ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۴ میلیون نفر گذشت

بیم آن می‌رود که با تخفیف شرایط قرنطینه در برخی کشورها، موج تازه‌ای از آلودگی به ویروس کرونا ایجاد شود. چین جهش تازه‌ای را در موارد ابتلا به گزارش کرد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جدید در جهان از ۴ میلیون نفر فراتر رفت. این ویروس تاکنون جان بیش از ۲۷۹ هزارنفر از مردم جهان را گرفته است. همزمان با فروکش کردن شمار مرگ و میر در برخی از کشورها، این نگرانی وجود دارد که کاهش محدودیت‌ها به ایجاد موج دوم کووید ۱۹ منجر شود. چین موارد جدیدی از ابتلا به کرونا را تایید کرده است.  

دو نفر در حال قدم زدن در خیابانی در پکن
تاکنون بالغ بر چهارمیلیون نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونای جدید آلوده شده‌اند. همزمان کشورهای جهان مراحل متفاوتی از شیوع ویروس کرونا را تجربه می‌کنند. چین موارد جدیدی از ابتلا به کووید ۱۹ را در این کشور تایید کرد. عکس از Shutterstock

براساس آخرین داده‌های منتشر شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون بیش از چهارمیلیون نفر از جمعیت جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار افرادی که در سرتاسرجهان جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند نیز به بالاتر از ۲۷۹ هزار نفر رسیده است. کارشناسان اما می‌گویند با توجه به تست‌گیری بسیار محدود در بسیاری از کشورها، رقم واقعی مبتلایان احتمالا بسیار بالاتر است.

کرونا همچنان در ایالات متحده آمریکا بیش از هر کشور دیگری قربانی می‌گیرد و یک چهارم موارد ابتلا و یک سوم مرگ و میر جهانی در این کشور اتفاق افتاده است. باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده روز شنبه ۹ مه/۲۰ اردیبهشت از واکنش دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی این کشور به همه‌گیری کرونا شدیدا انتقاد کرد و آن را یک «فاجعه کاملا مشوش» خواند.

به‌رغم دسترسی نابرابر کشورها به تست کرونا، رقم مبتلایان به کووبد ۱۹ در برخی از مناطق جهان همچنان بالا می‌رود. در غنا مقامات این کشور اعلام کردند تست کرونای ۵۰۰ کارگر شاغل در یک تاسیسات صنعتی مثبت شده است. مسئله‌ای که تنها یک روز پس از این که اعلام شد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور به پیک (اوج) خود رسیده است، رقم مبتلایان را ۳۰ درصد افزایش داد.

در برخی از کشورها اما از جمله اسپانیا، آمار مرگ فروکش کرده است. فرانسه نیز روز شنبه با ثبت ۸۰ مورد مرگ کمترین آمار در ماه گذشته را ثبت کرد و مقامات این کشور آماده می‌شوند تا از دوشنبه برخی از محدودیت‌ها را بردارند. ایتالیا نیز هفته گذشته به شهروندانش اجازه داد برخی فعالیت‌های اجتماعی را از سربگیرند.

با این وجود بیم آن می‌رود که با رفع محدودیت‌ها و تخفیف شرایط قرنطینه، موج تازه‌ای از آلودگی به ویروس کرونا ایجاد شود.

چین و کره جنوبی هر دو جهش تازه‌ای را در موارد ابتلا به ویروس کرونا گزارش کرده‌اند. سئول ۳۴ مورد ابتلا در یک روز را اعلام کرده است که در یک ماه گذشته بی‌سابقه است. مقامات این کشور برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس برخی از محدودیت‌ها را تشدید کردند.

همزمان که برخی از رهبران سیاسی از جمله در برزیل و بلاروس از اعمال قرنطینه خودداری می‌کنند، در برخی دیگر از کشورها از جمله آفریقای جنوبی قرنطینه به‌رغم درخواست‌های جناح مخالف دولت، ادامه دارد. روسیه نیز مانور نظامی جشن «روز پیروزی» را لغو کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.