ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران از هند گندم وارد می‌کند

<p>رسانه&zwnj;های هندوستان از سفر يک هيئت ايرانی به اين کشور برای نهايی کردن موضوع خريد گندم از هند و تعيين کيفيت آن خبر داده&zwnj;اند. اين سفر يک هفته به طول خواهد انجاميد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>رسانه پی&zwnj;تی&zwnj;آی (Press Trust of India) نوشته است، ايران از سال ۱۹۹۶ که غلات هندوستان دچار يک آفت قارچی بزرگ شد از اين کشور گندم وارد نکرده است. اما اکنون به مدت دو ماه است که مقامات دو کشور در رابطه با مسئله کيفيت گندم&zwnj;ها گفت&zwnj;وگو می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>يکی از مقامات ارشد دولت هند به پی&zwnj;ای&zwnj;آی گفت: &quot;هيئت ايرانی در هند است تا گفت&zwnj;وگوها را پيش ببرد. اگر آنها با پيشنهاد ما موافقت کنند، معامله صادرات گندم در اين هفته نهايی می&zwnj;شود و در گام نخست ۲۰۰ هزار تن گندم به ايران صادر می&zwnj;کنيم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اوايل ماه جاری ميلادی يک هيئت هندی از ايران بازديد کرد و با مقامات ايران درباره شرايط صادرات و کيفيت گندم هند به گفت&zwnj;وگو پرداخت.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>ايران می&zwnj;خواهد در ابتدا ۲۰۰ هزار تن گندم به قيمت ۳۲۵ دلار برای هر تن بخرد</p> </blockquote> <p>هند به مقامات ايران پيشنهاد فروش هر يک تن گندم به ازای ۳۴۰ دلار داده است که از بنادر کندلا و موندرا بار کشتی می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما ايران می&zwnj;خواهد در ابتدا ۲۰۰ هزار تن گندم به قيمت ۳۲۵ دلار برای هر تن بخرد که اين معامله در ماه&zwnj;های دسامبر و ژانويه انجام می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايران همچنين ابراز علاقه کرده است که در طولانی مدت دو تا سه ميليون تن از اين غله خريداری کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به تازگی نيز کی&zwnj;. وی توماس، وزير غذا هندوستان گفته است: &quot;ايران اين محصولات را آزمايش کرده و پاسخ مثبت داده است. اين کشور خواهان واردات گندم هند در طولانی مدت است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايران تحت تحريم&zwnj;های شديد ايالات متحده و ديگر کشورهای غربی به خاطر برنامه هسته&zwnj;ای آن است و اين تحريم&zwnj;ها تجارت بين&zwnj;المللی را برای ايران دشوار ساخته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p><br /> اين کشور اما خواهان ادامه تجارت خود با هند به&zwnj;ويژه در زمينه مواد غذايی است. معاملات صادرات گندم هند به ايران از طريق بانک يوسی&zwnj;او در هند انجام خواهد شد.</p>

رسانه‌های هندوستان از سفر يک هيئت ايرانی به اين کشور برای نهايی کردن موضوع خريد گندم از هند و تعيين کيفيت آن خبر داده‌اند. اين سفر يک هفته به طول خواهد انجاميد.

رسانه پی‌تی‌آی (Press Trust of India) نوشته است، ايران از سال ۱۹۹۶ که غلات هندوستان دچار يک آفت قارچی بزرگ شد از اين کشور گندم وارد نکرده است. اما اکنون به مدت دو ماه است که مقامات دو کشور در رابطه با مسئله کيفيت گندم‌ها گفت‌وگو می‌کنند.

يکی از مقامات ارشد دولت هند به پی‌ای‌آی گفت: "هيئت ايرانی در هند است تا گفت‌وگوها را پيش ببرد. اگر آنها با پيشنهاد ما موافقت کنند، معامله صادرات گندم در اين هفته نهايی می‌شود و در گام نخست ۲۰۰ هزار تن گندم به ايران صادر می‌کنيم."

اوايل ماه جاری ميلادی يک هيئت هندی از ايران بازديد کرد و با مقامات ايران درباره شرايط صادرات و کيفيت گندم هند به گفت‌وگو پرداخت.

هند به مقامات ايران پيشنهاد فروش هر يک تن گندم به ازای ۳۴۰ دلار داده است که از بنادر کندلا و موندرا بار کشتی می‌شود.

اما ايران می‌خواهد در ابتدا ۲۰۰ هزار تن گندم به قيمت ۳۲۵ دلار برای هر تن بخرد که اين معامله در ماه‌های دسامبر و ژانويه انجام می‌شود.

ايران همچنين ابراز علاقه کرده است که در طولانی مدت دو تا سه ميليون تن از اين غله خريداری کند.

به تازگی نيز کی‌. وی توماس، وزير غذا هندوستان گفته است: "ايران اين محصولات را آزمايش کرده و پاسخ مثبت داده است. اين کشور خواهان واردات گندم هند در طولانی مدت است."

ايران تحت تحريم‌های شديد ايالات متحده و ديگر کشورهای غربی به خاطر برنامه هسته‌ای آن است و اين تحريم‌ها تجارت بين‌المللی را برای ايران دشوار ساخته است.

اين کشور اما خواهان ادامه تجارت خود با هند به‌ويژه در زمينه مواد غذايی است. معاملات صادرات گندم هند به ايران از طريق بانک يوسی‌او در هند انجام خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.