ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعزام تیم پزشکی چین به کره شمالی برای کمک به معالجه کیم

خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع مطلع گزارش داد که چین یک تیم پزشکی را به کره شمالی اعزام کرده تا به کیم جونگ اون مشاوره بدهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع مطلع گزارش داد که چین یک تیم پزشکی را به کره شمالی اعزام کرده تا به پزشکان کیم جونگ اون مشاوره بدهد. پیشتر یک وب‌سایت مخالفان حکومت کره شمالی و برخی رسانه‌های کره جنوبی ادعا کرده بودند که کیم عمل جراحی قلب کرده و وضعیت جسمانی‌اش وخیم است؛ هیچ کدام از این شایعات هنوز تایید نشده اند.

شایعات درباره وضعیت بد سلامتی کیم جونگ اون قوت گرفته است/ عکس از آرشیو

خبر اعزام پزشکان و مقام‌های چینی به کره شمالی در میانه گزارش‌های ضد و نقیض درباره سلامتی رهبر این کشور اعلام شده است. خبرگزاری رویترز که به نقل از سه فرد مطلع شنبه ۲۵ آوریل/ ۶ اردیبهشت این خبر را منتشر کرد نتوانسته است درباره وضعیت سلامتی کیم اطلاعی به دست بیاورد.

دو منبع مطلع به رویترز گفته اند که یک هیات نمایندگی به رهبری اعضای ارشد دفتر روابط خارجه حزب کمونیست چین پنج‌شنبه پکن را به مقصد کره شمالی ترک کرده اند. دفتر روابط بین‌الملل حزب کمونیست اصلی‌ترین نهاد مسئول رایزنی با کره شمالی است.

این دفتر و همچنین وزارت خارجه چین هیچ کدام هنوز درباره خبر منتشر شده از سوی رویترز واکنشی نشان نداده اند.

یک وبسایت کره جنوبی نیز اوایل این هفته گزارش داد که کیم در تاریخ ۱۲ آوریل یک عمل قلبی عروقی داشته و در حال حاضر دوران نقاهت خود را سپری می‌کند.

مقامات دولت کره جنوبی و چین گزارش‌های بعدی در مورد وخامت حال کیم بعد از این عمل جراحی را زیر سوال برده اند. مقامات کره جنوبی گفته اند که هیچ علامتی مبنی بر اتفاقات غیرمعمول در کره شمالی دریافت نکرده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده پنج‌شنبه گزارش‌ها درباره وضعیت وخیم کیم را زیر سوال برد و گفت: «فکر می‌کنم این گزارش نادرست بوده است.» ترامپ اما نگفت که آیا در این مدت با مقامات کره شمالی در تماس بوده است یا خیر.

یک مقام مطلع کره جنوبی جمعه به رویترز گفته است که کیم زنده است و احتمالا به زودی نمایش عمومی خواهد داشت. این فرد گفته که هیچ اطلاعی درباره شرایط حال حاضر و یا نقش چین در این باره ندارد.

یک مقام نزدیک به نهادهای اطلاعاتی آمریکا نیز گفته است که کیم مشکلات سلامتی داشته اما دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم به سختی بیمار بوده یا نمی‌تواند حضور عمومی داشته باشد.

کره شمالی یکی از منزوی‌ترین و پنهان‌کارترین کشورهای جهان است، و مسئله سلامت رهبران آن موضوع امنیت دولتی است.

رسانه دولتی کره شمالی آخرین بار ۱۱ آوریل حضور کیم را در یک جلسه نمایش داد.

کیم که گفته می‌شود ۳۶ سال سن دارد پیشتر نیز برای مدتی از نظرها غیب شده بود. در سال ۲۰۱۴ او برای بیش از یک ماه ناپدید شد و بعد تلویزیون دولتی کره او را در حالی که لنگ‌زنان راه می‌رفت نشان داد. گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت او به خاطر سیگار کشیدن‌های زیاد، اضافه‌وزن و سابقه خانوادگی در بیماری‌های قلبی عروقی شدت گرفته است.

وقتی کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون در سال ۲۰۰۸ سکته کرد، رسانه‌های کره جنوبی در آن زمان نیز گزارش دادند که دکترهای چینی و فرانسوی برای درمان او اعزم شده بودند.

زی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین اولین رهبر چین بود که سال گذشته پس از ۱۴ سال از کره شمالی دیدار کرد. کره شمالی که تحت تحریم‌های شدید بین‌المللی قرار دارد برای سرپانگه‌داشتن نظام اقتصادی و سیاسی خود به حمایت دیپلماتیک و اقتصادی چین نیاز دارد.

کیم که پس از مرگ پدرش بر اثر سکته قلبی در سال ۲۰۱۱ به قدرت رسید، از سال ۲۰۱۸ چهار بار از چین دیدار کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • "کیم" زنده و سالم است.

    یکی از مقامات دولتی کرهء جنوبی گفت که "کیم" زنده و سالم است. Kim Jong-un ‘is alive and well’ despite death rumours, South Korean presidential aide says Senior foreign policy expert says dictator is in Wonsan, where satellite photos show his train is too Independent ***

  • بهزاد

    ابتذال خرده بورژوازی ایرانی به جای خود اما به اصطلاح "سوسیالیزم" کرهء شمالی نیز که در حقیقت امر چیزی بیشتر از نظامی اشتراکیِ دیوانسالارانه بیشتر نیست چندان کمبودی در ابتذال و تحجر ندارد. از دولتی مستبد و تک حزبی, تا کیش شخصیتِ دلقک وار رهبری, تا قحطی ها, تا... طنز تلخ تاریک شاید در اینجاست که طبقهء کارگر در کرهء جنوبی ظرفیت های به مراتب بیشتر برای تحولات سوسیالیستی دارد, تا به اصطلاح "حزب کمونیست" کرهء شمالی.

  • کارو

    وضعیت کرۀ شمالی و رهبرانش هرچه که باشد، لذت زائدالوصف خرده بورژوای ایرانی از فحاشی به این کشور و دامن زدن به تبلیغات ضد کره ای چیزی به جز ابتذالی با ریشه های روانی نیست و به جز از نادانی و جوزدگی چیز دیگری نیست.

  • حقیقتگو

    انکار رهبرکره شمالی از لذت آنچنانی سوپ خفاش چینی درامان نمانده است ...با فاجعه انفجارنیروگاه اتمی چنوبیل تشعشات اتمی این نیروگاه بسیاری ازمردمان اوکراین را کشت و زمین های وجنگل ها وحتی حوزه های آبی اطراف این نیروگاه برای صدها سال دیگر سمی و تشعشی کرد ...درحقیقت محض هرآنچه درچین بوقوع پیوسته است اشباهت عجیبی به نیروگاه منفجرشده ویروسی دارد که تشعشات ویروسی فراتر ازمرز های چین به سراسر کره زمین پخش شدند...تصورآنکه پرندگان مهاجردرجنگل هاوسرزمین های تشعش اتمی زده اوکراین فرود آمده وهرآنچه آنجا برای پرکردن شکمشان یافتند طعمه کردند و هنگام مهاجرت برروی کشورهای دیگر توسط شکاچرچی ها صید شده و گوشت هایشان برای فروش به مردم تقدیم کرده اند ...حالا اگربیمارهای انچنانی ومرگ میرهای آنچنانی گریبانگیر خریداران گوشت پرنده گان مهاجرازااوکراین شود مدت ها طول خواهید که دلیل سمی بودن گوشت پرندگان با رادیو آکتیو مشخص شود ...درایران بدفعات ازمرگ ومیر ناگهانی وفله ای پرندگان مهاچر اخباری منتشر شد و درهمان سطح اخبارهم ماند و هیچ ارگانی ازخبره های ماهواره ساز و موشک ساز را برآن نداشت که دلیل آنها را بیابند...