ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا: توزیع نان به نیازمندان در هرات متوقف شد

علت توقف توزیع نان،‌ فقدان آرد و نپرداختن هزینه‌ها به شرکت توزیع آرد از سوی حکومت است.

شیوع ویروس جدید کرونا در افغانستان، شهروندان این کشور را با خطر گرسنگی مواجه کرده است. هرات یکی از کانون‌های شیوع بود. قرار بود بین نیازمندان این شهر هر روز نان توزیع شود. اما با نبود آرد، این روند پس از چند روز متوقف شد.

شماری از ساکنان هرات ماسک رایگان برای مقابله با شیوع کرونا دریافت می‌کنند ــ عکس:‌ HOSHANG HASHIMI / AFP

به گزارش «هشت صبح» کابل،‌ توزیع نان بین نیازمندان در هرات دوشنبه ۲۲ اردیبهشت (ثور) متوقف شده است. شهرداری هرات گفته است که علت توقف توزیع نان،‌ فقدان آرد و نپرداختن هزینه‌ها به شرکت توزیع آرد از سوی حکومت است.

برخی مقام‌های محلی به هشت صبح گفته اند که از شنبه ۲۰ اردیبهشت، آردی برای پخت در اختیار نانواها قرار نگرفته است.

بسیاری نانوایی‌ها در این شرایط توان تأمین آرد و توزیع نان به نیازمندان در این حجم بالا را ندارند.

به علاوه، ناصر ناصری، مسوول شرکت قراردادی توزیع آرد در هرات، به هشت صبح گفته است که بر اساس تفاهم بین حکومت و این شرکت، حکومت محلی هرات باید هر هفته به صورت پیش‌پرداخت، بیش‌تر از ۴۰ میلیون افغانی به آنان می‌پرداخت، «اما با گذشت ۱۰ روز، تا کنون حتا یک افغانی دریافت نکرده است.»

توزیع نان خشک بین نیازمندان هرات ۱۰ روز پیش به دستور محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان آغاز شد. بر اساس این دستور قرار بود روزانه ۱۰ قرص نان بین بیش از ۶۰ هزار خانواده فقیر توزیع شود.

مسئولان وعده داده اند که توزیع نان از امروز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت بار دیگر پی گرفته شود.

در پی شیوع کرونا، بسیاری از جمله سازمان‌های امدادرسان نسبت به گرسنگی شهروندان افغانستانی هشدار داده اند. رئیس‌جمهوری این کشور دستور توزیع نان در میان نیازمندان کشور را صادر کرده است.

سیدشاه قسیم، سخنگوی اداره مستقل ارگان‌های محلی افغانستان ۲۰ اردیبهشت به هشت صبح گفت که «در سراسر کشور روزانه به ۳۴۷ هزار و ۲۱۳ خانواده‌ی نیازمند، ۱۰ قرص نان توزیع می‌شود.»

توزیع غذا نیز به اعتراض‌ها نسبت به بی‌عدالتی در آن انجامیده است. ۲۰ اردیبهشت در غور، شماری از ساکنان به خاطر نارضایتی از شیوه توزیع کمک‌های خیریه یک موسسه غیردولتی تجمع کرده بودند که این تجمع ناگهان به خشونت کشیده شد.

معترضان می‌گویند که در توزیع کمک‌ها تبعیض رخ داده و افرادی که روابط بیشتری داشتند از این کمک‌ها بهره‌مند شده‌اند.

در جریان این تجمع هفت تن کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.