ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژنرال حفتر تا پایان ماه رمضان آتش‌بس اعلام کرد

ژنرال حفتر، رهبر شورشیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» اعلام کرد که حملات نظامی به طرابلس را تا پایان ماه رمضان متوقف می‌کند اما اگر طرف مقابل آن را نقض کند فوراً پاسخ خواهد داد.

ژنرال خلیفه حفتر، رهبر نیروهای شورشی موسوم به «ارتش ملی لیبی» تا پایان ماه رمضان اعلام آتش‌بس کرد اما گفت اگر طرف مقابل آتش‌بس را نقض کند فوراً پاسخ خواهد داد.

ژنرال خلیفه حفتر

احمد المیسماری، سخنگوی ژنرال حفتر با اعلام این‌که «تمام عملیات نظامی به حالت تعلیق در می‌آید» گفت  حفتر به خواسته‌های کشورهای دوست پاسخ داده است و اگر طرف مقابل آتش‌بس را نقض کند، سربازان او «خیلی سریع و فوراً» پاسخ خواهند داد.

اندکی پس از اعلام آتش‌بس، خبرگزاری فرانسه از طرابلس پایتخت لیبی گزارش داد که دوباره صدای چند انفجار در این شهر شنیده شده است. در درگیری‌های نظامی در لیبی بارها و بارها آتش‌بس اعلام شده اما هیچ‌گاه این آتش‌بس‌ها رعایت نشده‌اند.

هفته گذشته، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و چندین کشور خواستار آتش‌بس در لیبی شدند. ماه رمضان در کشورهای عربی جمعه گذشته آغاز شد.

ژنرال حفتر شامگاه دوشنبه ۸ اردیبهشت / ۲۷ آوریل اعلام کرد به موجب «حکمی که مردم به او تفویض کرده‌اند» بر لیبی رهبری خواهد کرد. او توافق‌نامه سال ۲۰۱۵ سازمان ملل را که براساس آن «دولت وفاق ملی»، به رهبری نخست‌وزیر فائز السراج تشکیل شد، «متعلق به گذشته» خواند و گفت این معاهده «کشور را نابود کرده است».

لیبی پس از سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، دچار هرج و مرج شد و دخالت سایر کشورها و قدرتهای جهان نیز به وفور تامین مالی و تسلیحاتی شبه‌نظامیان و مدعیان قدرت در لیبی منجر شد. حفتر که از سال گذشته جنگی را برای تصرف طرابلس آغاز کرده است، هم‌اکنون یک دولت موازی را در شرق لیبی و شهر بنغازی اداره می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.