ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان خواهان لغو خودمختاری در جنوب یمن شد

وزیر خارجه آمریکا نیز هشدار داد که هیچ اقدامی نباید مذاکرات صلح را به خطر بیندازد. در همان حال سازمان ملل اعلام کرد خط شیوع کرونا در یمن را باید جدی گرفت.

عربستان خواهان لغو خودمختاری در جنوب یمن شد. وزیر خارجه آمریکا نیز هشدار داد که هیچ اقدامی نباید مذاکرات صلح را به خطر بیندازد. در همان حال سازمان ملل اعلام کرد خط شیوع کرونا در یمن را باید جدی گرفت.

هیأت دولت عربستان سعودی بر ضرورت بازگشت اوضاع عدن در جنوب یمن به روال قبلی پیش از اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوبی که تحت حمایت امارات متحده عربی است تأکید کرد

هیأت دولت عربستان سعودی بر ضرورت بازگشت اوضاع عدن در جنوب یمن به روال قبلی پیش از اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوبی که تحت حمایت امارات متحده عربی است تأکید کرد.

همزمان، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن نگران اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوبی در یمن است و نسبت به اقداماتی که تلاش‌های احیای مذاکرات سیاسی میان دولت یمن و حوثی‌ها را تهدید می‌کند، هشدار داد. پمپئو در بیانیه‌ای گفت:

«‌چنین تحرکات یکجانبه تنها به افزایش بی‌ثباتی در یمن منجر می‌شود. از شورای انتقالی جنوبی و دولت جمهوری یمن دعوت می‌کنیم ارتباط در چارچوب روند سیاسی ذکر شده در متن توافق ریاض را از سر گیرند.»

شورای انتقالی جنوب مورد حمایت ابوظبی است و رقیب دولت یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می‌شود. نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن هفته گذشته در اقدامی علیه دولت هادی و متحد سعودی در جنوب یمن اعلام خودمختاری کردند و تحرکات نظامی خود در عدن را از سر گرفتند.

در همان حال سازمان ملل متحد هشدار داد که یک میلیون آواره در یمن در خطر قرار دارند که هرگونه امکانی برای ادامه زندگی را از دست بدهند. سازمان ملل با اشاره به بحران عمیق اقتصادی در یمن در ادامه این بیانیه اعلام کرد که احتمال شیوع بیماری همه‌گیری کووید ۱۹ در آن کشور را باید بسیار جدی تلقی کرد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای کمک به آوارگان یمنی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آن کشور به بیش از ۸۹ میلیون دلار بودجه نیاز دارد.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در یمن هشدار داد که در این کشور همه شرایط برای همه‌گیری ویروس کرونا وجود دارد: فقدان زیرساخت‌های بهداشتی، پایین بودن مصونیت همگانی به دلیل سوءتغذیه و جنگ داخلی و همینطور تعداد مبتلایان شناسایی نشده.

۸۰ درصد جمعیت ۲۴ میلیونی یمن به کمک‌های سازمان ملل نیاز دارند.

در روزهای آخر فروردین امسال بارش شدید باران موجب بالا آمدن سطح آب و به راه افتادن سیل در چندین شهر یمن شد. این سیل به زیرساخت‌های کشور جنگ‌زده یمن خسارت زده و نگرانی‌ها از شدت گرفتن دوباره بیماری‌ها در این کشور را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.