مردم علیه نظام اسلامی فهمیدنی است چرا که نفرت مردمان از نظام ستم و استبداد و فقر و تبعیض و غارت و شکنجه و اعدام و قتل می‌تواند زمینه ساز حرکت‌های اعتراضی دیگر باشد چنان که در آبان ماه 98 شد و باز هم خواهد شد . نه نفرت خوب است نه کینه و نه بغض اما این را به ستمگران هم باید گفت و نه فقط به معترضان. حرکت رهائی‌بخش مردمی باید که در هدف‌ها و برنامه‌ها و شیوه‌های خود بر آرمان‌های آزادی و عدالت و شان انسانی و.. شکل بگیرد و نه بر« بغض و نفرت و کینه» اما این نظام اسلامی است که بیش‌ترین بذر نفرت و بعض و کینه را در جامعه کاشته‌است و هرچه بماند بیش‌تر خواهد کاشت. ترسی که اقای زیباکلام از آن نوشته‌است ترس از فروپاشی نظام مسلط و ترس از گذار جامعه ایرانی از جمهوری اسلامی است و نیز ترس از دست دادن سهم از رانت استبداد و سرکوب در عرصه فرهنگ و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها و.. . این ترس‌ها فهمیدنی است اما حقه یکی کردن حرکت اعتراضی مردم با به گفته او «تتلوها» برای بی‌اعتبار کردن این حرکت، حقه‌ای ناشیانه است . او «دام نهاد»ه «و سر حقه باز کرد»‌ه است اما نمی‌داند که «بازی چرخ بشکندش بیضه در کلاه» هرکه را که برای بقای استبداد و ستم و غارت و تبعیض و شکنجه و اعدام و قتل معرکه‌گیری کند.