ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"مرگ ۳۵ تن از طالبان در شمال و مرکز افغانستان"

<p>در دو عملیات جداگانه از سوی نیروهای امنیتی افغانستان و ناتو در ولایت فاریاب در شمال و ولایت غور در مرکز افغانستان، &quot;یک مقام ارشد طالبان و ۳۴ تن از اعضای این گروه&quot; کشته شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>محمد الله بتاش، والی فاریاب گفت در عملیاتی که روز چهارشنبه سوم آبان&zwnj;ماه از سوی نیروهای امنیتی این ولایت بر علیه طالبان در منطقه پشتون کوت صورت گرفت، &quot;مولوی یارمحمد، والی خودخوانده طالبان با ۲۵ تن از افرادش&quot; کشته شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت این عملیات پس از آن صورت گرفت که ده&zwnj;ها تن از طالبان فرمانداری پشتون کوت را مورد حمله قرار دادند اما پس از دو ساعت درگیری شدید و دادن تلفات سنگین از منطقه متواری شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته بتاش اجساد شش تن از جنگجویان که در میدان نبرد باقی مانده بود به بیمارستان دولتی می&zwnj;منه مرکز ولایت انتقال داده شده و گزارش&zwnj;های اطلاعاتی نشان می&zwnj;دهد که جسد مولوی یارمحمد نیز از سوی اعضای این گروه در ناحیه دور افتاده کته&zwnj;لبی به خاک سپرده شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>والی فاریاب تأيید کرد که در این رویداد پنج پلیس محلی نیز که به&zwnj;عنوان یک گروه شبه&zwnj;نظامی در حمایت از دولت می&zwnj;جنگند نیز کشته شده&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>&nbsp;</p> <p>در یک رویداد دیگر &quot;۹ شبه&zwnj;نظامی&quot; در حمله یک جنگنده آیساف در منطقه شهرک ولایت مرکزی غور کشته شدند</p> </blockquote> <p>در یک رویداد دیگر &quot;۹ شبه&zwnj;نظامی&quot; در حمله یک جنگنده آیساف در منطقه شهرک ولایت مرکزی غور کشته شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سید انور رحمتی، والی غور گفت این عملیات دوشنبه شب بر مقر ملا مصطفی، از فرماندهان شورشی صورت گرفت اما اطلاعات به&zwnj;دست آمده نشان می&zwnj;دهد که این فرمانده جان سالم به&zwnj;در برده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>برخی رسانه&zwnj;های افغانستان گزارش داددند که کشته&zwnj;شدگان این حمله اعضای خانواده ملا مصطفی بوده&zwnj;اند اما والی غور گفت هیئتی به منطقه شهرک اعزام شده است تا چگونگی این ماجرا را مورد بررسی قرار دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تاکنون طالبان در مورد این دو رویداد اظهار نظر نکرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين در یک رویداد دیگر نیروهای بین&zwnj;المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان، آیساف در خبرنامه&zwnj;ای اعلام کرد یک فرمانده ارشد طالبان در ولایت قندوز را در همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان بازداشت کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آیساف گفته است که ملا عبدالرحمان در ربودن دو تانکر نفتکش این سازمان و مرگ چند سرباز خارجی نقش داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این سازمان در مورد شمار سربازان خارجی که این فرمانده طالبان به کشتن آن&zwnj;ها متهم شده و محل آن جزئیاتی ارایه نکرده است اما سه سال پیش طالبان پس از ربودن دو نفتکش هدف حمله آیساف قرار گرفتند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در آن زمان گزارش شد که ده&zwnj;ها غیرنظامی که در اطراف این تانکر&zwnj;ها گرد آمده بودند بر اثر این حمله کشته شده&zwnj;اند، این حمله که به دستور یک فرمانده آلمانی آیساف صورت گرفت واکنش&zwnj;های متعددی در پی داشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

در دو عملیات جداگانه از سوی نیروهای امنیتی افغانستان و ناتو در ولایت فاریاب در شمال و ولایت غور در مرکز افغانستان، "یک مقام ارشد طالبان و ۳۴ تن از اعضای این گروه" کشته شد.

محمد الله بتاش، والی فاریاب گفت در عملیاتی که روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه از سوی نیروهای امنیتی این ولایت بر علیه طالبان در منطقه پشتون کوت صورت گرفت، "مولوی یارمحمد، والی خودخوانده طالبان با ۲۵ تن از افرادش" کشته شد.

وی گفت این عملیات پس از آن صورت گرفت که ده‌ها تن از طالبان فرمانداری پشتون کوت را مورد حمله قرار دادند اما پس از دو ساعت درگیری شدید و دادن تلفات سنگین از منطقه متواری شدند.

به گفته بتاش اجساد شش تن از جنگجویان که در میدان نبرد باقی مانده بود به بیمارستان دولتی می‌منه مرکز ولایت انتقال داده شده و گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که جسد مولوی یارمحمد نیز از سوی اعضای این گروه در ناحیه دور افتاده کته‌لبی به خاک سپرده شده است.

والی فاریاب تأيید کرد که در این رویداد پنج پلیس محلی نیز که به‌عنوان یک گروه شبه‌نظامی در حمایت از دولت می‌جنگند نیز کشته شده‌اند.

در یک رویداد دیگر "۹ شبه‌نظامی" در حمله یک جنگنده آیساف در منطقه شهرک ولایت مرکزی غور کشته شدند

در یک رویداد دیگر "۹ شبه‌نظامی" در حمله یک جنگنده آیساف در منطقه شهرک ولایت مرکزی غور کشته شدند.

سید انور رحمتی، والی غور گفت این عملیات دوشنبه شب بر مقر ملا مصطفی، از فرماندهان شورشی صورت گرفت اما اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که این فرمانده جان سالم به‌در برده است.

برخی رسانه‌های افغانستان گزارش داددند که کشته‌شدگان این حمله اعضای خانواده ملا مصطفی بوده‌اند اما والی غور گفت هیئتی به منطقه شهرک اعزام شده است تا چگونگی این ماجرا را مورد بررسی قرار دهد.

تاکنون طالبان در مورد این دو رویداد اظهار نظر نکرده‌اند.

همچنين در یک رویداد دیگر نیروهای بین‌المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان، آیساف در خبرنامه‌ای اعلام کرد یک فرمانده ارشد طالبان در ولایت قندوز را در همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان بازداشت کرده است.

آیساف گفته است که ملا عبدالرحمان در ربودن دو تانکر نفتکش این سازمان و مرگ چند سرباز خارجی نقش داشته است.

این سازمان در مورد شمار سربازان خارجی که این فرمانده طالبان به کشتن آن‌ها متهم شده و محل آن جزئیاتی ارایه نکرده است اما سه سال پیش طالبان پس از ربودن دو نفتکش هدف حمله آیساف قرار گرفتند.

در آن زمان گزارش شد که ده‌ها غیرنظامی که در اطراف این تانکر‌ها گرد آمده بودند بر اثر این حمله کشته شده‌اند، این حمله که به دستور یک فرمانده آلمانی آیساف صورت گرفت واکنش‌های متعددی در پی داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.