ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"اسرائيل هواپيمای بدون سرنشين به آذربايجان می‌فروشد"

<p>نشريه آمريکايی گلوبال پست گزارش داد، اسرائيل، روسيه و ايران با ارسال سلاح به آذربايجان و ارمنستان ممنوعيت&zwnj;های بين&zwnj;المللی را نقض می&zwnj;کنند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>دو کشور آذربايجان و ارمنستان بر سر منطقه استراتژيک و نفت&zwnj;خيز ناگورنو- قره&zwnj;باغ در قفقاز اختلاف دارند که اين اختلاف در سال ۱۹۸۸ به جنگی منجر شد که شش سال طول کشيد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گلوبال پست روز چهارشنبه، ۲۴ اکتبر (سه آبان) به نقل از ناظران بين&zwnj;المللی نوشت، موارد نقض حريم هوايی و کشمکش&zwnj;های مرزی در اين منطقه به سرعت افزايش پيدا می&zwnj;کند که اين امر می&zwnj;تواند به نزاع گسترده&zwnj;ای ميان ارمنستان و آذربايجان منجر شود که اسرائيل، روسيه و ايران نيز در آن نقش دارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين نشريه در ماه مارس نيز گزارش داده بود، آذربايجان قراردادی به مبلغ ۱.۶ ميليارد دلار با اسرائيل امضا کرده است که بر اساس آن تعداد زيادی هواپيمای بدون سرنشين پيشرفته و سيستم دفاع هوايی از اين کشور خريداری می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>گلوبال پست می&zwnj;نويسد، اسرائيل، روسيه و ايران تا حدی به نبرد در اين منطقه گرايش دارند</p> </blockquote> <p>گلوبال پست می&zwnj;نويسد، آذربايجان اکنون طبق قرارداد خود بيش از ۱۰۰ هواپيمای بدون سرنشين را از سه کارخانه تسليحاتی عالی اسرائيل دريافت می&zwnj;کند. اين در حالی است که ارمنستان تنها شمار اندکی هواپيمای بدون سرنشين در اختيار دارد که توليد داخل است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس اين گزارش، ارمنستان و آذربايجان از اين هواپيماها برای جاسوسی در سرزمين&zwnj;های مورد مناقشه استفاده می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گلوبال پست همچنين می&zwnj;نويسد، اسرائيل، روسيه و ايران تا حدی به نبرد در اين منطقه گرايش دارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سپتامبر گذشته ارمنستان يک هواپيمای بدون سرنشين آذربايجان را که ساخت اسرائيل بود در منطقه ناگورنو- قره&zwnj;باغ سرنگون کرد. دولت ارمنستان نيز ادعا کرد کشف اين هواپيمای بدون سرنشين هم&zwnj;زمان با تهاجم نيروهای آذربايجان به سرزمين&zwnj;های تحت تسلط ارمنستان بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همين ارتباط ريچارد گيراگوزيان، مدير مرکز مطالعات منطقه&zwnj;ای در ايروان گفت، حملاتی که در اين تابستان انجام شد نشان داد که آذربايجان علاقه&zwnj;مند به &quot;بازی با اسباب&zwnj;بازی&zwnj;های جديد خود&quot; است و نيروهای آن نيز از نظر تاکتيکی و عملياتی پيشرفت چشم&zwnj;گيری کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گروه بين&zwnj;المللی بحران نيز هشدار داد که اقدامات متقابل دو کشور عليه يکديگر خونين&zwnj;تر از قبل شده است و اين تنش&zwnj;ها می&zwnj;تواند به يک جنگ منجر شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان مل متحد و سازمان امنيت و همکاری در اروپا فروش سلاح به آذربايجان و ارمنستان را ممنوع کرده&zwnj;اند اما مؤسسه تحقيقاتی صلح بين&zwnj;&lrm;المللی استکهلم می&zwnj;گويد، اين&zwnj; ممنوعيت&zwnj;ها نتوانسته است که اسرائيل و روسيه را از فروش سلاح به اين کشورها بازدارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

نشريه آمريکايی گلوبال پست گزارش داد، اسرائيل، روسيه و ايران با ارسال سلاح به آذربايجان و ارمنستان ممنوعيت‌های بين‌المللی را نقض می‌کنند.

دو کشور آذربايجان و ارمنستان بر سر منطقه استراتژيک و نفت‌خيز ناگورنو- قره‌باغ در قفقاز اختلاف دارند که اين اختلاف در سال ۱۹۸۸ به جنگی منجر شد که شش سال طول کشيد.

گلوبال پست روز چهارشنبه، ۲۴ اکتبر (سه آبان) به نقل از ناظران بين‌المللی نوشت، موارد نقض حريم هوايی و کشمکش‌های مرزی در اين منطقه به سرعت افزايش پيدا می‌کند که اين امر می‌تواند به نزاع گسترده‌ای ميان ارمنستان و آذربايجان منجر شود که اسرائيل، روسيه و ايران نيز در آن نقش دارند.

اين نشريه در ماه مارس نيز گزارش داده بود، آذربايجان قراردادی به مبلغ ۱.۶ ميليارد دلار با اسرائيل امضا کرده است که بر اساس آن تعداد زيادی هواپيمای بدون سرنشين پيشرفته و سيستم دفاع هوايی از اين کشور خريداری می‌کند.

گلوبال پست می‌نويسد، اسرائيل، روسيه و ايران تا حدی به نبرد در اين منطقه گرايش دارند

گلوبال پست می‌نويسد، آذربايجان اکنون طبق قرارداد خود بيش از ۱۰۰ هواپيمای بدون سرنشين را از سه کارخانه تسليحاتی عالی اسرائيل دريافت می‌کند. اين در حالی است که ارمنستان تنها شمار اندکی هواپيمای بدون سرنشين در اختيار دارد که توليد داخل است.

بر اساس اين گزارش، ارمنستان و آذربايجان از اين هواپيماها برای جاسوسی در سرزمين‌های مورد مناقشه استفاده می‌کنند.

گلوبال پست همچنين می‌نويسد، اسرائيل، روسيه و ايران تا حدی به نبرد در اين منطقه گرايش دارند.

سپتامبر گذشته ارمنستان يک هواپيمای بدون سرنشين آذربايجان را که ساخت اسرائيل بود در منطقه ناگورنو- قره‌باغ سرنگون کرد. دولت ارمنستان نيز ادعا کرد کشف اين هواپيمای بدون سرنشين هم‌زمان با تهاجم نيروهای آذربايجان به سرزمين‌های تحت تسلط ارمنستان بوده است.

در همين ارتباط ريچارد گيراگوزيان، مدير مرکز مطالعات منطقه‌ای در ايروان گفت، حملاتی که در اين تابستان انجام شد نشان داد که آذربايجان علاقه‌مند به "بازی با اسباب‌بازی‌های جديد خود" است و نيروهای آن نيز از نظر تاکتيکی و عملياتی پيشرفت چشم‌گيری کرده‌اند.

گروه بين‌المللی بحران نيز هشدار داد که اقدامات متقابل دو کشور عليه يکديگر خونين‌تر از قبل شده است و اين تنش‌ها می‌تواند به يک جنگ منجر شود.

سازمان مل متحد و سازمان امنيت و همکاری در اروپا فروش سلاح به آذربايجان و ارمنستان را ممنوع کرده‌اند اما مؤسسه تحقيقاتی صلح بين‌‎المللی استکهلم می‌گويد، اين‌ ممنوعيت‌ها نتوانسته است که اسرائيل و روسيه را از فروش سلاح به اين کشورها بازدارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>جاعلانی که فکر می کنند روابط ترکیه و اسراییل تیره شده است ***بهتر است مقاله زیر را بخوانند تا بدانند چقدر از وقایع بی خبرند. سلاح های مخرب و کشتار جمعی اسراییل که به آذربایجان می دهد سبب شعله ورتر شدن جنگ بین آذربایجان و ارمنستان می شود. رییس جمهور***آذربایجان فکر می کنند می تواند بر ارمنستان غلبه پیدا کند و زمین های دزدی را بنفع خود نگه دارد. این ** نمی دانند که اختلاف انداختن ، جنگ راه انداختن و شعله ور کردن جنگ همگی برای تضعیف این کشورها که توسط **** بنفع صهیونیزم و امپریالیسم اداره می شوند می شود. http://www.richardsilverstein.com/2012/10/24/israeli-arms-exports-fuel-armenian-azeri-conflict-could-cause-major-regional-war/ کشورها باید جبهه محکمی علیه دشمنان بوجود آورند و دسیسه های آنان را خنثی کنند.***</p>