ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سهیل عربی را پس از یک هفته بازجویی و عمل جراحی، به زندان برگردانده‌اند

مأموران امنیتی سهیل عربی را پس از انجام عمل جراحی و بدون طی شدن دوره درمان، به زندان بازگردانده‌اند و در مورد اطلاع‌رسانی از وضعیت زندان فشافویه، به او هشدار داده‌اند.

سهیل عربی، زندانی سیاسی که از روز سوم اردیبهشت‌ ماه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تهران منتقل شده بود به‌ دلیل «چسبندگی معده و خونریزی روده» به بیمارستان اعزام شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. با وجود وخامت حال این زندانی سیاسی، او روز دهم اردیبهشت‌ ماه به زندان تهران بزرگ (فشافویه) بازگردانده شده است.

سهیل عربی، زندانی عقیدتی-سیاسی

بنا بر اطلاعاتی که در اختیار زمانه قرار گرفته است، یک منبع مطلع از وضعیت سهیل عربی با اشاره به شرایط جسمانی این زندانی سیاسی اعلام کرد که مأموران امنیتی پس از انجام عمل جراحی در بیمارستان و بدون طی شدن دوره درمان، او را به زندان بازگردانده‌اند.

این منبع، در مورد دلیل و شرایط بازگرداندن سهیل عربی به زندان گفت‌:

«کارشناس پرونده به سهیل گفته است که او باید تا اطلاع ثانوی دور از جمع، بدون تلفن و در انفرادی باشد چرا که در شرایطی که کشور درگیر ویروس کروناست، سهیل عربی نباید در مورد وضعیت خود خبررسانی کند.»

عربی پیش از این و در روز یکم اردیبهشت ‌ماه، پس از پنج روز بازجویی در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه، مجددا به این زندان فشافویه بازگردانده شده بود. مأموران امنیتی دفعه پیش نیز برای ممانعت از دسترسی سهیل عربی به تلفن و همچنین برای جلوگیری از ارتباط این زندانی سیاسی با دیگر زندانیان او را به سلول انفرادی منتقل کرده بودند.

    سهیل عربی حدود یک ماه پیش در اعتراض به عملی نشدن وعده مسئولان در خصوص اعزام وی به بیمارستان، شرایط نامساعد زندان، تداوم حبس و محرومیت از اعزام به مرخصی اعتصاب غذا کرد اما با وعده مسئولان اعتصاب غذایش را شکست.

      این زندانی سیاسی روز ۳۱ فروردین و هنگامی که پس از پنج روز بازجویی به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد، برای درمان به بهداری زندان اعزام شده بود. مسئولان بهداری اما در آخرین مراجعه او اعلام کردند که پرونده پزشکی این زندانی «مفقود» شده است.

      این زندانی سیاسی همچنین از یک‌ سال گذشته به این سو با وجود درد شدید ناشی از بیماری «ترومای بلانت» و ایجاد عفونت در بدن، از اعزام به بیمارستان و رسیدگی تخصصی پزشکی محروم مانده است.

      او روز ۲۸ اسفند ماه و به دنبال وخامت شرایط جسمانی به بیمارستان خمینی تهران اعزام شد اما به دلیل بدهکار بودن سازمان زندان‌ها به بیمارستان و عدم تقبل هزینه‌ها از سوی مسئولان زندان تهران بزرگ، بدون انجام مراحل درمان به زندان بازگردانده شد.

      همچنین در ماه‌های اخیر و پس از تشخیص بیماری «ترومای بلانت»، مسئولان زندان به سهیل عربی اعلام کردند پرداخت هزینه ۶۰ میلیون تومانی عمل جراحی به ‌عهده خود اوست و زندان هزینه درمان او را تقبل نخواهد کرد.

      سهیل عربی از تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ بدون یک روز مرخصی در بازداشت و زندان به سر می‌برد. در تمام مدت زندان او از دادرسی عادلانه و دسترسی به خدمات پزشکی محروم مانده است. همچنین این زندانی سیاسی سال‌هاست بدون رعایت اصل تفکیک جرائم از سوی مسئولین زندان در بند زندانیان با جرائمی همچون «سرقت مسلحانه» و جرائم مربوط به مواد مخدر به ‌سر می‌برد.

      مأموران امنیتی و مسئولان زندان برای اعمال فشار بیشتر بر این زندانی در چند نوبت او را از زندان تهران بزرگ (فشافویه) به زندان اوین و بالعکس منتقل کرده‌اند.

      او یک بار در مرداد ماه ۱۳۹۸ از زندان فشافویه به زندان اوین منتقل شد. پس از انتقال به اوین در سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت. منابع حقوق بشری دلیل این انتقال و بازجویی را اعتصاب غذای سهیل عربی و خبررسانی او درباره وضعیت زندانیان فشافویه عنوان کرده بودند.

      در نهایت این زندانی پس از هفت ماه و در روز یکم بهمن ‌ماه سال گذشته دو باره به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد.

      سهیل عربی در طی مدت حضورش در زندان اوین، به شعبه هفت دادسرای اوین احضار و پرونده‌ای در خصوص فعالیت‌هایش در زندان برایش تشکیل شد.

      پیش از این فرنگیس مظلوم، مادر این زندانی سیاسی، وضعیت فرزندش را در زندان به «زندگی در جهنم» تشبیه کرده بود:

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.