ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افغانستان: هفت نفر در تجمع اعتراضی به توزیع ناعادلانه غذا کشته شدند

نیروهای امنیتی افغانستان به روی گروهی از ساکنان ولایت غور که نسبت به توزیع ناعادلانه کمک‌های خیریه اعتراض داشتند آتش گشودند که در نتیجه آن هفت نفر کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی افغانستان به روی گروهی از ساکنان ولایت غور که نسبت به توزیع ناعادلانه کمک‌های خیریه اعتراض داشتند آتش گشودند. به گفته یک نماینده محلی در مجلس، در جریان این تجمع اعتراضی که در اوج بحران شیوع کرونا رخ داده است، هفت تن کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

پس از شیوع کرونا که موجب بیکاری گسترده و افزایش قیمت غذا شده است، دولت افغانستان اقدام به توزیع غذا در سراسر کشور کرده است

به گزارش خبرگزاری رویترز، به نقل از گل‌زمان نایب نماینده ولایت غور در مجلس، برخی ساکنان غور به خاطر نارضایتی از شیوه توزیع کمک‌های خیریه یک موسسه غیردولتی تجمع کرده بودند که این تجمع ناگهان به خشونت کشیده شد.

معترضان می‌گویند که در توزیع کمک‌ها تبعیض رخ داده و افرادی که روابط بیشتری داشتند از این کمک‌ها بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش روزنامه ۸صبح به نقل از غلام‌ناصر خاضع، والی غور، نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن جمعیت خشمگین شلیک کرده‌اند.

معترضان در نزدیکی ساختمان ولایت دست به اعتراض زده بودند و پس از آن در حال حرکت به سمت فرماندهی پلیس غور بودند.

یکی از ساکنان غور نیز به ۸صبح گفته است نیروهای پلیس به روی مردم آتش گشوده‌اند اما مقام‌های محلی غور ادعا کرده‌اند که برای دفاع از خود دست به اسلحه برده‌اند.

والی غور گفته است تظاهرکنندگان سنگ پرتاب کرده‌اند.

سخنگوی والی غور تعداد معترضان را حدود ۳۰۰ تن تخمین زده اما گفته که تعداد کشته شده‌ها دو تن و تعداد زخمی‌ها پنج تن بوده است. او همچنین اتهام توزیع ناعادلانه کمک‌ها را رد کرد.

شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در توئیتر خود خبر داده است که این کمیسیون در حال بررسی گزارش‌های نگران‌کننده درباره شلیک پلیس به معترضان است.

به خاطر شیوع کرونا که موجب بیکاری گسترده و افزایش قیمت غذا شده است، دولت افغانستان اخیراً اقدام به توزیع غذا در سرتاسر کشور کرده است. رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان گفته که این هفته شکایت‌های متعدد درباره توزیع ناعادلانه غذا دریافت کرده است.

افغانستان تاکنون چهار هزار و ۳۳ مورد ابتلا به کرونا و ۱۱۵ مورد مرگ ناشی از این بیماری را تأیید کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    کسی نیست مرزبانهای ایرانی رو محکوم کنه اینم کار خامنه ای عاخه