ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی مدیر حوزه‌های علمیه: روحانی به دلیل بستن زیارتگاه‌ها از مردم عذرخواهی کند

حجت الاسلام عباس رفعتی نائینی در نامه‌ای از روحانی خواست «ضمن عذرخواهی از مردم»، در بستن اماکن مذهبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تجدید نظر کند.

حجت الاسلام عباس رفعتی نائینی، سخنگوی آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه  چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در نامه‌ای از روحانی خواست «ضمن عذرخواهی از مردم»، در بستن اماکن مذهبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تجدید نظر کند.

روحانیون به دنبال بازگشایی اماکن مذهبی هستند
روحانیون به دنبال بازگشایی اماکن مذهبی هستند

رفعتی نائینی در نامه خود به روحانی نوشت:

«طبعاً مردم دیندار و ولایی ایران اسلامی و علما و بزرگان دینی انتظار داشتند در پایان جلسه حضرتعالی که ریاست ستاد ملی مقابله با کرونا را بر عهده دارید نسبت به بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدید نظر نمایید و از مردم انقلابی عذرخواهی کنید.»

سخنگوی آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه در ادامه نامه خود نوشت:

«متاسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بر بسته ماندن حرم‌ها و نماز جمعه‌ها همچنان تاکید می‌ورزید در حالی‌که برخی‌از مکان‌ها که بیش‌از ۲۶ درصد تاثیر گذار در شیوع ویروس بوده‌اند را تعطیل نکرده‌اید.»

یکشنبه گذشته حسن روحانی اعلام کرده بود که شهرهای ایران از نظر همه‌گیری ویروس کرونا به سه دسته قرمز، زرد و سفید تقسیم شده‌اند و تا نیمه ماه رمضان مساجد و سایر اماکن مذهبی در شهرهای سفید بازگشایی نمی شوند.

قبل از آغاز ماه رمضان، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از مردم خواسته بود با توجه به برگزار نشدن  «برگزار نشدن جلسات عمومی دعا، توسل و سخنرانی»، «آحاد مردم به عبادت، تضرع و خشوع در تنهایی و در خانه‌ها و در میان خانواده‌ها» بپردازند. رئیس حوزه‌های علمیه هم در دیدار با رئیس دانشگده علوم پزشکی قم گفته بود «از سوی حوزه و روحانیت و نهادهای دینی هیچ‌گونه فشاری وجود ندارد.» به همین سبب نامه عباس رفعتی نائینی ممکن است از اختلاف نظر در خود حوزه‌ها نشان داشته باشد. قبل از آن علیرضا مرندی،‌ پزشک معتمد و مشاور رهبر جمهوری اسلامی و رییس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار بازگشایی حرم‌ها و مساجد شده بود.

بیش از ۲۰ هزار کادر پزشکی ایران و همینطور بیش از ۱۵۰ هزار نیروی بهداشتی زیر سقف ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی با همه‌گیری ویروس کرونا در ایران در حال مقابله‌اند. بیش از ۱۰۰ پرستار و پزشک ایرانی در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.