ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۵۴ نفر در ايران بر اثر تصادفات در تعطيلات عيد غدير کشته شدند

<p>بر اثر ۳۸۱ تصادف در تعطيلات &quot;عيد غدير&quot; در ايران، ۵۴ نفر کشته و ۳۲۷ نيز زخمی شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پليس راه ايران گفت: &quot;مهم&zwnj;ترين علت تصادفات، عدم توجه به جلو با حدود ۲۸ درصد و پس از آن تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۰، عدم رعايت حق تقدم با ۱۷ و انحراف به چپ با ۱۵ درصد بوده است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی بيش از ۳۵ درصد تصادفات در تعطيلات اخير، به شکل واژگونی بوده که اکثرا ناشی از خستگی و خواب&zwnj;آلودگی رانندگان بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايران از جمله کشورهايی است که آمار مرگ ناشی از تصادف در آن بالاست. بر اساس آمار، سالانه نزديک به ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در جاده&zwnj;های ايران کشته می&zwnj;شوند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>تابستان امسال نيز ۱۳۰ نفر بر اثر تصادفات جاده&zwnj;ای در تعطيلات عيد فطر در اين کشور جان خود را از دست دادند</p> </blockquote> <p>در يکی از مرگبارترين حوادث رانندگی چند هفته پيش در ايران، بر اثر واژگونی يک دستگاه اتوبوس حامل دختران دانش&zwnj;آموز در محور ايذه شهرکرد، ۲۶ نفر از سرنشينان آن کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تابستان امسال نيز ۱۳۰ نفر بر اثر تصادفات جاده&zwnj;ای در تعطيلات عيد فطر در اين کشور جان خود را از دست دادند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته سازمان پزشکی قانونی ايران، &quot;تصادفات رانندگی در حال حاضر دومين علت مرگ&zwnj;ومير در کشور است و روزانه حدود ۶۶ نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می&zwnj;دهند&quot;.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نخستين علت مرگ&zwnj;و مير در ايران بيمار&zwnj;ی&zwnj;های قلبی و عروقی است. تصادف&zwnj;های جاده&zwnj;ای در جهان، ششمين عامل مرگ&zwnj;و مير محسوب می&zwnj;&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>چند ماه پيش مصطفی پورمحمدی، رئيس سازمان بازرسی ايران گفت آمار سالانه کشته&zwnj;شدگان تصادفات جاده&zwnj;ای اين کشور مانند آمار کشته&zwnj;شدگان جنگ ايران و عراق است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پورمحمدی گفت: &quot;در جنگ به&zwnj;طور ميانگين هر سال ۳۰ هزار شهيد داشتيم، به عبارت ديگر آمار کشته&zwnj;های جاده&zwnj;ای ما الآن مانند کشته&zwnj;های جنگ است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته کارشناسان &quot;تراکم بالای خودرو در جاده&zwnj;ها، کمبود ظرفيت بزرگراهی، وجود بيش از دو هزار نقطه حادثه&zwnj;خيز در جاده&zwnj;ها، کمبود خدمات ايمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی&quot; از مهم&zwnj;ترين عوامل تصادف جاده&zwnj;ای در ايران به&zwnj;شمار می&zwnj;آيد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بر اثر ۳۸۱ تصادف در تعطيلات "عيد غدير" در ايران، ۵۴ نفر کشته و ۳۲۷ نيز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پليس راه ايران گفت: "مهم‌ترين علت تصادفات، عدم توجه به جلو با حدود ۲۸ درصد و پس از آن تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۰، عدم رعايت حق تقدم با ۱۷ و انحراف به چپ با ۱۵ درصد بوده است."

به گفته وی بيش از ۳۵ درصد تصادفات در تعطيلات اخير، به شکل واژگونی بوده که اکثرا ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده است.

ايران از جمله کشورهايی است که آمار مرگ ناشی از تصادف در آن بالاست. بر اساس آمار، سالانه نزديک به ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در جاده‌های ايران کشته می‌شوند.

تابستان امسال نيز ۱۳۰ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطيلات عيد فطر در اين کشور جان خود را از دست دادند

در يکی از مرگبارترين حوادث رانندگی چند هفته پيش در ايران، بر اثر واژگونی يک دستگاه اتوبوس حامل دختران دانش‌آموز در محور ايذه شهرکرد، ۲۶ نفر از سرنشينان آن کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند.

تابستان امسال نيز ۱۳۰ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطيلات عيد فطر در اين کشور جان خود را از دست دادند.

به گفته سازمان پزشکی قانونی ايران، "تصادفات رانندگی در حال حاضر دومين علت مرگ‌ومير در کشور است و روزانه حدود ۶۶ نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می‌دهند".

نخستين علت مرگ‌و مير در ايران بيمار‌ی‌های قلبی و عروقی است. تصادف‌های جاده‌ای در جهان، ششمين عامل مرگ‌و مير محسوب می‌‌شود.

چند ماه پيش مصطفی پورمحمدی، رئيس سازمان بازرسی ايران گفت آمار سالانه کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای اين کشور مانند آمار کشته‌شدگان جنگ ايران و عراق است.

پورمحمدی گفت: "در جنگ به‌طور ميانگين هر سال ۳۰ هزار شهيد داشتيم، به عبارت ديگر آمار کشته‌های جاده‌ای ما الآن مانند کشته‌های جنگ است."

به گفته کارشناسان "تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفيت بزرگراهی، وجود بيش از دو هزار نقطه حادثه‌خيز در جاده‌ها، کمبود خدمات ايمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی" از مهم‌ترين عوامل تصادف جاده‌ای در ايران به‌شمار می‌آيد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.