ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰۰ عضو کادر پزشکی و پرستاری ایران در مقابله با کرونا جان باختند

بر اساس آمار رسمی ستاد ملی کرونا بیش از ۲۰ هزار کادر پزشکی ایران با کرونا درگیرند. درباره بازگشایی اماکن مذهبی همچنان مسئولان مرددند.

سردار نصرالله فتحیان، مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا در یک کنفرانس ویدیویی اعلام کرد که در ایران تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از کادر درمانی شامل پزشک و پرستار جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کویبد ۱۹ از دست داده‌اند.

۱۰۰ عضو کادر پزشکی و پرستاری ایران در مقابله با کرونا جان باختند (عکس: shutterstock)

بر اساس پژوهشی که در چین انجام شد، در کنار سالمندان و اشخاص مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، پزشکان و به ویژه پرستاران بیش از سایرین در خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند. پیش از این محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار رسماً اعلام کرده بود که آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در بین پرستاران امنیتی است و خانه پرستار اجازه ندارد آن را اعلام کند.

به گفته نصرالله فتحیان بیش از ۲۰ هزار کادر پزشکی ایران و همینطور بیش از ۱۵۰ هزار نیروی بهداشتی زیر سقف ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی با همه‌گیری ویروس کرونا در ایران در حال مقابله‌اند.

همه‌گیری ویروس کرونا در ایران باعث تعطیلی نمازهای جماعت مساجد و همچنین نمازهای جمعه سراسر کشور برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی شد. پس از چند هفته مقاومت نیروهای راست مذهبی در برابر مسدود کردن حرم‌ها و اماکن زیارتی که به پدیده «ضریح‌لیسی» برای اثبات پاکی ضریح هم انجامید، سرانجام  ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ وزارت کشور ایران پس از موافقت تولیت‌های حرم امام رضا، حرم فاطمه معصومه، حرم عبدالعظیم حسنی و مسجد جمکران دستور تعطیلی اماکن زیارتی ایران را ابلاغ کرد.

مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا در ادامه ویدیو کنفرانس سه‌شنبه ۹ اردیبهشت خود درباره بازگشایی حرم‌ها و اماکن مذهبی گفت:

«مساجد و اماکن مذهبی و حرم‌ها همچنان تعطیل است. در جلسه یکشنبه ستاد ملی کرونا بر اساس تدبیر رئیس جمهوری قرار شد شهرها به سه گروه سفید، زرد و قرمز تقسیم شود و در شهرهای سفید مساجد با رعایت پروتکل‌ها باز شوند که البته تا این لحظه هیچ شهری سفید اعلام نشده است و قرار شده تا نیمه ماه مبارک رمضان هیچ یک از این اماکن باز نشود.»

قبل از آغاز ماه رمضان، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از مردم خواسته بود با توجه به برگزار نشدن  «برگزار نشدن جلسات عمومی دعا، توسل و سخنرانی»، «آحاد مردم به عبادت، تضرع و خشوع در تنهایی و در خانه‌ها و در میان خانواده‌ها» بپردازند. در همان حال علیرضا مرندی،‌ پزشک معتمد و مشاور رهبر جمهوری اسلامی و رییس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار بازگشایی حرم‌ها و مساجد شده بود.

حسن روحانی سه روز قبل در گفت‌وگو با سعید نمکی وزیر بهداشت گفته بود بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی متبرکه و مساجد با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی از دغدغه‌های مهم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و باید در این راستا تلاش مضاعفی انجام شود.

روحانی گفته بود از آرزوهای بزرگ دولت بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی و حضور مردم در اجتماعات و مراسم‌های دینی است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.