ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری انتخابات پارلمانی اوکراین؛ رهبر مخالفان در زندان

<p>کشور اوکراين در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی است که در جريان آن ويتالی <span dir="RTL">کليچکو</span>، مشت&zwnj;زن معروف با حزب حاکم رقابت می&zwnj;کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری&zwnj;ها، اين انتخابات يکشنبه، ۲۸ اکتبر (هفت آبان) برگزار می&zwnj;شود در حالی که يوليا تيموشنکو، رهبر مخالفان در زندان است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کشور ۴۶ ميليون نفری اوکراين که ميان اتحاديه اروپا و روسيه واقع شده، آخرين بار در سال ۲۰۱۰ شاهد برگزاری انتخابات بود که در آن انتخابات تيموشنکو مغلوب ويکتور يانوکويچ، رئيس جمهور فعلی اوکراين شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تيموشنکو که رهبر انقلاب نارنجی اوکراين در سال ۲۰۰۴ بود، کمتر از دو سال پس از آن انتخابات به اتهام سوءاستفاده از قدرت بازداشت شد در حالی که تيموشنکو و کشورهای غربی ضمن رد اين اتهامات، حزب حاکم را به انتقام&zwnj;گيری متهم کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>نظرسنجی&zwnj;ها حکايت از آن دارد که ائتلاف يانوکويچ با حزب کمونيست همچنان رهبری اوکراين را حفظ خواهد کرد و جريان اپوزيسيون تحت رهبری تيموشنکو با فاصله اندکی دوم خواهد شد</p> </blockquote> <p>انتخابات روز يکشنبه که در جريان ۴۵۰ نماينده پارلمان مشخص خواهند شد در حکم پيش درآمدی بر انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۱۵ خواهد بود و نيز امکان قضاوت رای&zwnj;دهندگان درباره زندانی شدن تيموشنکو را فراهم می&zwnj;آورد که باعث انزوای اوکراين در اروپا شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نظرسنجی&zwnj;ها حکايت از آن دارد که ائتلاف يانوکويچ با حزب کمونيست همچنان رهبری اوکراين را حفظ خواهد کرد و جريان اپوزيسيون تحت رهبری تيموشنکو با فاصله اندکی دوم خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما اين انتخابات با حضور <span dir="RTL">کليچکو</span>، قهرمان سنگين وزن مشت&zwnj;زنی جهان داغ&zwnj;تر شده است. <span dir="RTL">کليچکو</span> که از طرف حزب اودار وارد ميدان شده عضو شورای شهر کی&zwnj;يف بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>او اين هفته در وب سايت خود نوشت: &quot;من چيزهای زيادی برای از دست دادن دارم. مهم&zwnj;ترين و ارزشمندترين آن شهرتی است که نه تنها در اوکراين بلکه در سراسر جهان دارم. من ارزشمندترين چيزی را که دارم در اين انتخابات به قمار گذاشته&zwnj;ام.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اگرچه به نظر می&zwnj;رسد <span dir="RTL">کليچکو</span> در رقابت با حزب حاکم از بخت اندکی برخوردار باشد، اما اکنون بحث ديگری به ميان آمده است که به رقابت انتخاباتی فردا اهميت بيشتری می&zwnj;بخشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اتحاد ميان حزب اودار با نيروهای اپوزيسيون تحت رهبری تيموشنکو باعث می&zwnj;شود که اکثريت پارلمان از دست ائتلاف يانوکويچ خارج شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

کشور اوکراين در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی است که در جريان آن ويتالی کليچکو، مشت‌زن معروف با حزب حاکم رقابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، اين انتخابات يکشنبه، ۲۸ اکتبر (هفت آبان) برگزار می‌شود در حالی که يوليا تيموشنکو، رهبر مخالفان در زندان است.

کشور ۴۶ ميليون نفری اوکراين که ميان اتحاديه اروپا و روسيه واقع شده، آخرين بار در سال ۲۰۱۰ شاهد برگزاری انتخابات بود که در آن انتخابات تيموشنکو مغلوب ويکتور يانوکويچ، رئيس جمهور فعلی اوکراين شد.

تيموشنکو که رهبر انقلاب نارنجی اوکراين در سال ۲۰۰۴ بود، کمتر از دو سال پس از آن انتخابات به اتهام سوءاستفاده از قدرت بازداشت شد در حالی که تيموشنکو و کشورهای غربی ضمن رد اين اتهامات، حزب حاکم را به انتقام‌گيری متهم کردند.

نظرسنجی‌ها حکايت از آن دارد که ائتلاف يانوکويچ با حزب کمونيست همچنان رهبری اوکراين را حفظ خواهد کرد و جريان اپوزيسيون تحت رهبری تيموشنکو با فاصله اندکی دوم خواهد شد

انتخابات روز يکشنبه که در جريان ۴۵۰ نماينده پارلمان مشخص خواهند شد در حکم پيش درآمدی بر انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۱۵ خواهد بود و نيز امکان قضاوت رای‌دهندگان درباره زندانی شدن تيموشنکو را فراهم می‌آورد که باعث انزوای اوکراين در اروپا شده است.

نظرسنجی‌ها حکايت از آن دارد که ائتلاف يانوکويچ با حزب کمونيست همچنان رهبری اوکراين را حفظ خواهد کرد و جريان اپوزيسيون تحت رهبری تيموشنکو با فاصله اندکی دوم خواهد شد.

اما اين انتخابات با حضور کليچکو، قهرمان سنگين وزن مشت‌زنی جهان داغ‌تر شده است. کليچکو که از طرف حزب اودار وارد ميدان شده عضو شورای شهر کی‌يف بوده است.

او اين هفته در وب سايت خود نوشت: "من چيزهای زيادی برای از دست دادن دارم. مهم‌ترين و ارزشمندترين آن شهرتی است که نه تنها در اوکراين بلکه در سراسر جهان دارم. من ارزشمندترين چيزی را که دارم در اين انتخابات به قمار گذاشته‌ام."

اگرچه به نظر می‌رسد کليچکو در رقابت با حزب حاکم از بخت اندکی برخوردار باشد، اما اکنون بحث ديگری به ميان آمده است که به رقابت انتخاباتی فردا اهميت بيشتری می‌بخشد.

اتحاد ميان حزب اودار با نيروهای اپوزيسيون تحت رهبری تيموشنکو باعث می‌شود که اکثريت پارلمان از دست ائتلاف يانوکويچ خارج شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.