ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیساف: اکثر مردم افغانستان امنیت‌شان را رضايت‌بخش می‌دانند

<p>آیساف نتایج یک نظر سنجی را منتشر کرد که نشان می&zwnj;دهد ۹۱ درصد مردم افغانستان امنیت&zwnj;شان را رضايت&zwnj;بخش می&zwnj;دانند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>ژنرال گونتر گاتز، سخنگوی نیروهای بین&zwnj;المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان (آیساف) در یک نشست خبری در کابل گفت این نظرسنجی در ماه سپتامبر سال جاری در تمام ۳۴ ولایت این کشور انجام شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت: &quot;۳۹ درصد مردم گفته&zwnj;اند که امنیت&zwnj;شان بد نیست و ۵۲ درصد هم گفته&zwnj;اند که امنیت&zwnj;شان خوب است اما تنها ۹ درصد خود را مصون ندانسته&zwnj;اند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>گاتز با بیان این&zwnj;که حمله&zwnj;های شورشیان طی سه ماه اخیر پنج درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است گفت که رضايت مردم از امنیت&zwnj;شان، یک پیشرفت بزرگ پنداشته می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این مقام آیساف از کاهش خشونت&zwnj;ها و تهدیدهای شورشیان در ۷۶ درصد از مناطق افغانستان خبر داد که مسئولیت تأمین امنیت آن به نیروهای امنیتی افغانستان سپرده شده است.</p> <blockquote> <p>&nbsp;</p> <p>نتایج این نظرسنجی خوش&zwnj;بینانه در حالی اعلام می&zwnj;شود که هنوز هم تردیدهای زیادی در مورد توانمندی مستقل تأمین امنیت افغانستان از سوی نیروهای امنیتی این کشور وجود دارد</p> </blockquote> <p>انتظار می&zwnj;رود مرحله چهارم سپردن مسئولیت تأمین امنیت افغانستان از نظامیان بین&zwnj;المللی به نیروهای امنیتی این کشور تا یک ماه دیگر اعلام شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با تکمیل این مرحله مسئولیت تأمین امنیت صددرصد قلمرو افغانستان تا پيش از خروج نیروهای خارجی در پایان سال ۲۰۱۴، به نیروهای امنیتی این کشور واگذار خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نتایج این نظرسنجی خوش&zwnj;بینانه در حالی اعلام می&zwnj;شود که هنوز هم تردیدهای زیادی در مورد توانمندی مستقل تأمین امنیت افغانستان از سوی نیروهای امنیتی این کشور وجود دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی، رئیس&zwnj;جمهور افغانستان دو هفته پیش در اظهارات تندی نسبت به کمبود تجهیزات نیروهای امنیتی این کشور ابراز نگرانی کرد و در مورد اثرات نا&zwnj;مطلوب آن هشدار داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی در حالی که تروریست&zwnj;ها هنوز هم &quot;در پاکستان&quot; از پناهگاه امن برخوردارند و از سوی این کشور پشتیبانی می&zwnj;شوند تا امنیت افغانستان را برهم بزنند، نیروهای امنیتی افغانستان توانایی مقابله با این وضعیت را ندارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئیس&zwnj;جمهور افغانستان خاطرنشان کرد در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند این کشور مجبور خواهد شد نیازمندی&zwnj;های دفاعی&zwnj;اش را از چین و یا روسیه تأمین کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

آیساف نتایج یک نظر سنجی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ۹۱ درصد مردم افغانستان امنیت‌شان را رضايت‌بخش می‌دانند.

ژنرال گونتر گاتز، سخنگوی نیروهای بین‌المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان (آیساف) در یک نشست خبری در کابل گفت این نظرسنجی در ماه سپتامبر سال جاری در تمام ۳۴ ولایت این کشور انجام شده است.

وی گفت: "۳۹ درصد مردم گفته‌اند که امنیت‌شان بد نیست و ۵۲ درصد هم گفته‌اند که امنیت‌شان خوب است اما تنها ۹ درصد خود را مصون ندانسته‌اند."

گاتز با بیان این‌که حمله‌های شورشیان طی سه ماه اخیر پنج درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است گفت که رضايت مردم از امنیت‌شان، یک پیشرفت بزرگ پنداشته می‌شود.

این مقام آیساف از کاهش خشونت‌ها و تهدیدهای شورشیان در ۷۶ درصد از مناطق افغانستان خبر داد که مسئولیت تأمین امنیت آن به نیروهای امنیتی افغانستان سپرده شده است.

نتایج این نظرسنجی خوش‌بینانه در حالی اعلام می‌شود که هنوز هم تردیدهای زیادی در مورد توانمندی مستقل تأمین امنیت افغانستان از سوی نیروهای امنیتی این کشور وجود دارد

انتظار می‌رود مرحله چهارم سپردن مسئولیت تأمین امنیت افغانستان از نظامیان بین‌المللی به نیروهای امنیتی این کشور تا یک ماه دیگر اعلام شود.

با تکمیل این مرحله مسئولیت تأمین امنیت صددرصد قلمرو افغانستان تا پيش از خروج نیروهای خارجی در پایان سال ۲۰۱۴، به نیروهای امنیتی این کشور واگذار خواهد شد.

نتایج این نظرسنجی خوش‌بینانه در حالی اعلام می‌شود که هنوز هم تردیدهای زیادی در مورد توانمندی مستقل تأمین امنیت افغانستان از سوی نیروهای امنیتی این کشور وجود دارد.

حامد کرزی، رئیس‌جمهور افغانستان دو هفته پیش در اظهارات تندی نسبت به کمبود تجهیزات نیروهای امنیتی این کشور ابراز نگرانی کرد و در مورد اثرات نا‌مطلوب آن هشدار داد.

به گفته وی در حالی که تروریست‌ها هنوز هم "در پاکستان" از پناهگاه امن برخوردارند و از سوی این کشور پشتیبانی می‌شوند تا امنیت افغانستان را برهم بزنند، نیروهای امنیتی افغانستان توانایی مقابله با این وضعیت را ندارند.

رئیس‌جمهور افغانستان خاطرنشان کرد در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند این کشور مجبور خواهد شد نیازمندی‌های دفاعی‌اش را از چین و یا روسیه تأمین کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    متلی هست میگه: هیچ ماست‌بندینمیگه ماستم ترشه!حکایت اینا هم همینه!