ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس در سوريه با انفجار خودروی بمب‌گذاری شده نقض شد

<p>روز جمعه با انفجار يک بمب قوی که در داخل خودرويی در دمشق جاسازی شده بود، آتش&zwnj;بس بين نيروهای دولتی و مخالفان دوام نياورد و خشونت&zwnj;ها در اين کشور دوباره از سر گرفته شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، شمار قربانيان اين بمب&zwnj;گذاری ۷۰ نفر اعلام شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيش از اين يک بار در ماه آوريل امسال طرح آتش&zwnj;بس در سوريه که کوفی عنان، دبير کل پيشين سازمان ملل متحد آن را ارائه کرد در طول چند روز شکست خورد و هر دو طرف درگير يکديگر را به نقض آن متهم کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فعالان مخالف دولت سوريه می&zwnj;گويند اين بمب نزديک يک محوطه بازی کودکان منفجر شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اخضر ابراهيمی، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه در چند هفته گذشته تلاش کرده بود تا بين نيروهای درگير در اين کشور در روز عيد قربان مسلمانان (جمعه پنجم آبان) آتش&zwnj;بس برقرار شود اما اين آتش&zwnj;بس پس از انفجارهای روز جمعه شکسته شد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>رويترز: به نظر می&zwnj;رسد خشونت&zwnj;ها در برخی مناطق سوريه رو به کاهش است اما نقض آتش&zwnj;بس ديروز از سوی هر دو طرف اين اميد را که در سوريه، صلح و آرامش برقرار شود، خدشه&zwnj;دار کرد</p> </blockquote> <p>اين آتش&zwnj;بس مورد پشتيبانی ايران، روسيه و چين قرار داشت که از متحدان اصلی سوريه هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيشتر فرماندهی نيروهای مسلح سوريه توقف عمليات نظامی در سراسر خاک سوريه را از روز ۲۶ تا ۲۹ اکتبر به مناسبت عيد قربان اعلام کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در جنگ ۱۹ ماهه بين دولت سوريه و مخالفان حدود ۳۲ هزار نفر کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رويترز نوشت به نظر می&zwnj;رسد خشونت&zwnj;ها در برخی مناطق سوريه رو به کاهش است اما نقض آتش&zwnj;بس ديروز از سوی هر دو طرف اين اميد را که در سوريه، صلح و آرامش برقرار شود، خدشه&zwnj;دار کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جنگ در سوريه عمدتا بين شورشيان مسلمان و سنی&zwnj;مذهب در مقابل طرفداران بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهور سوريه است که از فرقه علوی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

روز جمعه با انفجار يک بمب قوی که در داخل خودرويی در دمشق جاسازی شده بود، آتش‌بس بين نيروهای دولتی و مخالفان دوام نياورد و خشونت‌ها در اين کشور دوباره از سر گرفته شود.

به گزارش رويترز، شمار قربانيان اين بمب‌گذاری ۷۰ نفر اعلام شده است.

پيش از اين يک بار در ماه آوريل امسال طرح آتش‌بس در سوريه که کوفی عنان، دبير کل پيشين سازمان ملل متحد آن را ارائه کرد در طول چند روز شکست خورد و هر دو طرف درگير يکديگر را به نقض آن متهم کردند.

فعالان مخالف دولت سوريه می‌گويند اين بمب نزديک يک محوطه بازی کودکان منفجر شده است.

اخضر ابراهيمی، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه در چند هفته گذشته تلاش کرده بود تا بين نيروهای درگير در اين کشور در روز عيد قربان مسلمانان (جمعه پنجم آبان) آتش‌بس برقرار شود اما اين آتش‌بس پس از انفجارهای روز جمعه شکسته شد.

رويترز: به نظر می‌رسد خشونت‌ها در برخی مناطق سوريه رو به کاهش است اما نقض آتش‌بس ديروز از سوی هر دو طرف اين اميد را که در سوريه، صلح و آرامش برقرار شود، خدشه‌دار کرد

اين آتش‌بس مورد پشتيبانی ايران، روسيه و چين قرار داشت که از متحدان اصلی سوريه هستند.

پيشتر فرماندهی نيروهای مسلح سوريه توقف عمليات نظامی در سراسر خاک سوريه را از روز ۲۶ تا ۲۹ اکتبر به مناسبت عيد قربان اعلام کرده بود.

در جنگ ۱۹ ماهه بين دولت سوريه و مخالفان حدود ۳۲ هزار نفر کشته شده‌اند.

رويترز نوشت به نظر می‌رسد خشونت‌ها در برخی مناطق سوريه رو به کاهش است اما نقض آتش‌بس ديروز از سوی هر دو طرف اين اميد را که در سوريه، صلح و آرامش برقرار شود، خدشه‌دار کرد.

جنگ در سوريه عمدتا بين شورشيان مسلمان و سنی‌مذهب در مقابل طرفداران بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه است که از فرقه علوی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.