ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین حمله انتحاری از زمان توافقِ کاهش خشونت‌ها در افغانستان

این حمله انتحاری در حوالی کابل در نزدیکی یک مرکز نظامی انجام شد. کشته‌ها و مجروحان همه غیر نظامی بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت داخله افغانستان چهارشنبه ۲۹ آوریل/ ۱۰ اردیبهشت در جریان یک عملیات انتحاری در حوالی کابل دست‌کم ۳ نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند. این نخستین حمله انتحاری از زمان توافق آمریکا و طالبان بر سر کاهش خشونت‌ها در افغانستان است.

یک عامل انتحاری صبح روز چهارشنبه خود را در بین افراد غیر نظامی در منطقه رشخور در چارآسیاب کابل منفجر کرد

طارق آریان، سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام کرد:

«یک عامل انتحاری صبح روز چهارشنبه خود را در بین افراد غیر نظامی در منطقه رشخور در چارآسیاب کابل منفجر کرد.»

رشخور در ۱۱ کیلومتری کابل قرار دارد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. در رشخور یک منطقه نظامی قرار دارد و یگان ویژه ارتش در آن منطقه مستقر است. ظاهراً سربازان ارتش افغانستان هنگام حمله در حال تمرینات نظامی بودند.

این حمله انتحاری در ماه رمضان و در میانه همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در افغانستان و همزمان با تلاش‌های آمریکا برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌افغان در چارچوب توافق صلح دوحه با طالبان انجام شد.

دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) دوشنبه گذشته در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تلفات غیرنظامیان در خشونت‌های افغانستان در سه ماهه آغاز سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال گذشته میلادی کاهش یافته است. این گزارش یک روز بعد از درخواست زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان از طرف‌های متخاصم برای کنار گذاشتن اختلافات و دشمنی‌ها و همکاری با یکدیگر در جهت مبارزه با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در آن کشور منتشر شده است.

بر اساس گزارش یوناما، طالبان و سایر گروه‌های متخاصم با دولت افغانستان، مانند گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت ۵۵٪ از تلفات غیرنظامیان را به عهده داشتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.